  • 1. Data: 2009-11-04 14:46:47
    Temat: wybieranie numeru po 15 maja 2010
    Od: ZeN <z...@n...spam.pl>

    Orientuje się ktoś jak konkretnie będzie wyglądał numer (za granicę) po 15
    maja 2010 ? Przez jedno czy przez dwa zera... Jakoś nigdzie nie mogę się
    doszukać :(
    Piotr

  • 2. Data: 2009-11-04 15:35:23
    Temat: Re: wybieranie numeru po 15 maja 2010
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr napisał:

    > Orientuje się ktoś jak konkretnie będzie wyglądał numer (za granicę)
    > po 15 maja 2010 ? Przez jedno czy przez dwa zera... Jakoś nigdzie
    > nie mogę się doszukać :(

    Konkretnie będzie wyglądał tak samo jak teraz. Zimna Zośka niczego
    nie zmieni.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-11-04 16:58:41
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości

    > Konkretnie będzie wyglądał tak samo jak teraz. Zimna Zośka niczego
    > nie zmieni.

    podziękował...

    ale trochę to dziwne... skoro nie będzie wyjścia na "międzymiastową" to po
    co 2 zera na "międzynarodową" ? ;)

  • 4. Data: 2009-11-04 17:16:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ZeN napisał:

    > podziękował...
    >
    > ale trochę to dziwne... skoro nie będzie wyjścia na "międzymiastową"
    > to po co 2 zera na "międzynarodową" ? ;)

    Może po to, by nie zmieniać numeracji bez potrzeby? Albo żeby móc
    dopuścić (w przyszłości) zero na pierwszym miejscu w numeracji krajowej
    albo (już teraz) w planach lokalnych central? Tak czy inaczej dwa zera
    zostają.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-11-04 17:22:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    ZeN wrote:

    > ale trochę to dziwne... skoro nie będzie wyjścia na "międzymiastową" to
    > po co 2 zera na "międzynarodową" ? ;)

    Tak było w św.p. komertelu: bez zera krajowo, jedno zero międzynarodowo.
    Ale ponieważ prawie na całym świecie 00 oznacza kierunek międzynarodowy,
    więc po co przepłacać? :-)

    M.

  • 6. Data: 2009-11-04 19:45:37
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości

    > Ale ponieważ prawie na całym świecie 00 oznacza kierunek międzynarodowy,
    > więc po co przepłacać? :-)

    No tak, taki argument jest nie do przebicia, choć mi 00 jeszcze niedawno
    kojarzyło się zupełnie z czymś innym... :-D

  • 7. Data: 2009-11-04 19:49:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ZeN napisał:

    > No tak, taki argument jest nie do przebicia, choć mi 00 jeszcze niedawno
    > kojarzyło się zupełnie z czymś innym... :-D

    I tu jest problem -- w wielu krajach z tym się wcale nie kojarzy.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-11-04 20:58:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > I tu jest problem -- w wielu krajach z tym się wcale nie kojarzy.

    Tak offtopicznie, to w jakimś kraju świata WC zarówno męskie jak i
    żeńskie jest oznaczone trójkącikiem, tylko jeden w górę, a drugi w dół.
    A polski dowcip głosił, że u ruskich jest M-madamy i Ż-żentelmeny.

    W dobie normalizacji jestem za tym, żeby na całym świecie wprowadzić
    jednolity standard oznaczania płci - symbole mars i wenus.

    A co do numeracji, to na międzynarodową dzwoni się chyba rzadziej niż na
    kraj, więc dwa zera w niczym nie przeszkadzają. Niech już będzie
    jednolity światowy standard, z którego wyłamują się tylko ruscy i
    amerykańce.

  • 9. Data: 2009-11-04 22:34:03
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > kraj, więc dwa zera w niczym nie przeszkadzają. Niech już będzie
    > jednolity światowy standard, z którego wyłamują się tylko ruscy i

    Hmm, tylko? Ja 10 lat temu z automatu z Finlandii kręciłem do domu
    990-48-... Czy już przeszli na 00 :-)?

    A jednolity standard to mamy w GSM/UMTS czyli + ;-)

    Przemek

  • 10. Data: 2009-11-05 17:08:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Przemysław Kowalik pisze:

    > Hmm, tylko? Ja 10 lat temu z automatu z Finlandii kręciłem do domu
    > 990-48-... Czy już przeszli na 00 :-)?

    Niestety, Finlandia w swoim czasie była pod bardzo silnym sowieckim wpływem.

    > A jednolity standard to mamy w GSM/UMTS czyli + ;-)

    + przechodzi w SS7, ale w DTMF takiego znaczka nie mamy, tym bardziej w
    dekadzie. A jak jest w sygnalizacji ISDN-owej, ktoś wie? Wysyła numery
    kodami ASCII, czy jakimś swoim kodem?