  • 1. Data: 2015-06-23 17:08:29
    Temat: wydajność SSD
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    właśnie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyciąga" w
    Hdtachu 217MB/s, na płycie GA880, która teoretycznie ma porty sata 3GB/s
    Tak ma być czy jest to o dużo za wolno?
    ToMasz

  • 2. Data: 2015-06-23 17:56:10
    Temat: Re: wydajność SSD
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ToMasz naskrobał(a):

> [...]
    > właśnie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyciąga" w
    > Hdtachu 217MB/s, na płycie GA880, która teoretycznie ma porty sata 3GB/s

    A ile powinien mieć dysk według specyfikacji?
    Bo dysk dyskowi nie równy.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz szedł nocą przez las i nagle zobaczył na gałęzi parę świecących

  • 3. Data: 2015-06-23 18:10:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.06.2015 o 17:56, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ToMasz naskrobał(a):

    > A ile powinien mieć dysk według specyfikacji?
    > Bo dysk dyskowi nie równy.

    ze stony www:
    Maksymalna szybkość odczytu 540 MB/s
    Maksymalna szybkość zapisu 480 MB/s

  • 4. Data: 2015-06-23 18:40:21
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2015-06-23 o 17:08, ToMasz pisze:
> [...]
    > właśnie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyciąga" w
    > Hdtachu 217MB/s, na płycie GA880, która teoretycznie ma porty sata 3GB/s

    O jakich 3GB/s mówisz?
    Mylisz B z b
    (wielkość litery "b" ma znaczenie)
    5 portów SATA na tej płycie pracuje z prędkością 3Gb/s
    (trzech gigabitów na sekundę)

    3 Gb/s to maksymalnie 375 MB/s
    tylko, że to maksymalny transfer danych między płytą główna
    a elektroniką dysku.
    Użyteczne pasmo jest mniejsze, gdyż odjąć trzeba sumy kontrolne
    (na każde 8 bitów danych, przesyłane są dodatkowo 2 bity kontrolne)
    i obciążenie łącza protokołem komunikacyjnym.

    /Robert

  • 5. Data: 2015-06-23 19:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > ze stony www:
    > Maksymalna szybkość odczytu 540 MB/s
    > Maksymalna szybkość zapisu 480 MB/s

    Wiesz,j a ostatnio kupowałem to miał miec ok 480 (nie pamietam dokładnie) a
    ma jakies 200... I to nie maksymalna, ktora w Twoim przypadku jest słowem
    kluczem - takie marketingowe oszustwo...

    Cos jakbym ci powiedział, ze zainwestuj u mnie 10.000 a ja ci oddam
    maksymalnie milion. W praktyce moge ci oddac nawet 1zł.

  • 6. Data: 2015-06-23 19:18:11
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-06-23 17:08, ToMasz wrote:
> [...]
    > właśnie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyciąga" w
    > Hdtachu 217MB/s, na płycie GA880, która teoretycznie ma porty sata 3GB/s

    Jakis czas temu sam sie z tym borykalem, zreszta pytalem rowniez tutaj.
    Kupilem Crusial MX100 256GB, ktory predkosci sekwencyjne powienien miec
    w granicach 500MB/s. W moim komputerze niestety wyglada to znacznie
    gorzej: odczyt 280MS/s zapis 230MS/s (CrystalDiskMark 3.0.3)
    Plyta wyposazona w kontroler Marvell 9128 6.0Gb/s.
    Dysk testowalem jako systemowy i jako dodatkowy, wartosci byly zblizone.
    Dysk byl sam na kontrolerze, pozostale graty na innych.
    Problemu nie rozwiazalem, pogodzilem sie z tym; wine ostatecznie
    zrzucilem na kontroler, ma zle opinie w sieci a i u mnie na sterownikach
    systemowych pod W8 potrafil sie wykrzaczyc (pod W7 na dedykowanych
    sterownikach chodzi stabilnie).
    A czy w ogole ten dysk potrafi osiagnac predkosci podane przez producenta?
    Prosze bardzo:
    http://www.thessdreview.com/our-reviews/crucial-mx10
    0-ssd-review-256-512-gb/3/

  • 7. Data: 2015-06-23 19:21:13
    Od: atm <...@v...pl>

    > gorzej: odczyt 280MS/s zapis 230MS/s (CrystalDiskMark 3.0.3)

    oczywiscie MB

  • 8. Data: 2015-06-23 20:39:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik atm ...@v...pl ...

> [...]
    > zrzucilem na kontroler, ma zle opinie w sieci a i u mnie na sterownikach
    > systemowych pod W8 potrafil sie wykrzaczyc (pod W7 na dedykowanych

    Ja bym sie pogodził w ten sposób, ze za jakis czas trzeba dysk reklamowac
    jako niezgodny z umowa :)

  • 9. Data: 2015-06-23 22:18:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 18:40, Robert Winkler pisze:
> [...]
    > (na każde 8 bitów danych, przesyłane są dodatkowo 2 bity kontrolne)
    > i obciążenie łącza protokołem komunikacyjnym.

    W mordę...
    Jaki można faktycznie osiągnąć transfer np. w HDTune przy takim dysku i
    jaką trzeba kupić MB (ile za nią zapłacić) żeby zauważyć różnicę w
    stosunku do sata2?

  • 10. Data: 2015-06-24 07:23:03
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Ja bym sie pogodził w ten sposób, ze za jakis czas trzeba dysk reklamowac
    > jako niezgodny z umowa :)

    Jeśli kupisz Porszaka, a na Twojej polnej drodze przydomowej (długa,
    1km, ale wyboista nieco) nie rozpędzisz się do 250 km/h to zareklamujesz
    Porszaka?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor