    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wymiana alternatora na inny model
    Date: Wed, 25 Aug 2010 07:34:17 +0200

    W dniu 2010-08-25 01:42, Tomasz Pyra pisze:

    > Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne
    > numery -

    Malo widziales.

    >to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii
    > logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela.

    Ta, jasne.
    Jakos nie komplikuje zycia, ba nawet im to zycie poprawia jak ten sam
    element z roznymi numerami ma rozne ceny o czym klient nie wie szukajac
    czesci pod dany samochod.

    > Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z
    > innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze.

    Ja znam kilka przykladow gdzie ta sama czesc o innym numerze, dziala tak
    samo, wyglada tak samo, tylko w portfelu kilka zl roznicy sie robi.

    > Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
    > jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
    > pasuje do wszystkiego.

    BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.

    --
    Karolek