eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › wymiana alternatora na inny model
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2010-08-22 13:27:37
    Temat: wymiana alternatora na inny model
    Od: "chriso" <c...@n...none.pl>

    Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
    Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
    Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
    benzynowym.

    Czy mogę założyć, czy też będą problemy?

    dziękuję z góry


  • 2. Data: 2010-08-22 13:50:44
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    chriso pisze:
    > Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
    > Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
    > Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
    > benzynowym.
    >
    > Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
    >
    > dziękuję z góry

    W tym z diesla masz prawdopodobnie zintegrowana pompe podcisnienia.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 3. Data: 2010-08-22 14:35:38
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: "chriso" <c...@n...none.pl>

    > W tym z diesla masz prawdopodobnie zintegrowana pompe podcisnienia.

    nie ma pompy, fizycznie z zewnątrz wyglądają identycznie


  • 4. Data: 2010-08-22 15:09:01
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Mysle, ze gdybys zaszalas i podal o jakie auto chodzi to bylo by troche
    latwiej.


  • 5. Data: 2010-08-22 17:22:25
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: "chriso" <c...@n...none.pl>

    > Mysle, ze gdybys zaszalas i podal o jakie auto chodzi to bylo by troche

    pacjent laguna 1 ph2 1.9 dci
    dawca laguna 2 1.8 16v
    producent altka valeo


  • 6. Data: 2010-08-22 18:20:15
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200, chriso wrote:
    >Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
    >Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
    >Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
    >benzynowym.
    >Czy mogę założyć, czy też będą problemy?


    Spodziewalbym sie pewnych problemow.

    kwestia obrotow - diesel sie przecietnie wolnie obraca - nie ma
    przypadkiem mniejszego kolka pasowego, zeby sie szybciej krecic ?

    starsze diesle z alternatora karmily obrotomierz.

    A w ogole wszystko jest aby na pewno takie samo ? To czemu dwa rozne
    numery ?

    J.


  • 7. Data: 2010-08-23 02:04:09
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: Wreith <w...@w...pl>

    W dniu 2010-08-22 18:20, J.F. pisze:
    > On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200, chriso wrote:
    >> Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
    >> Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
    >> Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
    >> benzynowym.
    >> Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
    >
    >
    > Spodziewalbym sie pewnych problemow.
    >
    > kwestia obrotow - diesel sie przecietnie wolnie obraca - nie ma
    > przypadkiem mniejszego kolka pasowego, zeby sie szybciej krecic ?
    >
    > starsze diesle z alternatora karmily obrotomierz.
    >
    > A w ogole wszystko jest aby na pewno takie samo ? To czemu dwa rozne
    > numery


    Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
    Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów
    katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda, alternator
    to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46 pomimo różnych
    numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w dieslu -
    malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element mechaniczny, ale
    także silniczek i sterownik.
    Jeśli masz możliwość, to obejrzyj sobie obydwa (zwłaszcza mocowania-bo
    tu może być pies pogrzebany), dokładnie spójrz na oznaczenia.
    Jeśli masz możliwość, to skonsultuj się z elektrykiem, a jeśli nie...to
    podłącz i pamiętaj, że nawet w przypadku niekompatybilności, to raczej
    nie wybuchnie.Raczej... :-)
    Pozdrawiam.N


  • 8. Data: 2010-08-24 08:39:17
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: "Roman" <g...@w...pl>


    > Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
    >

    Zakładaj śmiało...Jeśli mocowanie i kółko pasowe jest tej samej średnicy to
    będzie działało.....



  • 9. Data: 2010-08-25 01:42:09
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Wreith pisze:

    > Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
    > Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów
    > katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda, alternator
    > to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46 pomimo różnych
    > numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w dieslu -
    > malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element mechaniczny, ale
    > także silniczek i sterownik.

    Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne
    numery - to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii
    logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela.

    Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z
    innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze.

    Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
    jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
    pasuje do wszystkiego.


  • 10. Data: 2010-08-25 07:34:17
    Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-08-25 01:42, Tomasz Pyra pisze:
    > Wreith pisze:
    >
    >> Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
    >> Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów
    >> katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda,
    >> alternator to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46
    >> pomimo różnych numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w
    >> dieslu - malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element
    >> mechaniczny, ale także silniczek i sterownik.
    >
    > Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne
    > numery -

    Malo widziales.

    >to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii
    > logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela.
    >

    Ta, jasne.
    Jakos nie komplikuje zycia, ba nawet im to zycie poprawia jak ten sam
    element z roznymi numerami ma rozne ceny o czym klient nie wie szukajac
    czesci pod dany samochod.

    > Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z
    > innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze.
    >

    Ja znam kilka przykladow gdzie ta sama czesc o innym numerze, dziala tak
    samo, wyglada tak samo, tylko w portfelu kilka zl roznicy sie robi.

    > Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
    > jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
    > pasuje do wszystkiego.
    >

    BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.

    --
    Karolek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: