    From: krzysiek82 <s...@u...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wymiana oleju w TDI jak często
    Date: Tue, 13 Apr 2010 09:34:14 +0200

    Vlad The Ripper pisze:
    > Znaczy się odwracasz kota ogonem jak rozumiem. Opinia Twoja opiera się zatem
    > na przekonaniu, że wszyscy producenci aut zmówili się żeby popsuć nam
    > samochody i wcisnąć nowe przepłacone złomy.

    zapewne takie mają zamierzenie

    > Jako, że autor wątku poruszył temat turbodiesla, to do wymian oleju w tym
    > przypadku należy podejść bardziej restrykcyjnie, bo w takim silniku olej
    > naprawdę pracuje. Postępowanie zgodne z instrukcją w przestrzeganiu okresów
    > wymian i norm na zalewany olej uważam za wystarczająco restrykcyjne.

    szanuję twoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam. Berlingo 1.6HDI po
    30tyś przebiegu przed wymianą oleju upewniło mnie w tym, że olej należy
    wymieniać wcześniej. Trzeba się wczuć w pracę silnika na prawdę da się
    to odczuć.

    > Ogólnie jak juz mówimy o teoriach to moja jest taka, że producenci sugerują
    > wymiany oleju częściej niż to konieczne by zabezpieczyć się przed
    > roszczeniami klientów w ramach gwarancji, zwłaszcza tych klientów z
    > ostrzejszym stylem jazdy.

    a prawda jest taka, że nawet jak olej wymienisz raz na 50tyś to zwykle
    popsuje się on po gwarancji, więc producentowi to zwisa :) Nie każdy
    robi 100tyś rocznie, żeby się załapać na naprawę jeszcze w czasie 2
    letniej gwarancji. Zresztą często jest tak, że 2lata lub 150tyś km itp itd.

    --
    krzysiek82