  • 1. Data: 2010-04-12 09:00:49
    Temat: Re: wymiana oleju w TDI jak często
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Vlad The Ripper pisze:
    a jak
    > jest serwis w trybie long life i dostosowany do tego olej to co 30 kkm.

    To papka wciskania przez producentów, dla nieświadomych ludzi :)

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-04-12 15:37:46
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > a jak
    >
    > To papka wciskania przez producentów, dla nieświadomych ludzi :)

    A jakieś uzasadnienie tej tezy poza Twoją opinią i teoriami spiskowymi?

  • 3. Data: 2010-04-12 16:46:41
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Vlad The Ripper pisze:
    > A jakieś uzasadnienie tej tezy poza Twoją opinią i teoriami spiskowymi?

    powiem inaczej, to Ty udowodnij, że jest inaczej:)

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-04-12 21:46:24
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    krzysiek82 pisze:

    > powiem inaczej, to Ty udowodnij, że jest inaczej:)

    Postawiłeś tezę, to ją udowodnij. Dlaczego wymagasz od innych, by
    udowadniali, że nie są wielbłądami?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2010-04-12 22:16:39
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości:

    > Postawiłeś tezę, to ją udowodnij. Dlaczego wymagasz od innych, by
    > udowadniali, że nie są wielbłądami?

    Skoro producent uznał za bezpieczne 30k km to dlaczego nigdzie nie napisał
    że _na pewno_ turbinka nie utraci na tym swojej żywotności, łożyska będą
    przez cały czas odpowiednio chłodzone, smarowane.
    Dlaczego nie napisał że tak duży okres nie przyniesie przerywania filmu
    olejowego w układzie korbowym.
    ;]

    Żeby robić wała z klientów i drzeć kase po gwarancji...

    --
    Bugatti

  • 6. Data: 2010-04-13 09:00:14
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > powiem inaczej, to Ty udowodnij, że jest inaczej:)

    Znaczy się odwracasz kota ogonem jak rozumiem. Opinia Twoja opiera się zatem
    na przekonaniu, że wszyscy producenci aut zmówili się żeby popsuć nam
    samochody i wcisnąć nowe przepłacone złomy.
    Jako, że autor wątku poruszył temat turbodiesla, to do wymian oleju w tym
    przypadku należy podejść bardziej restrykcyjnie, bo w takim silniku olej
    naprawdę pracuje. Postępowanie zgodne z instrukcją w przestrzeganiu okresów
    wymian i norm na zalewany olej uważam za wystarczająco restrykcyjne.
    Ogólnie jak juz mówimy o teoriach to moja jest taka, że producenci sugerują
    wymiany oleju częściej niż to konieczne by zabezpieczyć się przed
    roszczeniami klientów w ramach gwarancji, zwłaszcza tych klientów z
    ostrzejszym stylem jazdy.

  • 7. Data: 2010-04-13 09:30:11
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > Postawiłeś tezę, to ją udowodnij. Dlaczego wymagasz od innych, by
    > udowadniali, że nie są wielbłądami?

    Mnie wystarczy, że wiem co i jak, nie muszę nikomu nic udowadniać,
    natomiast jak ktoś nie wiem, zawsze może poczytać lub zasięgnąć porady
    specjalisty. Ja ani mechanikiem ani specjalistą nie jestem, natomiast
    hobbystycznie czytam sporo na temat budowy silników oraz ich obsługi w
    literaturze fachowej.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-04-13 09:31:18
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Bugatti pisze:
    > Żeby robić wała z klientów i drzeć kase po gwarancji...

    dokładniej, najlepiej zarabia się na ofiarach losu które ślepo wieżą we
    wszystko co im się powie lub napisze :)

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-04-13 09:34:14
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Vlad The Ripper pisze:
    > Znaczy się odwracasz kota ogonem jak rozumiem. Opinia Twoja opiera się zatem
    > na przekonaniu, że wszyscy producenci aut zmówili się żeby popsuć nam
    > samochody i wcisnąć nowe przepłacone złomy.

    zapewne takie mają zamierzenie

> [...]
    > naprawdę pracuje. Postępowanie zgodne z instrukcją w przestrzeganiu okresów
    > wymian i norm na zalewany olej uważam za wystarczająco restrykcyjne.

    szanuję twoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam. Berlingo 1.6HDI po
    30tyś przebiegu przed wymianą oleju upewniło mnie w tym, że olej należy
    wymieniać wcześniej. Trzeba się wczuć w pracę silnika na prawdę da się
    to odczuć.

> [...]
    > wymiany oleju częściej niż to konieczne by zabezpieczyć się przed
    > roszczeniami klientów w ramach gwarancji, zwłaszcza tych klientów z

    a prawda jest taka, że nawet jak olej wymienisz raz na 50tyś to zwykle
    popsuje się on po gwarancji, więc producentowi to zwisa :) Nie każdy
    robi 100tyś rocznie, żeby się załapać na naprawę jeszcze w czasie 2
    letniej gwarancji. Zresztą często jest tak, że 2lata lub 150tyś km itp itd.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-04-15 22:25:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Vlad The Ripper pisze:

> [...]
    > wymiany oleju częściej niż to konieczne by zabezpieczyć się przed
    > roszczeniami klientów w ramach gwarancji, zwłaszcza tych klientów z

    Dokladnie. Wystarczy aby wytrzymal okres gwarancyjny czyli te
    100-150kkm, pozniej maja Cie w d...
    Chodzi glownie o pozyskanie klienta. Wiadomo ze przedluzenie okresu
    eksploatacji oleju wiaze sie z mniejszymi kosztami w okresie
    gwarancyjnym (rzadsze wizyty przeglądowe), a na to łapie się klient.
    Niezle widac to na przykladzie mojego silnika gdzie "żywotnosc" oleju z
    filtrem oszacowano na 15.000km. W rok mlodszym egz. ow zywotnosc
    przedluzono do 30.000km (silnik bez najdrobniejszej modyfikacji, ten sam
    filtr, te same zalecane oleje), akurat dokladnie wtedy kiedy zaczal sie
    boom na wydluzanie przebiegow miedzy przegladami. Niestety watpie zeby
    mialo to dobry wplyw na trwalosc.

    Pozdrawiam
    Pawel