  • 1. Data: 2015-03-10 12:54:14
    Temat: zacmienie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    20 marca 2015 bedzie zacmienie slonca. W Europie czesciowe.

    NTG ? Oj, tym razem mamy na kontynencie juz ponoc 90GW solarow
    zainstalowane.

    Jak bedzie ladna pogoda, to
    "The power gradient (change in power) may be -400 MW/minute and +700
    MW/minute"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_eclipse_of_March_
    20,_2015

    Ciekawe czy PSE uwzglednia zacmienie w prognozie :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-03-10 17:39:32
    Temat: Re: zacmienie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 12:55:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jak bedzie ladna pogoda, to
    > "The power gradient (change in power) may be -400 MW/minute and +700
    > MW/minute"

    Jak wylatuje blok to trwa to poniżej sekundy, a jakoś nic się
    nie dzieje z siecią strasznego ;)

    L.

  • 3. Data: 2015-03-10 18:37:18
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2015-03-10 12:54, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_eclipse_of_March_
    20,_2015

    > Ciekawe czy PSE uwzglednia zacmienie w prognozie :-)

    PSE??? Ależ nie jesteśmy odosobnioną wyspą... Tu już trzeba
    skoordynowanych działań internacjonalnych!

    https://www.entsoe.eu/Documents/Publications/SOC/150
    219_Solar_Eclipse_Impact_Analysis_Final.pdf
    https://www.entsoe.eu/Documents/Publications/SOC/150
    220_ENTSO-E_Solar_Eclipse_FAQ.pdf
    https://www.entsoe.eu/news-events/announcements/anno
    uncements-archive/Pages/News/20-March-Solar-Eclipse.
    aspx

    pzdr
    mk

  • 4. Data: 2015-03-11 11:43:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości

    >Jak wylatuje blok to trwa to poniżej sekundy, a jakoś nic się
    >nie dzieje z siecią strasznego ;)

    U nas moze nie, w USA konczy sie to brakiem pradu w cwierci kraju
    przez dobe :-)

    W jakich warunkach wylatuje ?
    Bo jak w warunkach zrownowazonej pracy, to coz to jest - blok ma
    400MW, siec 20GW, 2% to udzwigna inne generatory.
    Ale jak sytuacja jest napieta, juz generatory sa przeciazone o 5%, a
    tu nagle trzeba wykrzesac dodatkowe 2% ...

    Ostatnio trafilem na
    http://www.pse.pl/uploads/kontener/raport_koncowy_z_
    analizy_awarii_napieciowej_26062006.pdf

    50 stron, to juz trzecia komisja, a tez im na poczatku jeden
    generator wypadl :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-03-11 12:10:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości
    20,_2015

    >PSE??? Ależ nie jesteśmy odosobnioną wyspą... Tu już trzeba
    >skoordynowanych działań internacjonalnych!

    Z ta intencja pisalem - u nas tych solarow malo, ale wahania u
    sasiadow trzeba uwzgledniac :-)

    >https://www.entsoe.eu/Documents/Publications/SOC/15
    0219_Solar_Eclipse_Impact_Analysis_Final.pdf
    >https://www.entsoe.eu/Documents/Publications/SOC/15
    0220_ENTSO-E_Solar_Eclipse_FAQ.pdf
    >https://www.entsoe.eu/news-events/announcements/ann
    ouncements-archive/Pages/News/20-March-Solar-Eclipse
    .aspx

    Ale ciekawe czy do osob odpowiedzialnych za planowanie dotarlo :-)

    P.S. z pierwszego

    Germany 39 GW,
    Italy 19 GW
    Czech 2.1 GW.
    Polska .... 7 MW

    Czas przetestowac UPS :-)

    Ciekaw jestem Czechow, ale zagrozenie w Niemczech chyba wieksze.

    J.

  • 6. Data: 2015-03-11 17:26:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 11 marca 2015 11:44:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > 50 stron, to juz trzecia komisja, a tez im na poczatku jeden
    > generator wypadl :-)

    Wygląda ciekawie, aż sobie to przeczytam :]

    L.

  • 7. Data: 2015-03-11 20:43:50
    Od: Michał <m...@f...pl>

    W dniu 11.03.2015 o 17:26, Lisciasty pisze:

    > Wygląda ciekawie, aż sobie to przeczytam :]

    Czyta się jak techno-thriller ;-)

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 8. Data: 2015-03-12 02:14:11
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2015-03-11 12:10, J.F. pisze:
> [...]
    aspx

    > Ale ciekawe czy do osob odpowiedzialnych za planowanie dotarlo :-)

    ENTSO-E jest właśnie ciałem koordynującym pracę sieci paneuropejskiej.
    Skoro sami publikują i organizują konferencję na ten temat... No ale w
    biurokracji nic nie jest pewne.

    :-)

    pzdr
    mk

  • 9. Data: 2015-03-12 12:08:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    >Czyta się jak techno-thriller ;-)

    Polowy nie rozumiem, ale widac jakie problemy ma branza.

    A to przeciez ten sam prad co u nas, tylko w duzej ilosci :-)

    J.