  • 1. Data: 2015-03-09 09:02:09
    Temat: pomiar prądu na płytce za pomocą hallotronu
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Czy ma ktoś doświadczenie z pomiarem prądu za pomocą hallotronu ?
    Zakres prądu od 0 do pewnie z 30A w impulsie. Wynik pomiaru ma być
    potem sprowadzany do postaci cyfrowej i używany jako jeden z sygnałów
    wejściowych kaskadowego regulatora PID. Hallotron musi być na płytce i
    musi mierzyć prąd płynący przez dosyć grubą ścieżkę. Dodatkowo
    urządzenie o które chodzi ma być raczej tanie. Czy to ma sens czy jednak
    trzeba będzie użyć zwykłego pomiaru na rezystorze ? Podobne urządzenie
    wykorzystuje do tego rezystancję około 0,2 oma. Obciążeniem będzie
    silnik dc na napięcie 20 do 50V.

  • 2. Data: 2015-03-09 09:10:55
    Temat: Re: pomiar prądu na płytce za pomocą hallotronu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 09:02:09 UTC+1 użytkownik ww napisał:
    > Dodatkowo urządzenie o które chodzi ma być raczej tanie.

    Zdefiniuj "raczej tanie".

    L.

  • 3. Data: 2015-03-09 09:12:00
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 09:02, ww pisze:
> [...]
    > trzeba będzie użyć zwykłego pomiaru na rezystorze ? Podobne urządzenie
    > wykorzystuje do tego rezystancję około 0,2 oma. Obciążeniem będzie

    Może takie coś by się nadawało ?

    http://www.ebay.com/itm/121030962263?pt=LH_DefaultDo
    main_0&hash=item1c2e01ec57

    ACS712 20A range Current Sensor Module for Arduino Raspberry pi

  • 4. Data: 2015-03-09 09:14:33
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 09:10, Lisciasty pisze:

    > Zdefiniuj "raczej tanie".

    Wszystkie elementy związane z tym pomiarem nie mogą kosztować więcej niż
    10 zł. A najlepiej gdyby nie kosztowały więcej niż 6. Urządzenie to
    jednostkowa produkcja więc w grę wchodzi wylutowanie czegoś z chińskiego
    modułu za 2$ (podałem link obok).

  • 5. Data: 2015-03-09 10:41:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości
> [...]
    >urządzenie
    >wykorzystuje do tego rezystancję około 0,2 oma. Obciążeniem będzie

    Masz szanse na czesta kalibracje zera ?

    Kiedys w jakim czasopismie byl taki projekt, hallotron obok kabla,
    ponoc dzialalo.
    Raczej do pomiatu 30A niz 3 - pole jest slabe. A zaklocen pelno - i
    stalych, i zmiennych.

    powinienes dorzucic pierscionek z ferromagnetyka, ale to sie
    skomplikuje.

    Moze po prostu napiecie dlugosci sciezki zmierzyc ?

    J.

  • 6. Data: 2015-03-09 10:54:20
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 10:41, J.F. pisze:

    > Masz szanse na czesta kalibracje zera ?

    Częściej niż raz na początku dwugodzinnej pracy urządzenia ? Nie.

    > Kiedys w jakim czasopismie byl taki projekt, hallotron obok kabla, ponoc
    > dzialalo.

    No powinno.

    > Raczej do pomiatu 30A niz 3 - pole jest slabe. A zaklocen pelno - i
    > stalych, i zmiennych.

    U mnie chyba jednak częściej będą małe prądy (np 1A).

    > powinienes dorzucic pierscionek z ferromagnetyka, ale to sie skomplikuje.
    >
    > Moze po prostu napiecie dlugosci sciezki zmierzyc ?

    Może. Jednak te hallotrony to przy okazji izolacja galwaniczna i często
    gotowy sygnał zdatny do podania na przetwornik a/c. Kupiłem dla testu
    taki moduł arduino z układem acs712 na prąd do 20A.

  • 7. Data: 2015-03-09 12:27:32
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.03.2015 um 10:54 schrieb ww:

    > Może. Jednak te hallotrony to przy okazji izolacja galwaniczna i często
    > gotowy sygnał zdatny do podania na przetwornik a/c. Kupiłem dla testu
    > taki moduł arduino z układem acs712 na prąd do 20A.

    Niekoniecznie pomogę, ale widziałem taki system z hallotronem na płytce,
    ścieżka po drugiej stronie płytki, a całość objęta ferromagnetykiem
    (przyklejonym). Podobno dość czułe toto było, ale na pewno nie
    kosztowało 6zł.

    A tu masz gotowca za 6zł, tylko bez ferrytu:
    http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-2PCS-LO
    T-30A-Range-ACS712-ACS712T-ACS712TELC-30A-Module-Cur
    rent-Sensor-Module/1755387019.html

    Waldek

  • 8. Data: 2015-03-09 12:28:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ww,

    Monday, March 9, 2015, 9:02:09 AM, you wrote:

> [...]
    > wejściowych kaskadowego regulatora PID. Hallotron musi być na płytce i
    > musi mierzyć prąd płynący przez dosyć grubą ścieżkę.

    http://www.tme.eu/pl/details/acs713elctr-30a/czujnik
    i-halla/allegro-microsystems/acs713elctr-30a-t/#

    > Dodatkowo urządzenie o które chodzi ma być raczej tanie.

    Ery już nie ma...

    > Czy to ma sens czy jednak trzeba będzie użyć zwykłego pomiaru na
    > rezystorze ? Podobne urządzenie wykorzystuje do tego rezystancję
    > około 0,2 oma.

    Raczej 0.02? albo i 0.002?... Przy 0.2? miałbyś straty 180W w impulsach.

    > Obciążeniem będzie silnik dc na napięcie 20 do 50V.

    Tym bardziej - 0.2? * 30A = 6V

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2015-03-09 12:40:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Monday, March 9, 2015, 12:27:32 PM, you wrote:

    [...]

    > A tu masz gotowca za 6zł, tylko bez ferrytu:
    > http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-2PCS-LO
    T-30A-Range-ACS712-ACS712T-ACS712TELC-30A-Module-Cur
    rent-Sensor-Module/1755387019.html

    Podejrzanie tanio - w Polsce sam układ kosztuje ponad 20PLN.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-03-09 12:43:53
    Od: ww <w...@o...pl>

    > http://www.tme.eu/pl/details/acs713elctr-30a/czujnik
    i-halla/allegro-microsystems/acs713elctr-30a-t/#

    Ale czy taki 713 za prawie 25 różni się czymś istotnym od tego 712 za 2$ ?

    Racja. Miałem na myśli 0,02.