    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Sat, 19 Aug 2023 23:06:04 +0200

    On 19/08/2023 22:46, Shrek wrote:
    > Dochodzi. Pożaru wynikające z uszkodzenia termicznego połączeń jak
    > najbardziej się zdażają.

    Czym to się różni od tego samego problemu w przypadku pieca do pizzy?
    Taki piec zapiernicza powiedzmy 20h na dobę. Bywa że w tekturowej
    budzie, na przedłużaczu od kosiarki.

    > Ale praktyka jebię teorię i się zdarza

    I tu dochodzimy do sedna.

    Ponieważ część osób ma brudne nogi to zakazujemy chodzenia w krótkich
    spodenkach *wszystkim*.

    To typowa wymówka, idiotyczna z resztą. Tak, są instalacje, które
    pamietają czasu izolowania drutów onucami w lepiszczu. Mamy z tego
    powodu zakazywać reszcie ludzi używania znamionowych wartośc w swoich
    współczesnych instalacjach?

    Nie znam ani jednej instalacji współcześnie robionej, w której druty do
    gniazdek miały by mniej niż 2.5mm2. Ten problem z instalacją nie
    istnieje dla współczesnych domów. Również nie słyszałem o tym, aby
    "pożar gniazdka" to było coś rzeczywistego, chyba że ktoś uszczelniał to
    gniazdko czarnym prochem. Ładowaki samochodowe wykrywają spadek napięcia
    i najzwyczajniej rozłączą się w momencie, kiedy pojawi się opór na
    styku, na długo przed zagrożeniem. Również materiały z których robi się
    elektrykę są trudnopalne. Nie wiem, czy ktoś ładuje samochody
    elektryczne z gniazdkiem w stosie makulatury, ale czy 0.0001 promila
    idioty naprawdę ma decydować o zakazie?

    >, że uszkodzone gniazdo jest
    > przyczyną pożaru

    Ono może być przyczyną pożaru w dowolnym momencie. Przykładowo dzisiaj
    mój piekarnik, który ma bodaj 3.5kW, działa sobie przez 2 godziny. Mógł
    z łatwością doprowadzic do pożaru. Dlaczego piekarniki są ciągle
    dopuszczone do użytku? I co jest takiego łatwopalnego w tym gniazdku?

    > obciążenie dużym prądem radykalnie zwiększa prawdopodobieństwo
    > wystąpienia takiej sytuacji.

    Tak samo, jak w każdym praktycznie przypadku innego sprzętu domowego
    ciągnącego moc znamionową. Spawarki, piekarnika, pralki, farelki.
    Urządzenie domowe, połykajace 3.5kW, to nic specjalnie dziwnego. Miliony
    sztuk tego złomu robią to codziennie. Farelki potrafią pracować
    godzinami z takimi mocami.

    > Skoro ustawodawcy biorą to pod uwagę w
    > trzech krajach, to albo robią to na podstwie zdania ludzi co się na tym
    > znaj, albo na podstwawie własnego widzimisię sprzecznego z ich własną
    > polityką - jak myślisz czemu tak robią?

    Może są wylobbowani w sposób skuteczny przez producentów ładowarek, za $10k?

    > Skoro ktoś wpadł na pomysł że gniazdo rozłączalne którym ma być ładowany
    > samochód ma być monitorowane to znaczy że albo wszystkie po drodze mają
    > być monitorowane, albo że to niepotrzebna fanaberia. Albo jedno albo
    > drugie. Jak drugie to znaczy że to overkill i nie ma takiej potrzeby. A
    > jak pierwsze to należy zakazać ładowania ze zwykłych gniazd.

    I pieców do pizzy!

    Widzisz, agrgumentacja, że *ktoś* ma popsutą instalację i dlatego
    zakazujemy wszystkim jest idityczna. Proponuje inaczej, jesli
    bezpieczeństwo jest takie ważne: obowiązek posiadania przeglądu
    instalacji, jesli chcesz ładować samochód, pod karą niewypłacenia
    odszkodowania. A jak nie chcesz, to ograniczenie do 2kW w samochodzie
    lub specjalna ładowarka.