    From: "Artur" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zasilanie ledow, dziwne zjawisko
    Date: Thu, 1 Apr 2010 23:18:24 +0200

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:hp31eg$slv$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeśli tam nie ma szeregowych oporników ograniczających prąd to może być
    > taki efekt, jak piszesz.
    > Różne typy diod mają różne napięcia progowe.
    > Diod LED nie wolno zasilać ze źródła napięciowego - powinny mieć
    > zewnętrznym układem (źródło prądowe albo conajmniej rezystor) wymuszany
    > wymagany prąd. Oczywiście zasilać należy z wyższego napięcia.
    > Przy stałym prądzie na różnych typach diód (nawet różnych egzemplarzach
    > tego samego typu) mogą się odłożyć różne napięcia.
    > Przy łączeniu równoległym łańcuchów kilku szeregowych diod każdy taki
> [...]

    ogolnie diody beda zasilane zrodlem pradowym, podlaczylem je na chwile dla
    sprawdzenia do zasilcza laboratoryjnego i zaobserwowalem to niezrozumiale
    dla mnie zjawisko...
    to co piszesz oczywiscie ma sens ale statystycznie patrzac (sorki ale nie
    jestem elektronikiem), jesli na diodach odkladalyby sie rozne napicia to
    pewnie raz mniejsze a raz wieksze a suma bylaby zblizona do przewidywanej...
    pewnie tak jest bo w przypadku mojego zestawy 24 led widac, za odkladaja sie
    rozne napiecia bo obnizajac prog ograniczenia pradowego widze, ze nie
    wszystkie diody przygasaja rownomiernie... ale drugi zestaw w ogole nie
    trzyma zalozen... owszem, tlumacze to innym typem diod ale czy to normalne,
    ze diody tak odbiegaja parametrami od karty katalogowej? pytam bo juz
    zglupialem i pomimo tego, ze uklad jest banalnie prosty zaczalem sie
    doszukiwac bledu w montazu

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/