    From: cezar <c...@t...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zdalne sterowanie zabawką
    Date: Wed, 28 Mar 2018 10:17:46 +0100

    On 27/03/18 21:36, ToMasz wrote:
    > ze 20 lat temu, na jakimś forum, ktoś bardzo zachwalał jakiś program do
    > nauki bezwzrokowego pisania. chwalił się że po pół roku pisze 120
    > znaków.... na sekundę. to oczywiście błąd, miało być na minutę, ale inny
    > czytelnik wykazał się refleksem i zasugerował żeby facet pociwiczył
    > jeszcze trochę, to się bez komputera "dogada" z modemem. (takie czasy były)

    > no to odpowiadam że nie dam rady tak nadawać :)
    > nie znam częstotliwości, nie wiem czy to am czy fm, niemam aparatury aby
    > to sprawdzić. co więcej, nie wiem czy marny zasięg zalezy od nadajnika
    > czy odbiornika, czy obydwu urządzeń.

> [...]

    Jak chcesz sie pobawic to wez 2 arduino, do tego transceivery nRF24L01+
    które kosztują po $1 - $2 za sztuke. Do tego bedziesz potrzebowal jakies
    uklady wykonawcze do silnikow i serwo. (pewnie da sie wykorzystac te
    ktrore sa w samochodziku)
    Całość do złożenia w jeden wieczór.

    tutaj przykładowe projekty:
    https://www.allaboutcircuits.com/projects/create-a-2
    -channel-remote-control-with-the-nrf24l01/

    http://www.electronoobs.com/eng_robotica_tut5_2.php

    https://create.arduino.cc/projecthub/anasdalintakam/
    arduino-wireless-remote-with-2-5ghz-nrf24l01-6f9337