eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazima :(( zapalanie silnika diesla firmy mercedes, na kable z malego silnika benzynowego fiacika, co o tym myslicie? › Re: zima :(( zapalanie silnika diesla firmy mercedes, na kable z malego silnika benzynowego fiacika, co o tym myslicie?
    From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zima :(( zapalanie silnika diesla firmy mercedes, na kable z malego
    silnika benzynowego fiacika, co o tym myslicie?
    Date: Fri, 28 Dec 2018 22:57:24 +0100

    W dniu 2018-12-27 o 01:49, J.F. pisze:

    > Ale dokladnie to jak - polaczyles akumulatory, podgrzales swiece
    > dlugo, i ten z Corsy sie juz wyczerpal ?
    >
    > I co dalej ?

    podłączyłem przewody (jakieś hipermarketowe, więc za dużego prądu dać
    nie mogły..), Corsa przez parę minut na wolnych obrotach sobie pyrkała
    aby podładować akumulator u mnie (wg. ZTCP to miał on wtedy ze 6 lat,
    74Ah, marki nomen omen Budget..), przekręciłem kluczyk w pozycję grzania
    świec (5 świec, każda po 30A gdy zimna, 15A w stanie nagrzania),
    poczekałem aż zgaśnie kontrolka, przekręciłem w pozycję rozruch i tylko
    bendiks klepnął i natychmiast puścił jak napięcie siadło, równoczesnie
    zgasły wszystkie kontrolki i zaklekotały przekaźniki..
    Kolejna próba była po kolejnych kilku minutach podładowywania. Za drugim
    razem grzałem świece tylko ze 2 sekundy i rozruch - rozrusznik szarpnął,
    wydawało się nie da rady przez suw sprężania przejść, ale jednak
    przeszedł, ten cylinder odpalił i pchnął wał. To już wystarczyło - po
    chwili złapał drugi, co prawda przez chwilę telepało silnikiem jak
    kiedyś samochodami na Karmelkowej ;-), ale wtedy to już było z górki,
    zwłaszcza że było już własne zasilanie dla świec żarowych.

    --
    Pozdr.
    Michał