  • Data: 2014-10-29 23:26:25
    Temat: Re: zimówki
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-28 o 22:02, J.F. pisze:
    > Mialy dobre wyniki w ADAC (o ile mozna im wierzyc), ale ... w takim
    > "zwyklym" rozmiarze byly istotnie drozsze od opon sredniej klasy.
    > Tak powiedzmy o 100 zl na sztuce. Niby drobiazg ... ale pozwala pokryc
    > koszty kilku wymian i rodzi pytanie co lepsze :-)
    Dla mnie jedyny minus - że występują tylko w rozmiarach "baloniastych" -
    na 18" nic nie znajdę, co mi się w nadkolu zmieści.

    > Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
    > Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
    > asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)
    Ja miałem "typowe letnie na suchy asfalt" (federal 595RS-R) - i po
    prostu czułem się jak na curlingu - przy wejściu z 50km/h nic nie mogłem
    zrobić, ewentualnie w najlepszym wypadku - wjechać w przeszkodę bokiem a
    nie przodem, co bym nie kombinował z ABS, z blokowaniem całkowitym
    dyfrów, z ręcznym... Inni - na oponach bardziej cywilizowanych - jakoś
    sobie radzili po kilku próbach.

    Ale fakt - mokra płyta poślizgowa nie jest miarodajnym testem opony na
    wszelkie realne warunki drogowe, bo płyta nie ma się nijak do
    prawdziwego asfaltu, tak oblodzonego, jak mokrego (a tutaj się opona do
    płyt "kleiła" wręcz, woda nic nie zmieniała, bieżnik widać wyciskał całą
    wodę, a rozgrzana guma - lepiła do farby płyty).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173