  • 1. Data: 2014-10-27 21:03:47
    Temat: zimówki
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
    przód 225/45R17
    tył 245/40R17

    Nie mam wyboru za dużego z tanich opon:
    Przód
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-ice-plus-s200
    -225-45-r17-94-v-xl
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/ovation-w586-225-45-
    r17-94-h-xl
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-winguard-sport
    -225-45-r17-94-v-xl
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-snowprox-s953-2
    25-45-r17-91-h

    Tył - słaba oferta w tym rozmiarze i drogie
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-i-zen-kw27-245
    -40-r17-95-v-xl

    Czy jest sens kupować takie szmaty czy lepiej kupić coś markowego?

  • 2. Data: 2014-10-27 21:13:31
    Temat: Re: zimówki
    Od: <3...@7...211331.invalid> (Tom N)

    megrims w

    > Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
    > przód 225/45R17
    > tył 245/40R17

    > Czy jest sens kupować takie szmaty czy lepiej kupić coś markowego?

    Na tył bier te:
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-se
    rie-3-245-40-r17-95-v-xl#72203275

    A na przód te:
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-se
    rie-3-225-45-r17-91-h/74649198

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2014-10-27 21:26:14
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 21:13, (Tom N) pisze:
    > megrims w

> [...]
    ha ha ha..
    spalom siem

  • 4. Data: 2014-10-28 09:33:25
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-27 o 21:03, megrims pisze:
    > Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
    > Czy jest sens kupować takie szmaty czy lepiej kupić coś markowego?
    A czy musisz na prawdę zimówki zimowe, a "all season" nie może być,
    planuejesz jechać w alpy w śnieg itp?

    Ja ostatnio byłem bardzo zadziwiony sprawnością opon Goodyear 4season
    vector - odbywała się "pojeżdżawka" na której zjawiły się praktycznie
    podobne auta, wszystkie AWD i "takie trochę lepsze" w prowdzeniu niż
    corsa. Impreza odbywała się na lotnisku, z płytą poślizgową itp, i
    ustawialiśmy sobie "test łosia".
    Naprawdę ciężko było na oponach zwykło-letnich (nie slickach tylko
    kulturalnych dobrych oponach letnich) cokolwiek zdziałać na płycie
    poślizgowej przy 50km/h . Ledwo udawało się ominąć przeszkodę,
    praktycznie niewiele wytracając na prędkości (hamowanie żadne, by dało
    się skręcać). Gość przyjechał na tych 4season... i przy 50 to on nawet
    nie dojeżdżał do przeszkody - jak zahamował to po prostu stawał daleko
    przed przeszkodą, albo w ogóle nie hamował - to sobie wymijał przeszkodę
    z palcem w uchu... Różnica taka, jakby jechał po suchym asfalcie, a nie
    po lanej wodą płycie poślizgowej

    Jak nie masz jakiegoś cynku, że u nas w tym roku będzie leżało przez pół
    zimy 5cm śniegu na ulicach, albo nie planujesz tym autem jeździć po
    górach zaśnieżonych - to może warto w tą stronę iść?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-10-28 19:49:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości
    >Nie mam wyboru za dużego z tanich opon:

    Co sie stalo ? Kryzys i Ciebie dosiegnal ? :-)

    Przód
> [...]

    Ja bym tam chinskich unikal ... niech je najpierw inni sprawdza.
    Szczegolnie ze tobie moze H nie wystarczyc, a to przeciez chinskie H
    :-)

    >Tył - słaba oferta w tym rozmiarze i drogie
    >http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-i-zen-kw27-24
    5-40-r17-95-v-xl
    >Czy jest sens kupować takie szmaty czy lepiej kupić coś markowego?

    U konkurencji wybor wiekszy
    http://www.opony.com.pl/opony/225/45R17/zimowe/osobo
    we/?p=333,2,4

    ale 245 to i oni nie maja ... a nie moze byc np 235/45R17 ?

    J.

  • 6. Data: 2014-10-28 22:02:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Oct 2014 09:33:25 +0100, BartekK napisał(a):
> [...]
    > Ja ostatnio byłem bardzo zadziwiony sprawnością opon Goodyear 4season
    > vector - odbywała się "pojeżdżawka" na której zjawiły się praktycznie

    Mialy dobre wyniki w ADAC (o ile mozna im wierzyc), ale ... w takim
    "zwyklym" rozmiarze byly istotnie drozsze od opon sredniej klasy.
    Tak powiedzmy o 100 zl na sztuce. Niby drobiazg ... ale pozwala pokryc
    koszty kilku wymian i rodzi pytanie co lepsze :-)

> [...]
    > przed przeszkodą, albo w ogóle nie hamował - to sobie wymijał przeszkodę
    > z palcem w uchu... Różnica taka, jakby jechał po suchym asfalcie, a nie

    Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
    Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
    asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)

    > Jak nie masz jakiegoś cynku, że u nas w tym roku będzie leżało przez pół
    > zimy 5cm śniegu na ulicach, albo nie planujesz tym autem jeździć po
    > górach zaśnieżonych - to może warto w tą stronę iść?

    Ja tam Navigatory chwale po jazdach w gorach zasniezonych, a Vectory
    chyba nie gorsze.

    J.

  • 7. Data: 2014-10-29 00:13:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-28 22:02, J.F. pisze:

    > Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
    > Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
    > asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)

    No z opisu wynika że współczynnik tarcia musiał być kilkanaście razy
    lepszy ;)

  • 8. Data: 2014-10-29 06:54:47
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-29 00:13, Tomasz Pyra pisze:
> [...]

    mam (w zasadzie miałem, bo w niedzielę sprzedałem auto z nimi) 4seasons
    - jak zaczynał padać lekki deszcz to ok. pół godziny wcześniej traciły
    przyczepność niż rainsporty (jechałem przez Wrocław dwoma takimi samymi
    autami RWD, żona powiedziała że jest ślisko (na 4seasons), a ja to
    odczułem pół godziny później (na Uniroyalach)

    > No z opisu wynika że współczynnik tarcia musiał być kilkanaście razy
    > lepszy ;)

    szczególnie na macie poślizgowej która ma przyczepność jak na lodzie...

    Łukasz

  • 9. Data: 2014-10-29 10:42:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości
> [...]
    >dwoma takimi samymi autami RWD, żona powiedziała że jest ślisko (na
    >4seasons), a ja to odczułem pół godziny później (na Uniroyalach)

    Hm, to chyba nie jest jakis miarodajny test ?
    Auta te same, trasa rozumiem ta sama, ulice we Wroclawiu mamy rozne,
    na mokrej kostce wszystkie opony kiepsko trzymaja.
    Ilosc wody moze byc rozna, deszcz nie wiadomo czy sie wzmagal czy
    spadal ... no i ta zona ...

    J.

  • 10. Data: 2014-10-29 10:53:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" napisał w
    >Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
    >przód 225/45R17
    >tył 245/40R17

    A propos
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterre
    ifen/2013_winterreifen_test_225_45_r17.aspx?Componen
    tId=185957&SourcePageId=31821

    Wierzyc, nie wierzyc - przeanalizowac mozna :-)

    im mniejsza liczba tym lepiej.

    J.