  • 1. Data: 2013-07-05 08:18:14
    Temat: Rejestrator trasy - Z GPS czy bez?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Tak się zastanawiam, do czego potrzebny GPS w rejestratorze trasy?
    Sprzedający reklamują możliwość oglądania sobie na mapce pozycji w
    czasie wyświetlania filmu z trasy. Czy to jedyne zastosowanie !?
    Czyżby prowadzący nie wiedział, którędy jechał?

    Czy poza tą dziecinną rozrywką są jakieś zalety posiadania rejestratora
    z GPS?
    Cena nie jest tu argumentem.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 2. Data: 2013-07-05 09:02:31
    Temat: Re: Rejestrator trasy - Z GPS czy bez?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.07.2013 08:18, WW pisze:
> [...]
    > Czyżby prowadzący nie wiedział, którędy jechał?
    >
    > Czy poza tą dziecinną rozrywką są jakieś zalety posiadania rejestratora
    prędkość na filmie może, podkreślam może być dowodem w sprawie
    ToMasz

  • 3. Data: 2013-07-05 09:16:29
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-07-05 09:02, ToMasz pisze:

    > prędkość na filmie może, podkreślam może być dowodem w sprawie
    > ToMasz

    Też o tym myślałem, ale wykoncypowałem, że prędkość w razie potrzeby
    specjaliści wylicza bez trudu. Na trasie wystarczy odczytac czas
    pomiędzy słupkami a w mieście pomiędzy jakimiś dwoma charakterystycznymi
    punktami.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 4. Data: 2013-07-05 09:31:42
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-07-05 09:16, WW pisze:

> [...]
    >

    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Pisali już nie raz ani nie dwa że liczenie prędkości na podstawie
    słupków jest o kant dupy rozbić. Ci co są odpowiedzialni za stawianie
    słupków stawiają je na "oko" albo jak im się podoba.

  • 5. Data: 2013-07-05 09:38:44
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pisali już nie raz ani nie dwa że liczenie prędkości na podstawie słupków
    > jest o kant dupy rozbić. Ci co są odpowiedzialni za stawianie słupków
    > stawiają je na "oko" albo jak im się podoba.

    ale zawsze mozna dokonac pomiaru w naturze odleglosci miedzy tymi slupkami i
    wtedy wyliczenia beda poprawne

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2013-07-05 10:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > Czyżby prowadzący nie wiedział, którędy jechał?
    >
    > Czy poza tą dziecinną rozrywką są jakieś zalety posiadania rejestratora

    Zapewne robi sie je z tego samego powodu dla którego buduje sie samochody
    seryjne które maja 400KM i 500 funkcji których 90% ludzi i tak potem nie
    uzywa.
    mianowicie robi sie, bo ludzie kupią.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 7. Data: 2013-07-05 10:12:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-05 09:38, Użytkownik tck napisał:

    > ale zawsze mozna dokonac pomiaru w naturze odleglosci miedzy tymi
    > slupkami i wtedy wyliczenia beda poprawne

    A kto zrobi ten pomiar jak sprawa będzie trywialna czyli np.
    tylko o przekroczenie prędkości ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-07-05 10:16:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 05 Jul 2013 08:18:14 +0200, WW

    > Czyżby prowadzący nie wiedział, którędy jechał?

    Czemu ograniczasz do prowadzącego? Może właściciel auta chciałby wiedzieć
    gdzie jego auto jeździło i z jaką prędkością (bez liczenia słupków w każdym
    miejscu w którym chciałby poznać prędkość)?

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2013-07-05 10:32:55
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 05.07.2013 09:02, ToMasz pisze:
    > prędkość na filmie może, podkreślam może być dowodem w sprawie

    Nie może. W sensie ta z GPS. Każdorazowo powoływac trzeba biegłego,
    który wylicza realna prędkość z zapisu wideo (czas pokonania zadanej
    odległości pomiędzy dwoma obiektami terenowymi - zazwyczaj słupkami
    kilometrowymi przy drodze). TO czy VR ma GPS czy nie ma w Polskim sądzie
    żadnego znaczenia.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 10. Data: 2013-07-05 12:26:48
    Od: a...@g...pl

    WW wrote:

> [...]
    > czasie wyświetlania filmu z trasy. Czy to jedyne zastosowanie !?
    > Czyżby prowadzący nie wiedział, którędy jechał?

    Bardziej na zasadzie, "o a gdzie to było to fajne coś co się nagrało na
    filmiku to sobie zobaczę na np. streetview".

    > Czy poza tą dziecinną rozrywką są jakieś zalety posiadania rejestratora
    > z GPS?
    > Cena nie jest tu argumentem.

    GPS to IMO dodatkowy i średnio potrzebny bajer.

    Zresztą zależy po co komuś ta kamera. Jeśli na wszelki wypadek gdyby coś się
    wydarzyło (stłuczka itd) to kompletnie zbędny. Jeśli do chwalenia się na
    youtube to już może się przydać pochwalenie się też lokalizacją konkretną.

    GPS w aucie owszem, mógłby być ale zamontowany "na stałe" z komunikacją po
    GRPSie itd. Ma się historię, ile km w danym okresie się zrobiło, statystyki
    prędkości i tak dalej. Do tego na żywo podgląd lokalizacji gdy ktoś inny
    prowadzi auto, a my poza autem.

    Z tanich, bezGPSowych kamer 1080p:
    http://www.techmoan.com/blog/2013/3/24/the-dr32-dash
    cam-a-full-hd-car-
    camera-from-the-team-behind-t.html

    99.99$ od chińczyków z przesyłką (na stronach cena 139$ ale bez problemu da
    się kupić za 99.99$).

    Ogólnie dla początkujących o kamerach do aut:
    http://www.techmoan.com/blog/2013/5/4/a-beginners-gu
    ide-to-car-cameras.html

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl