eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zużycie samochodu...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2013-07-05 20:17:10
    Temat: Zużycie samochodu...
    Od: Waz <w...@o...pl>

    Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
    160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?


  • 2. Data: 2013-07-05 20:22:39
    Temat: Zużycie samochodu...
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Oczywiście, że tak. Zależy od stylu jazdy i ogólnego użytkowania pojazu. Jak masz 10
    letni złom z przebiegiem 60 tysi, którym jeździł dres dociskając do podłogi po polu
    tatusia, ale raz na miesiąc i nie robił w wozie nic to to jest przykład skrajnego
    złomu z małym przebiegiem.


  • 3. Data: 2013-07-05 21:13:40
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 05 Jul 2013 20:17:10 +0200, Waz napisał(a):

    > Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
    > 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

    Bez żadnego problemu.
    Auto jeżdżone na prawdę ostro wymaga serwisu z częstotliwością rzędu setek
    kilometrów, a remontowania co parę tysięcy.
    Jeżdżony delikatnie będzie działał 100x dłużej - serwis co dziesiątki
    tysięcy, a remonty co kilkaset tysięcy.



  • 4. Data: 2013-07-05 21:55:31
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
    > Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
    > 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

    Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
    kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
    lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
    facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
    na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.


    Pozdrawiam


  • 5. Data: 2013-07-05 23:15:36
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
    >> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
    >> realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
    >> 60tys ?
    >
    > Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
    > kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
    > lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
    > facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
    > na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    I co wyszło?


  • 6. Data: 2013-07-05 23:53:50
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-05 20:17, Waz pisze:
    > Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
    > 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

    Wystarczy popatrzeć co robią z samochodem na nauce jazdy. Te samochody
    mają kilkadziesiąt tysięcy w chwili sprzedaży a zużycie jakby zrobiły
    pół miliona.

    Podobnie jest z samochodami używanymi przez stereotypowych "dresików" do
    leczenia swojego ego. Z tego wniosek, że oni nigdy nie opanowali nic
    ponad to co robi uczeń w L-ce. Akurat taka konkluzja pasowałaby do ich
    pokurczowatych mózgów.


  • 7. Data: 2013-07-06 08:18:14
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: Waz <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
    >> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
    >> realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
    >> 60tys ?
    >
    > Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
    > kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
    > lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
    > facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
    > na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy
    np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje
    samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w
    jedną stronę do pracy

    oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
    pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

    czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są
    zużyte w tym samym stopniu?


  • 8. Data: 2013-07-06 09:50:48
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-06 08:18, Użytkownik Waz napisał:

    >>> Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
    >>> realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
    >>> 60tys ?
    >>
    >> Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
    >> kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
    >> lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
    >> facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
    >> na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.
    >>
    > nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy
    > np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje
    > samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w
    > jedną stronę do pracy
    >
    > oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
    > pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

    Stawiał bym że bardziej się zużyje samochód który ma mniejszy
    przebieg ale więcej razy stawał i ruszał na światłach.

    > czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są
    > zużyte w tym samym stopniu?

    W tym przypadku nie mają takiej samej liczby obrotów.
    Ale w przypadku kiedy ich czas pracy było porównywalny to
    mniej zużyty będzie silnik który spokojnie pracował na
    autostradzie na tych samych obrotach niż taki który co
    chwile musiał ruszać i nabierać prędkości aby za chwile
    wyhamować.


    Pozdrawiam


  • 9. Data: 2013-07-06 11:42:52
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 06 Jul 2013 08:18:14 +0200, Waz napisał(a):

    > oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz
    > pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

    Zależy co.
    Sprzęgło się zużywa głównie przy ruszaniu z jedynki, ten co jeździł po
    mieście pewnie zużył je bardziej.
    Zawieszenie z kolei będzie się zużywał od kilometrów (no chyba że ten po
    mieście po jakiś dziurach jeździł).

    Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w
    zawieszeniu zacznie pukać, to idzie i wymienia od razu, czy czeka aż się
    całe zawieszenie roztelepie i mu przeglądu nie podbiją.

    > czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są
    > zużyte w tym samym stopniu?

    Tu już dużo zależy od sposobu eksploatacji.
    Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej
    istotna może być pierwsza minuta, niż cała reszta trasy.
    W przypadku turbo istotny jest też sposób wyłączania silnika.


  • 10. Data: 2013-07-06 18:46:43
    Temat: Re: Zużycie samochodu...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:42:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Zależy co.
    > Sprzęgło się zużywa głównie przy ruszaniu z jedynki, ten co jeździł po
    > mieście pewnie zużył je bardziej.
    > Zawieszenie z kolei będzie się zużywał od kilometrów (no chyba że ten po
    > mieście po jakiś dziurach jeździł).

    Hm, zawieszenie sie tak wprost od kilometrow nie zuzywa, chyba ze masz
    na mysli lozyska w kolach.

    60km nowa autostrada, rowna, plaska, lagodne zakrety, lagodne
    przyspieszenia, hamowan brak - co ma sie zuzyc w zawieszeniu ?

    A przejedz 8 km po wroclawiu :-)

    > Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w
    > zawieszeniu zacznie pukać, to idzie i wymienia od razu, czy czeka aż się
    > całe zawieszenie roztelepie i mu przeglądu nie podbiją.

    Niemcy ... co 15 tys na przeglad w aso :-)


    > Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej
    > istotna może być pierwsza minuta, niż cała reszta trasy.
    > W przypadku turbo istotny jest też sposób wyłączania silnika.

    Rzadko jest sytuacja ze ktos ma parking na autostradzie.
    Zwolnienie, zjazd, ze dwa zakrety - i juz troche ostyglo.


    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: