  • 1. Data: 2012-05-31 06:41:58
    Temat: Renault Clio II i znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    Witam
    Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
    żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma
    śladu. Olej czysty, samochód nie dymi. Ubytki następują wolno ale jednak
    i najważniejsze po uruchomieniu zimnego silnika po dodaniu gazu słuchać
    bulgotanie, które wraz ze wzrostem temperatury ustaje. Pacjent to
    Renault Clio II z 2001 roku, silnik 1,2. Byłem na jednym z warsztatów
    ale gość stwierdził, że ubytków nie widać i najlepiej kupić sobie płyn i
    dolewać.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-05-31 07:09:13
    Od: Michał Paszek <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>

    W dniu 2012-05-31 06:41, Einstein pisze:
> [...]
    > i najważniejsze po uruchomieniu zimnego silnika po dodaniu gazu słuchać
    > bulgotanie, które wraz ze wzrostem temperatury ustaje. Pacjent to

    Nagrzewnica?

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 3. Data: 2012-05-31 14:08:40
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 May 2012 06:41:58 +0200, Einstein napisał(a):

> [...]
    > Renault Clio II z 2001 roku, silnik 1,2. Byłem na jednym z warsztatów
    > ale gość stwierdził, że ubytków nie widać i najlepiej kupić sobie płyn i

    Uszczelka pod głowicą, miałem dokładnie to samo, tylko w Twingo, motor D7F.
    Niech ktoś w czasie bulgotania obserwuje zbiorniczek wyrównawczy.

  • 4. Data: 2012-05-31 17:05:31
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > Renault Clio II z 2001 roku, silnik 1,2. Byłem na jednym z warsztatów
    > ale gość stwierdził, że ubytków nie widać i najlepiej kupić sobie płyn i

    Miałem bardzo podobnie. Ubywała szklanka na 1000km, także plam pod
    samochodem nie było widać. Ujeździłem tak jeszcze ponad 40000
    kilometrów, dopóki uszczelka nie padła. Po naprawie, nic nie brał.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2012-05-31 22:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pomóżcie bo już mam dość. Z układu chłodniczego ubywa płyn, nie ma
    > żadnych śladów pod samochodem, nigdzie na przewodach gumowych też nie ma

    Dwie i pol rzeczy:
    a) postaw gdziec na parkingu wlaczony az bedzie goracy i zobacz czy nie
    kapie,
    b) obejrzyj zbiornik i korek - czesto tam bywa jakis odplyw nadmiarowy,
    moze z niej kapie po rozgrzaniu/wiekszej mocy

    c) mialem raz przypadek (nie w clio) gdy dziura byla w gorze chlodnicy, na
    postoju nie cieklo, a w czasie jazdy ped powietrza zaraz rozrzucal plyn bez
    sladu :-(

    J.

  • 6. Data: 2012-06-01 10:53:50
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 May 2012 22:07:19 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > postoju nie cieklo, a w czasie jazdy ped powietrza zaraz rozrzucal plyn bez

    Tylko jak wytłumaczyć to bulgotanie? UPG jak nic..