  • 1. Data: 2012-05-30 14:18:12
    Temat: zużycie tarcz
    Od: "bma" <b...@p...pl>

    Witam,
    po ostatniej wymianie wszystkich tarcz i klocków hamulcowych oraz
    przejechaniu paru tys. km zauważyłem że tarcze pracują tylko częścią
    powierzchni. Linki do zdjęć jak to wygląda:
    http://imageshack.us/photo/my-images/560/imag0154i.j
    pg/ - lewy przód
    http://imageshack.us/photo/my-images/19/imag0155zf.j
    pg/ - prawy przód
    http://imageshack.us/photo/my-images/96/imag0153cj.j
    pg/ - lewy przedni
    zacisk.

    Co może być przyczyną takiego zużycia? Wydaje mi się że tarcza powinna
    pracować całą powierzchnią albo przynajmniej prawie całą. Jeśli chodzi o
    hamowanie to jest skuteczne, równe i nic nie podpada że jest coś nie tak
    poza tym jak to wygląda.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-05-30 14:21:29
    Temat: Re: zużycie tarcz
    Od: to <t...@i...pl>

    begin bma

    > Co mo?e byae przyczyn? takiego zu?ycia?

    Odpadło pół klocka? ;>

  • 3. Data: 2012-05-30 14:32:01
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Nie podałeś w jakim aucie... :) W moim VW mam asymetryczne klocki
    hamulcowe i mniej więcej tak to wygląda na ten przykład.

  • 4. Data: 2012-05-30 14:40:52
    Od: "bma" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Nie podałeś w jakim aucie... :) W moim VW mam asymetryczne klocki
    > hamulcowe i mniej więcej tak to wygląda na ten przykład.

    volvo S60 2006 ale nic nie wiem o tym żeby klocki były asymetryczne

  • 5. Data: 2012-05-30 16:01:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-30 14:18, bma pisze:

    > Co może być przyczyną takiego zużycia? Wydaje mi się że tarcza powinna
    > pracować całą powierzchnią albo przynajmniej prawie całą.

    Też mi się tak robiło z tyłu w primerze, po obu stronach.
    Dałem nowe tarcze + klocki, + kontrola ruchomości elementów zacisku (poruszają się
    płynnie) i po roku zaczyna się robić to samo, a klocki się zużywają trochę po skosie.
    Żebym ja wiedział czemu.

  • 6. Data: 2012-05-30 19:36:58
    Temat: Re: zu?ycie tarcz
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-30 14:18, bma pisze:
    > http://imageshack.us/photo/my-images/96/imag0153cj.j
    pg/ - lewy przedni
    > zacisk.

    Wyglada na to, ze chyba klocek jest zle dobrany. Jakbys przypatrzyl sie
    na klocek, na osi nitow z lewej strony, widac minimalna szczeline, jakby
    wiecej klocka nie bylo, a powinno. Patrz na zdjecie zacisku.

    MarcinJM gg: 978510

  • 7. Data: 2012-05-30 19:39:59
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-30 14:18, bma pisze:
    > Co mo?e by? przyczyn? takiego zu?ycia? Wydaje mi si? ?e tarcza powinna
    > pracowa? ca?? powierzchni? albo przynajmniej prawie ca??. Je?li chodzi o
    > hamowanie to jest skuteczne, r?wne i nic nie podpada ?e jest co? nie tak
    > poza tym jak to wygl?da.
    > Pozdrawiam.

    Mozliwe, ze klocek jest zle zamontowany, bo wystaje zbyt daleko z
    zacisku w strone osi. Zuzycie na tarczy tego nie oddaje, bo tam gdzie sa
    zebra, jest podtoczenie, wiec wyglada, jakby byl wew. rant, ale nie
    jest, i klocek zachodzi za bardzo na te zebra.
    Nie wiem jak to jasniej napisac :)

    MarcinJM gg: 978510

  • 8. Data: 2012-05-30 19:52:38
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > zebra, jest podtoczenie, wiec wyglada, jakby byl wew. rant, ale nie
    > jest, i klocek zachodzi za bardzo na te zebra.

    a moim zdaniem ma zapieczone prowadnice zacisku lub tlok.

  • 9. Data: 2012-05-30 20:09:25
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-30 19:52, marcin pisze:
    > a moim zdaniem ma zapieczone prowadnice zacisku lub tlok.

    To sproboj w takim przypadku wymienic klocki i tarcze.
    Zesrasz sie a nie dasz rady.

    MarcinJM gg: 978510

  • 10. Data: 2012-05-30 20:27:43
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-05-30 20:09, MarcinJM pisze:

    > To sproboj w takim przypadku wymienic klocki i tarcze.
    > Zesrasz sie a nie dasz rady.

    dlaczego? zapieczenie to nie stan zero-jeden. moze byc troche przytarte
    i juz bedzie do dupy chodzic zacisk.