  • 1. Data: 2020-04-27 23:22:45
    Temat: Rolety
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś wie jak realizowane są tam krańcówki?
    Fizycznych nie ma? Coś na rolecie jest umocowane?
    Wykrywany jest wzrost prądu?
    Jest jakiś jeden sprawdzony sposób?

    Włączam podnoszenie i zasilanie silnika chyba nie ustaje przy krańcowym
    położeniu. Po dłuższym czasie w takiej pozycji już nie reaguje w ogóle
    na ruchy przyciskami. Mija dłuższa chwila i ożywa.

    Pomaga pozostawienie przełączników w górny położeniu po osiągnięciu
    zamierzanego kierunku.

    I skąd wziął się pomysł dwóch przycisków do sterowania żaluzjami?
    Dlaczego jedynym słusznym rozwiązaniem nie jest przełącznik
    trójpozycyjny "kołyskowy"?

    Robert

  • 2. Data: 2020-04-28 10:46:36
    Temat: Re: Rolety
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >krańcowym położeniu. Po dłuższym czasie w takiej pozycji już nie
    >reaguje w ogóle na ruchy przyciskami. Mija dłuższa chwila i ożywa.

    To pewnie krancowki nie ma, za to jest termik.
    Ale ta "dluzsza chwila" to z minute powinna byc.

    >I skąd wziął się pomysł dwóch przycisków do sterowania żaluzjami?
    >Dlaczego jedynym słusznym rozwiązaniem nie jest przełącznik
    >trójpozycyjny "kołyskowy"?

    Przemysl nie robi ... ładnych ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-04-28 11:26:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 10:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To pewnie krancowki nie ma, za to jest termik.
    > Ale ta "dluzsza chwila" to z minute powinna byc.

    Zgadzałby się.

    > Przemysl nie robi  ... ładnych ? :-)

    Nie tyle brzydkie co nieintuicyjne.
    Aby podnieść roletę w górę naciskam dół przycisku.
    https://www.karlik.pl/media/filer_public_thumbnails/
    filer_public/0f/5f/0f5f43f7-9a29-4383-a19e-bc90bd609
    000/dwp-8.jpg__382x382_q85_box-351%2C0%2C1253%2C904_
    crop_detail_subsampling-2.jpg

    Ale potrafią też zrobić po ludzku. :-)
    https://www.domondo.pl/media/image/6d/fc/f7/10180241
    _p2_725x725.jpg

    Robert

  • 4. Data: 2020-04-28 11:49:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    /filer_public/0f/5f/0f5f43f7-9a29-4383-a19e-bc90bd60
    9000/dwp-8.jpg__382x382_q85_box-351%2C0%2C1253%2C904

    To teraz jeszcze poprzec czynem i kupic :-)

    Ma jeszcze jedna zalete - nie wcisniesz w gore i w dol jednoczesnie.
    Co prawda jest termik :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-04-28 21:18:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ktoś wie jak realizowane są tam krańcówki?
    > Fizycznych nie ma? Coś na rolecie jest umocowane?

    W obudowie samego silnika od rolety są krańcówki.
    Coś w ten deseń:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2447676.html

  • 6. Data: 2020-04-28 21:38:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 21:18, nadir pisze:

    > W obudowie samego silnika od rolety są krańcówki.
    > Coś w ten deseń:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2447676.html

    O! Ciekawe. Dziękuję.
    No i zarazem kiepsko, bo aby dostać się do krańcówek trzeba wszystko
    rozebrać.

    Robert

  • 7. Data: 2020-04-28 21:59:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=Ikiy_G9MCcU

  • 8. Data: 2020-04-29 09:53:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 21:38:53 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > O! Ciekawe. Dziękuję.
    > No i zarazem kiepsko, bo aby dostać się do krańcówek trzeba wszystko
    > rozebrać.

    Moze doszli do wniosku, ze to dokladnie nie dziala, wiec wcale nie
    dali ? :-)

    bo to jednak na kilka obrotow musi byc, drobna niedokladnosc bedzie
    nieprzyjemna/fatalna, a jak krancowke ustawisz z wiekszym marginesem,
    to i tak nie zadziala :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-04-29 16:31:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ktoś wie jak realizowane są tam krańcówki?
    > Fizycznych nie ma? Coś na rolecie jest umocowane?
    > Wykrywany jest wzrost prądu?
    > Jest jakiś jeden sprawdzony sposób?

    Rolety to nie wiem, ale w moich elektrycznych szybach w samochodzie jest
    wykrywany wzrost prądu. Jest w sterowniku taki ładny drut oporowy do tego.

  • 10. Data: 2020-04-29 17:09:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-29 o 16:31, Queequeg pisze:

    > Rolety to nie wiem, ale w moich elektrycznych szybach w samochodzie jest
    > wykrywany wzrost prądu. Jest w sterowniku taki ładny drut oporowy do tego.

    W tych "moich" chyba będą krańcówki. Gdy sprawna dojedzie do góry i
    zatrzyma się i będę klikać stop/góra/stop... to cisza.
    W tej niesprawnej gdy dojedzie do góry i robię to samo, to słychać próbę
    silnika do jazdy dalej.
    Po wielokrotnej takim klikaniu milknie na amen. Ożywa po iluś minutach.

    Robert