  • 1. Data: 2014-05-26 13:26:25
    Temat: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-sprawa
    -ronda-w-radomiu-jest-wyrok,nId,1420598

    Nie cytuję całości, bo "rondoprostowacz" zbyt dużo się pruje na temat
    swojej niedoli zamiast skupić się na konkretach. :P Truje coś o złej
    policji, złym biegłym, a przecież podstawą orzeczenia jest, że nie ustąpił
    pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na skrzyżowaniu (co potwierdził
    nawet w "filmiku" przez siebie stworzonym).

    --
    Pozdor Myjk

  • 2. Data: 2014-05-26 14:51:26
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: XJL <X...@w...pl.invalid>

    W dniu 26.05.2014 13:26, Myjk pisze:
> [...]
    > pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na skrzyżowaniu (co potwierdził
    > nawet w "filmiku" przez siebie stworzonym).

    Przeczytałem to dwa razy ale nie moge tego zrozumiec - jechal wewnętrzną
    czy zewnętrzną stroną ronda?

  • 3. Data: 2014-05-26 15:38:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-26 14:51, XJL pisze:
    -ronda-w-radomiu-jest-wyrok,nId,1420598

    > Przeczytałem to dwa razy ale nie moge tego zrozumiec - jechal wewnętrzną
    > czy zewnętrzną stroną ronda?

    Bo sam opis jest sprzeczny. Ja widzę sprawę tak:

    jeśli rondo ma 2 pasy, wolno zjechać z wewnętrznego pasa prosto do
    wyjazdu (o ile oczywiście wyjazd też ma 2 pasy), ale trzeba ustąpić
    pierwszeństwa jadącym w kółko po zewnętrznym pasie. Tak mnie zresztą
    instruktor uczył. Całą godzinę jeździłem z nim z jednego ronda na drugie
    i z powrotem. Zawsze kazał mi brać wewnętrzny pas i ćwiczyć zjeżdżanie z
    tego pasa z zachowaniem pierwszeństwa dla pasa zewnętrznego.

    Jeśli mitsubishi jechał po zewnętrznym pasie, to bmw jest winny, bo
    wyjeżdżając musi mu ustąpić pierwszeństwa. Ale jak było dokładnie to z
    artykułu ciężko wyczytać.

  • 4. Data: 2014-05-26 15:58:20
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Tomasz Wójtowicz wydumał(a) w news:llvg44$str$1@node1.news.atman.pl :
    [...]

    > Bo sam opis jest sprzeczny. Ja widzę sprawę tak:

    No raczej nie jest sprzeczny. Napisał że BMW przecięło mu tor jazdy czyli
    BMW bylo na wewnetrznym a on był na zewnętrznym pasie ruchu.

> [...]
    > wyjeżdżając musi mu ustąpić pierwszeństwa.

    > Ale jak było dokładnie to z artykułu ciężko wyczytać.

    Cytat: "To on zmieniając pas ruchu zajechał mi drogę."
    No nie, trzeba czytać uważnie :P

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-05-26 16:03:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 15:58:20 +0200 osobnik zwany MichaelData(R)
    napisał:

> [...]
    > czyli BMW bylo na wewnetrznym a on był na zewnętrznym pasie ruchu.

    > Cytat: "To on zmieniając pas ruchu zajechał mi drogę." No nie, trzeba

    IMHO to on nie był na zewnetrznym tylko na niego wjechał z ulicy

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-05-26 16:15:18
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    masti wydumał(a) w news:llvhjo$d6g$2@dont-email.me :
    [...]
    > IMHO to on nie był na zewnetrznym tylko na niego wjechał z ulicy

    Uzyłem w mysleniu załączonej animacji...i jako "czerwony" to on a
    "niebieski" to BMW, tym bardziej, ze BMW ma właczony kierunkowskaz o którym
    mowa w tresci, że student NIE WIZIAŁ kierunkowskazu, logiczne zatem iż
    kierunkowskaz był właczony w BMW (niebieski).

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-05-26 19:29:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 May 2014 15:38:12 +0200, Tomasz Wójtowicz

    > Bo sam opis jest sprzeczny. Ja widzę sprawę tak:

    Nie jest sprzeczny. Ale zgadzam się -- "student" mocno bełkocze. :P

    > Jeśli mitsubishi jechał po zewnętrznym pasie,

    Niewyznaczonym, ale to akurat szczegół bez większego znaczenia.

    > to bmw jest winny, bo wyjeżdżając musi mu ustąpić pierwszeństwa.

    Wg Ciebie, zapomniałeś dodać. Sąd uznał, że winnym jest pacjent z
    Mitsubishi -- IMO słusznie dostał czapę. Miał ustąpić pojazdowi
    poruszającemu się po skrzyżowaniu i koniec.

    Oczywiście nie jestem zwolennikiem kampowania przed skrzyżowaniem aż w
    promieniu kilometra nie będzie żywego ducha, ale jak się już korzysta z
    miejsca które ktoś zostawia (jadąc wewnętrznym pasem ronda), to wypada
    potem dać mu spokojnie zjechać a nie zmuszać do ustępowania "panisku" co
    sobie "nabył" pierwszeństwo wjeżdżając na zewnętrzny pas ruchu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2014-05-26 21:57:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał
> [...]

    >Jeśli mitsubishi jechał po zewnętrznym pasie, to bmw jest winny, bo
    >wyjeżdżając musi mu ustąpić pierwszeństwa. Ale jak było dokładnie to

    A tu jakby orzeczenie sadu jest odwrotne.
    Tu opis zdarzenia z odwrotnej strony
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news-rondo-i-stluczka-od-roku-nie-wiadomo-kto-za
    winil,nId,1398491

    Jesli sie dobrze domyslam, to kluczowa jest wielkosc ronda i miejsce
    zaistnienia kolizji.

    Jesli oba samochody jada sobie juz po luku ronda i ten z wewnetrznego
    chce zjechac ... to uwazam tak jak Ty, aczkolwiek za wyrok sadu nie
    recze, Temida jak wiadomo jest slepa, a wiec przepisow nie zna.
    (zreszta przepisow o jezdzie na rondzie jest mniej niz kot naplakal)

    Ale ... jesli ten na wewnetrznym sygnalizuje zmiane pasa, zamierzajac
    zaraz za/na wysokosci jednej drogi zjechac na zewnetrzny pas, aby w
    nastepnym zjezdzie zjechac z ronda, i w tym momencie (tzn na pierwszym
    wjedzie lub bezposrednio za) uderza go wjezdzajacy na rondo drugi
    pojazd - no to wina wjezdzajacego.

    A to rondo ... niby duze,
    https://www.google.com/maps/@51.414309,21.2033303,14
    1m/data=!3m1!1e3
    ale ma ladnie wyprofilowane dojazdy, i w rezultacie mozna miec
    watpliwosci czy delikwent na rondo juz wjechal, czy jeszcze nie :-)

    A tu chyba bmw jechalo z Kozienickiej w WP, i ten "luk" chyba
    najkrotszy - tak jakby na dwa samochody osobowe.

    J.

  • 9. Data: 2014-05-27 00:16:08
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "J.F" wydumał(a) w wiadomości ID news:53839c96$0$2142$65785112@news.neostrada.pl
    [...]

> [...]
    > delikwent na rondo juz wjechal, czy jeszcze nie :-)
    > A tu chyba bmw jechalo z Kozienickiej w WP, i ten "luk" chyba najkrotszy - tak

    Street view, pokazuje jednak linie ciągłe a nie przerywane pomiędzy pasami ruchu
    na rondzie, które mają "przerwę" w momencie zjazdu (wyjazdu) z pasa wewnętrznego.
    Gdyby doszło do kolizji jak niektórzy opisują, zaraz przy wjeździe, będzie wina
    tego na wewnętrzym pasie, bo MUSI przeciąc linię ciągłą, której nie może
    przekraczać. Znaki przed rondem informują o ruchu okrężnym, natomiast wszystkie
    dojazdy do ronda mają znak A-7. Reasumując, jeśli do kolizji doszło w momencie
    "przerwy" w linii ciągłej to tutaj należą się wyjaśnienia i jest to miejsce do
    dyskusji. W pozostałych przypadkach bezsporna wina będzie tego, który przekracza
    linię ciągłą.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 10. Data: 2014-05-27 07:33:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 May 2014 00:16:08 +0200, MichaelData(R)

    > Street view, pokazuje jednak linie ciągłe a nie przerywane
    > pomiędzy pasami ruchu na rondzie, które mają "przerwę"
    > w momencie zjazdu (wyjazdu) z pasa wewnętrznego.

    Chyba mamy jakieś inne SV. :P

    > [...]

    > W pozostałych przypadkach bezsporna wina będzie tego,
    > który przekracza linię ciągłą.

    Nie będzie bezsprzeczna, bo np. linia ciągła, nawet jeśli będzie, w żaden
    sposób nie dewaluuje znaku A-7 (zwłaszcza że A-7 dotyczy najbliższej
    _jezdni_, a nie pasa ruchu). Pomijam naturalnie sens stosowania linii
    ciagłych na takich skrzyżowaniach -- z czego słynie np. krakowski Dworak,
    do tego pędzlując je w miejscach ZJAZDÓW ze skrzyżowania (sic!).

    --
    Pozdor Myjk