  • 61. Data: 2012-06-11 09:00:16
    Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i

    Mało w życiu widziałeś. Mam silnik V6 i przy 90km/h mam jakieś 1800rpm.

  • 62. Data: 2012-06-11 16:03:23
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-06-11 09:00, Robson pisze:

    > Mało w życiu widziałeś. Mam silnik V6 i przy 90km/h mam jakieś 1800rpm.

    Ano dokładnie podobnie mam w Mondeo V6 ;)
    Ciekawe mnie jakie miałbym obroty przy manualnej 6cio biegowej skrzyni :)

    Najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to po 415km na krajówkach
    zszedłem do około 10l gazu na setkę ;)
    Więc 100km kosztowało mnie około ~28zł :) - po co mi diesel ? :)

    Pozdrawiam !

  • 63. Data: 2012-06-11 17:07:28
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km
    > auto zrobiło na benzynie). Żadnych problemów. Problemy występowały z
    > adaptacją do upgrade firmware (co jakiś czas zapalał się check z
    > informacja zbyt uboga mieszanka. Błąd był spowodowany jakaś funkcją
    > dopalania w ECU, której nie uwzględniała adaptacja. Po upgrade firmware
    > przez ponad 100 tys. km błąd nie wystąpił. Mam przewód i soft do
    > instalacji, więc co jakiś czas tam zaglądam.

    Dzieki wielkie. A ja myslalem, ze te auta boja sie LPG tak jak VVTIaje.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 64. Data: 2012-06-11 18:04:39
    Od: mw <m...@g...com>

    On Thursday, June 7, 2012 12:34:16 PM UTC+2, anacron wrote:

    > Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel
    > nie ma szans z benzyniakiem, przy założeniu, że _obydwa_ _trzymamy_ _w_
    > _ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o
    > podobnej mocy i masie). Diesel swoje walory pokazuje dopiero na trasie
    > przy wyższych prędkościach.

    Coś mi się wydaje że jest dokładnie odwrotnie, tzn diesel ma tendencje mieć wyższą
    sprawność przy mniejszych obrotach i większy moment obrotowy. Swoją drogą zauważyłem
    że mi jakoś ta jedynka zwykle trwa dłużej niż w benzynie.
    No i coś nie kumam tej teorii o spalaniu.

  • 65. Data: 2012-06-12 10:16:09
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "anacron" <a...@a...pl> wrote in message

    > Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i

    Chyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P

    Jeden z moich samochodow ma 2000 RPM przy 100km/h, drugi jakies 2200.

    --
    Axel

  • 66. Data: 2012-06-12 17:24:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-06-07 12:34, anacron pisze:

> [...]
    > nie ma szans z benzyniakiem, przy założeniu, że _obydwa_ _trzymamy_ _w_
    > _ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o

    _albo_ _się_ _ścigamy_ _albo_ _walczymy_ _o_ _kropelkę_

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 67. Data: 2012-06-12 17:26:55
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:

    > Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

    Powodzenia...

    Pozdr,

  • 68. Data: 2012-06-12 17:49:58
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-06-12 17:26, LEPEK wrote:

    > Powodzenia...

    Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna
    sprawa, że normalnie nie cisnę do odcinki, ale od 5000 się zdarza.

    Shrek.

  • 69. Data: 2012-06-12 19:56:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-06-12 17:49, Shrek pisze:

    > Gdyż albowiem? Ja swoim normalnie jeżdzę (i to jeszcze z LPG). Inna
    > sprawa, że normalnie nie cisnę do odcinki, ale od 5000 się zdarza.

    Albowiem ponieważ dla nierozgrzanego do temperatury roboczej silnika to
    "niezdrowe", aby kręcił się zbyt szybko, szczególnie pod obciążeniem.
    Nie wiem, na ilu masz odcinkę, ale w 30 s po odpaleniu rano to ja bym
    pod czerwone nie wchodził - niech się olej rozgrzeje, żeby dochodził
    wszędzie tam, gdzie powinien, niech się wszystko nagrzeje tak, żeby nie
    było naprężeń.

    Pozdr,

  • 70. Data: 2012-06-12 21:42:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-12 19:56, LEPEK pisze:

> [...]
    > pod czerwone nie wchodził - niech się olej rozgrzeje, żeby dochodził
    > wszędzie tam, gdzie powinien, niech się wszystko nagrzeje tak, żeby nie

    I szkoda tylko, że większość aut nie ma wskaźnika temperatury oleju.
    Jedzie sobie człowiek, wskaźnik temp. płynu od 5 minut stoi na 90
    stopniach, a olej ma ze 40 raptem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl