  • 1. Data: 2009-11-24 11:26:10
    Temat: Rozpowszechnianie programow po sieci wewnatrz firmy
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zalozmy, ze tworze sobie na platformie .NET kilkadziesiat malych aplikacji
    narzedziowych. Z uplywem czasu liczba aplikacji moze wzrastac. Aplikacje
    maja docelowo trafic na ok 200 komputerow w wewnetrznej sieci w firmie, do
    okreslonego z gory katalogu (zakladam istnienie takiego katalogu lub
    utworzenie go jezeli nie istnieje). Liczba komputerow tez moze sie zmieniac
    w zaleznosci od potrzeb uzytkownikow.
    W jaki sposob zautomatyzowac wdrazanie aplikacji na te komputery, tak zeby
    nie musiec recznie kopiowac plikow, albo wywolywac skryptu do kopiowania
    dzialajacego w sieci?
    Myslalem nad utworzeniem uslugi windows dzialajacej na docelowych
    komputerach i sprawdzajacej co jakis czas czy na komputerze pelniacym role
    serwera istnieja nowe wersje programow. Jesli tak, to moja usluga je
    automatycznie pobierze. W przypadku kolejnych komputerow trzeba by tylko
    uruchamiac na nich te usluge. Nowe pliki programow wrzucalbym tylko na
    serwer.

    Co myslicie o takim rozwiazaniu? Moze jest inny, bardziej eleganci sposob na
    automatyczne rozpowszechnianie malych aplikacji po LANie?

  • 2. Data: 2009-11-24 11:49:04
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Depesz pisze:
> [...]
    > nie musiec recznie kopiowac plikow, albo wywolywac skryptu do kopiowania

    Masz domene Windows?
    Idealnie się do tego nadaje. Chyba instaluje to z plików MSI.
    Aplikacje mogą wymagać drobnych testów (prawidłowe traktowania katalogów
    read only, cała koegzystencja z systemem, poprawne zbudowanie
    instalatora itd). Rozdawałem tak 'fabryczne' programy, pamiętam dobre
    wyniki z FSecure.

    Zakładam w innych serwerach domenowych tez coś zrobi.

    W serwerach bez domeny czasem się udaje w login script wpisać jakąś
    fajną sekwencję startującą takie operacje, trochę więcej ręcznej roboty
    i tylko w jedną stronę (tylko instalacja bez np. deinstalacji).

  • 3. Data: 2009-11-24 19:05:16
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > W serwerach bez domeny czasem się udaje w login script wpisać jakąś fajną
    > sekwencję startującą takie operacje, trochę więcej ręcznej roboty i tylko
    > w jedną stronę (tylko instalacja bez np. deinstalacji).

    Nie znam login skryptu i nie za bardzo sobie wyobrazam jakby to mialo
    wygladac.

  • 4. Data: 2009-11-24 20:35:48
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Depesz"
    >Co myslicie o takim rozwiazaniu? Moze jest inny, bardziej eleganci sposob na
    >automatyczne rozpowszechnianie malych aplikacji po LANie?

    Publikacja przez AD, czy inne ZENWorksy Novella.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 5. Data: 2009-11-24 21:36:36
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Powoli: dlaczego to mają być "małe aplikacje" i jak sobie wyobrażasz
    szkolenie użytkowników w ich użytkowaniu? Zakładam że tych aplikacji będzie
    powiedzmy 20, to samo zapamiętanie, która jest do czego, może być
    kłopotliwe. Uczyłeś kiedyś kogoś czegoś? Robiłeś jakąś dokumentację?
    Przemyśl to sobie.

    Z drugiej strony, jeżeli aplikacje mają być "małe" - to czy trzeba je w
    ogóle instalować? Jak są małe, to niech się uruchamiają wprost z
    przeglądarki i ładują z serwera - takie rzeczy to przeciętny 17-latek
    potrafi zrobić (jeżeli ma rozum).

    slawek

  • 6. Data: 2009-11-24 22:22:12
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Depesz pisze:
    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam login skryptu i nie za bardzo sobie wyobrazam jakby to mialo
    > wygladac.

    Login skrypt to nie specjalny język (choć czasem tak), to po prostu
    skrypt uruchamiany podczas dołączania się do serwera (nawet BAT).
    Wypytaj przy kawie adminów czy sieciowców.

    Niestety nie zdradziłeś na czym ta sieć.

  • 7. Data: 2009-11-25 13:07:33
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    On Nov 24, 11:26 am, "Depesz" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Co myslicie o takim rozwiazaniu? Moze jest inny, bardziej eleganci sposob na
    > automatyczne rozpowszechnianie malych aplikacji po LANie?

    Chociaż sam nigdy nie używałem, to wydaje mi się, że click once będzie
    tu pasować
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/t71a733d(VS.
    80).aspx

    Pzdr

  • 8. Data: 2009-11-25 16:35:55
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > kawie adminów czy sieciowców.
    >
    > Niestety nie zdradziłeś na czym ta sieć.

    Komputery sa w domenie windows. Musze wobec tego poczytac troche na ten
    temat.
    A co do login skryptu, to juz kojarze co to jest :)

  • 9. Data: 2009-11-25 17:00:23
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie powiedzmy 20, to samo zapamiętanie, która jest do czego, może być
    > kłopotliwe. Uczyłeś kiedyś kogoś czegoś? Robiłeś jakąś dokumentację?
    Ok, ale ja w tej chwili nie projektuje systemu skladajacego sie z tylu
    aplikacji :).
    Zalozmy sobie, ze taki system juz istnieje, a uzytkownicy sa przeszkoleni i
    kazdy wie do czego, jaki program sluzy.
    Jeden uzytkownik nie korzysta tez ze wszystkich programow tylko z tych,
    adresowanych dla niego. Pominmy przy tym uprawnienia dostepu.
    Istota problemu jest taka, ze czasami trzeba ktorys z programow
    zmodyfikowac, lub dodac do zbioru programow nowy. Zastanawiam sie jak zadbac
    o to, zeby wszyscy mieli zawsze aktualny zbior tych programow.

    To ma sens. :)

  • 10. Data: 2009-11-25 23:23:11
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Depesz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Zalozmy sobie, ze taki system juz istnieje, a uzytkownicy sa przeszkoleni
    > i kazdy wie do czego, jaki program sluzy.

    Och jak pięknie. Raj na Ziemi. Jeżeli tak - to system dystrybucji
    niepotrzebny. Sami zrobią to za ciebie.

    Załóż, że nie są. Załóż że nie wiedzą. Jeżeli z tym dasz sobie radę - to
    dasz sobie radę zawsze.

    > Jeden uzytkownik nie korzysta tez ze wszystkich programow tylko z tych,
    > adresowanych dla niego. Pominmy przy tym uprawnienia dostepu.

    Co tylko utrudni proces wdrażania i spowoduje, że zamiast jednego kursu
    trzeba będzie indywidualizować szkolenia. Pięknie.

    slawek