  • 1. Data: 2014-12-30 11:15:29
    Temat: Rozpoznawanie liniowego obiektu
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    NA elipsach zastosowałem metodę Canny z OpenCV i wynik ma bardzo ciekawe
    własności:
    mamy linię grubości jeden białą na czarnym tle
    http://i.imgur.com/UNaUZZ9.png i http://i.imgur.com/HIJQupz.png
    To akurat dotyczy dzielącego się jądra, zwykłe jądra mają obrys okrągły,
    albo jeszcze jakiś inny w rodzaju niezamkniętych linii albo całkiem
    pusty czarny obszar.
    Teraz chciałbym rozpoznawać takie przypadki jak ten - ósemki. Najpierw
    powinienem chyba to zwektoryzować. Jak? czy użyć skomplikowanego
    algorytmu do obrysów, który jakiś czas temu robiłem. Tutaj obrys
    powinien być bardzo łatwy.
    Co chciałbym otrzymać: dla tego przypadku stwierdzić że to ósemka (albo
    mała litera g) w odróżnieniu od innych przypadków

  • 2. Data: 2014-12-30 12:20:52
    Temat: Re: Rozpoznawanie liniowego obiektu
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, December 30, 2014 11:15:14 AM UTC+1, Borneq wrote:
    > NA elipsach zastosowałem metodę Canny z OpenCV i wynik ma bardzo ciekawe
    > [...]
    > mała litera g) w odróżnieniu od innych przypadków
    Nie pomogę, mam tylko pytanie. Czy używałeś kiedykolwiek do
    swoich prac kaskad haara? Jeśli tak, to jakie były efekty.
    Jeśli nie, to dlaczego?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-12-30 12:35:35
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-30 o 12:20, M.M. pisze:
    > Nie pomogę, mam tylko pytanie. Czy używałeś kiedykolwiek do
    > swoich prac kaskad haara? Jeśli tak, to jakie były efekty.
    > Jeśli nie, to dlaczego?

    W ogóle dosyć mało używałem algorytmów wbudowanych w OpenCV. Kaskady
    Haara to chyba do znajdowania twarzy. Zupełnie na samym początku robiłem
    wycinki komórek do bazy rozpoznawania i wycinki bez komórek jako
    przykłady negatywne. Jednak nie wychodziło, najpierw myślałem że za mała
    baza wycinków, potem jednak po zwiększeniu ilości też nie wychodziło.
    Zrezygnowałem z detektora Haara i zacząłem od ciemnych plam - jąder.
    A co do rozpoznawania liniowego to najpierw zastosuję wektoryzację, tą
    samą metodę co do obrysów

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-12-30 15:04:46
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, December 30, 2014 12:35:21 PM UTC+1, Borneq wrote:
    > W ogóle dosyć mało używałem algorytmów wbudowanych w OpenCV. Kaskady
    > Haara to chyba do znajdowania twarzy.
    Kiedyś, wieki temu napisałem coś do wyszukiwania obiektów na rysunku.
    Jakieś literki, proste symbole, gradienty, itd. Potem ktoś mi powiedział,
    że to co zrobiłem nazywa się kaskadami haara. U mnie na prostych
    przypadkach fajnie działało, znacznie lepiej niż jakaś dodatkowa
    warstwa w sieci neuronowej. Niestety strasznie obciążało procesor. Gdy
    zwiększałem zaszumienie obrazków i stopień skomplikowania obiektów, to
    uczenie trwało nawet dwa tygodnie na 6 wątkach.

> [...]
    > Jednak nie wychodziło, najpierw myślałem że za mała
    > baza wycinków, potem jednak po zwiększeniu ilości też nie wychodziło.

    Może dlatego nie wychodziło? Ja bym dał obszary z pogranicza kilku komórek.
    Założyłbym że komórka jest w punkcie (x,y). Potem bym szukał granic w N
    kierunkach. W każdym kierunku bym testował kaskadami haara. Niestety
    taka zabawa wymaga sporo obliczeń.

    > Zrezygnowałem z detektora Haara i zacząłem od ciemnych plam - jąder.
    > A co do rozpoznawania liniowego to najpierw zastosuję wektoryzację, tą
    > samą metodę co do obrysów
    Zycze sukcesow.

  • 5. Data: 2014-12-31 16:26:12
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-30 o 11:15, Borneq pisze:
    > http://i.imgur.com/UNaUZZ9.png i http://i.imgur.com/HIJQupz.png

    Wektoryzacja tworzy z rastra wielokąt, ale co dalej?, jak to odróżnić od
    zwykłej elipsy? Potrzeba jakiegoś algorytmu OCR, gdzie są opisane takie
    algorytmy. NA przykład tesseract-ocr korzysta z wielu algorytmów ale
    gdzie można znaleźć ich dokładny opis?

  • 6. Data: 2015-01-02 10:41:02
    Temat: Jakie algorytmy używane w OCR ręcznie pisanego tekstu?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > własności:
    > mamy linię grubości jeden białą na czarnym tle

    Do rozpoznawania tego myślę że najlepsze były by algorytmy Do OCR
    ręcznie pisanych cyfr. Jakie to algorytmy?

  • 7. Data: 2015-01-02 18:28:29
    Temat: Re: Jakie algorytmy u?ywane w OCR r?cznie pisanego tekstu?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 02 Jan 2015 10:41:02 +0100, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >Do rozpoznawania tego myślę że najlepsze były by algorytmy Do OCR
    >ręcznie pisanych cyfr. Jakie to algorytmy?

    Zapytaj googla. Ja moge udzielic odpowiedzi po podpisaniu kontraktu o
    konsultacje. Biore 250 dolcow za godzine.

    A.L.

  • 8. Data: 2015-01-02 22:03:53
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 18:28:28 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:

    > Zapytaj googla. Ja moge udzielic odpowiedzi po podpisaniu kontraktu o
    > konsultacje. Biore 250 dolcow za godzine.

    Widze, ze reklama.
    A portfolio mozna zobaczyc?

  • 9. Data: 2015-01-03 00:30:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 2 Jan 2015 13:03:53 -0800 (PST), g...@g...com wrote:

    >Widze, ze reklama.
    >A portfolio mozna zobaczyc?

    Po wplaceniu kaucji

    A.L.

  • 10. Data: 2015-01-06 17:53:53
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2015-01-02 o 10:41, Borneq pisze:
    > Do rozpoznawania tego myślę że najlepsze były by algorytmy Do OCR
    > ręcznie pisanych cyfr. Jakie to algorytmy?

    Znalazłem w OpenCV:
    http://stackoverflow.com/questions/9413216/simple-di
    git-recognition-ocr-in-opencv-python

    dobrze sprawuje się na cyfrach, wszystkie rozpoznaje, jedynie myli
    kropka, którą utożsamia z ósemką. Jednak obawiam się że o ile na
    liczbach wyjdzie, to będzie źle na kształtach, gdzie jest wymagana
    generalizacja.
    http://i.imgur.com/ze0Pw2v.png