  • 1. Data: 2004-02-20 17:05:57
    Temat: Re: SDI ciekawostka
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Dr_Q napisał(a):

    > Co Wy na to ???

    Nic niezwykłego. Spotyka to różnych userów SDI tak od circa ok. 2 lat... :P
    Robienie z tego problemu polskiego Internetu chyba nie ma sensu.

    januszek

  • 2. Data: 2004-02-20 17:59:39
    Temat: SDI ciekawostka
    Od: "Dr_Q" <d...@t...pl>

    Dwa dni temu 'zginął' internet u mojego klienta (SDI). Poskarżył się dopiero
    dzisiaj, a ja po sprawdzeniu logów i konfiguracji prawie spadłem z krzesła:
    ZMIENIŁ SIĘ ADRES IP !!!
    Tak zupełnie bez pisemnego powiadomienia i jakichkolwiek ostrzeżeń. Żeby
    było śmieszniej to teraz jest 217.97.xx.xx a był 80.55.xx.xx.

    Co Wy na to ???

    Dr_Q

  • 3. Data: 2004-02-20 23:56:23
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    januszek wrote:

    > Nic niezwykłego. Spotyka to różnych userów SDI tak od circa ok. 2 lat... :P
    > Robienie z tego problemu polskiego Internetu chyba nie ma sensu.

    zwroc uwage, ze na umowie na usluge SDI jest wyszczegolniony numer IP;

    czyzby w umowie bylo zastrzezenie, ze tepsa moze zmieniac te dane
    bez podpisania aneksu do umowy??

    adas;

  • 4. Data: 2004-02-21 07:54:03
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    adasiek napisał(a):

    > zwroc uwage, ze na umowie na usluge SDI jest wyszczegolniony numer IP;

    > czyzby w umowie bylo zastrzezenie, ze tepsa moze zmieniac te dane
    > bez podpisania aneksu do umowy??

    Przeczytaj ponownie co napisałem. Potem jeszcze raz i jeszcze raz. Aż zrozumiesz.

    januszek

  • 5. Data: 2004-02-22 00:40:42
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On 21 Feb 2004 08:54:03 +0100, januszek
    <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> wrote:

    >Przeczytaj ponownie co napisałem. Potem jeszcze raz i jeszcze raz. Aż zrozumiesz.

    No wiec wlasnie nie da sie zrozumiec co napisales. Jesli TPSA
    zawierala umowe o swiadczenie uslugi SDI ze STALYM adresem IP to zeby
    moc dowolnie zmieniac ten adres musi wypowiedziec stosownym aneksem
    warunki owej umowy. A jak chce zmienic bez wypowiadania warunkow to
    rowniez aneksem powinna ze stosownym wyprzedzeniem (bo IP to kwestia
    techniczna i zrozumiale jest ze operator moze miec potrzebe
    pozmieniania adrsow dla lepszego ich zagregowania - zeby chocby
    tablice rutingu byly bardziej zwarte) tak aby klient mial czas sie do
    owej zmiany przygotowac.
    A traktowanie adresow okreslonych w umowie jakostale tak jak sie
    traktuje adresy dynamicznie przydzielane to robienie frajera z klienta
    - ukochane zajecie monopolistow...

    --
    Darek

  • 6. Data: 2004-02-22 15:06:57
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    januszek wrote:

    > Przeczytaj ponownie co napisałem. Potem jeszcze raz i jeszcze raz. Aż zrozumiesz.

    az co zrozumiem?? mam na papierze napisany moj numer IP na SDI - papier
    podpisany przez przedstawiciela TPSA; przychodze do domu i
    niespodziewajka: zmienil sie IP; ide zatem z moim papierem do TPSA i co
    oni mi tam powiedza??? ..... ????

    adas;

  • 7. Data: 2004-02-22 15:49:58
    Od: przemmaj <p...@j...spam.com>

    Użytkownik adasiek <p...@p...wp.pl> w wiadomości
    <c...@p...art.pl> napisał:'
> [...]
    jesli uwazasz, ze to nie jest problem to przykre, szczegolnie jak ktos
    wykorzystuje sdi do rozwiazan serverowych.
    p.

  • 8. Data: 2004-02-22 18:52:44
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    przemmaj wrote:

    > jesli uwazasz, ze to nie jest problem to przykre, szczegolnie jak ktos
    > wykorzystuje sdi do rozwiazan serverowych.
    > p.

    Huh, i pewnie te rozwiązania "serverowe" to "profesjonalny" hosting dla
    bóg wie ilu klientów, którzy drą włosy z głowy, bo strona www działa w
    tempie żółwia, poczta nie dochodzi i nic nie pracuje jak powinno.

    To jest właśnie problem polskiego internetu - niepoważni użytkownicy
    takich SDI, którzy chcą dorobić się na prowadzeniu śmiechu wartych
    jakościowo serwisów...

    Ech... ludzie, opanujcie się.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2004-02-22 20:28:09
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    adasiek napisał(a):

    [...]

    > az co zrozumiem??

    Wyjasnie lopatologicznie:
    1. polip to grupa o problemach polskiego internetu
    2. TPSA tak robi od co najmniej dwoch lat, i to nie tylko z ip takze i z numerami
    telefonow
    3. bylo to omawiane wiele, wiele razy na wielu grupach
    4. nie ma wiec sensu do tego wracac i robic dym na polipie bo nie jest
    to problem polskiego internetu tylko problem zwiazany z pozycja rynkowa tpsa
    5. zloz skarge do URT
    6. czego jeszcze nie rozumiesz?

    januszek

  • 10. Data: 2004-02-23 08:25:07
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > To jest właśnie problem polskiego internetu - niepoważni użytkownicy
    > takich SDI, którzy chcą dorobić się na prowadzeniu śmiechu wartych
    > jakościowo serwisów...
    >
    > Ech... ludzie, opanujcie się.

    Zrozum ze sa firmy ktore wpuszczaja swoich pracownikow z domu pod warunkiem
    ze sa widziani z danego IP.
    Znam tez firme ktorej hotele sa na SDI i tylko z tych adresow przyjmowane sa
    dane do systemu rezerwacji.
    Wiesz jakie to generuje problemy. I nie pisz mi to o kluczach VPN itp skoro
    to rozwiazanie dzialalo znakomicie i bezkosztowo
    a nagla zmiana IP powoduje problemy.