  • 1. Data: 2015-04-07 12:20:20
    Temat: SSD czy HDD do laptopa
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Otrzymałem laptopa Toshiba L300-11 (AMD QL-60) z systemem W7 64-bit i
    dyskiem 160GB. Komputer w miarę chodzi (net, "biuro", filmy) jednak
    irytuje dość wolna i głośna praca hdd. Pomyślałem o wymianie dysku na
    ssd do 270zł. I tutaj wybór padł na GoodRam C100 120GB. Jest to tylko
    120GB, częste zapisy skrócą mu "żywot". Nie wiem czy lepszym wyborem nie
    byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od "starej"
    160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-04-07 12:19:58

  • 2. Data: 2015-04-07 12:26:26
    Temat: Re: SSD czy HDD do laptopa
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 12:20, Heraklit pisze:
> [...]

    > byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od "starej"
    > 160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

    Jeśli wymagania j/w to brał bym SSD a do HDD dokupił kieszonkę i miał w
    razie czego na backup filmów.
    Pierwszy SSD jaki miałem był w laptopie z PIV HT (1.8GHz) i śmigało to
    aż miło, zdecydowanie warto.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2015-04-07 12:40:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Apr 2015 12:20:20 +0200, Heraklit napisał(a):

    > Jest to tylko
    > 120GB, częste zapisy skrócą mu "żywot".

    Spoko, ma spore szanse cię przeżyć :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 4. Data: 2015-04-07 12:48:56
    Od: " 666" <...@...6>

    Zmieniałem tylko z uwagi na hałas, jest różnica, ale to zależy od Twojego środowiska
    pracy (otoczenia).

    -----

  • 5. Data: 2015-04-07 12:54:27
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-04-07, o godz. 12:20:20
    Heraklit <r...@f...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od
    > "starej" 160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

    Zależy od tego co Ci potrzeba. Jeśli szybkości to SSD. Jeśli pojemność
    to ewentualnie SSHD. Przy czym nie znaczy że SSHD będzie cichy ani
    że przy używaniu większej ilości aplikacji przyspieszy znacząco
    prędkość. Ewentulanie proponuję sie zastanowić nad szybkim HDD ale to
    nei będzie raczej ciche bo dyski 7200 a zwłaszcza 10k rpm ciche nie są.

    Może warto dozbierać trochę kasy i kupić SSD 256GB?

    Zdrówko

  • 6. Data: 2015-04-08 10:04:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Heraklit pisze tak:

    > Pomyślałem o wymianie dysku na ssd do 270zł. I tutaj wybór padł
    > na GoodRam C100 120GB. Jest to tylko 120GB, częste zapisy skrócą
    > mu "żywot".

    Używam od 2012r Samsunga 830 64gb. Trim robię w xp ręcznie.
    Czy wg Ciebie zamortyzował się już czy nie?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 7. Data: 2015-04-08 11:56:41
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2015-04-08 o 10:04, PiteR pisze:
    > Używam od 2012r Samsunga 830 64gb. Trim robię w xp ręcznie.
    > Czy wg Ciebie zamortyzował się już czy nie?
    Z ciekawości. Jakim softem robisz TRIM i jak często?

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 8. Data: 2015-04-08 12:26:42
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Tasiorsa" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Z ciekawości. Jakim softem robisz TRIM i jak często?

    Pytanie co prawda nie do mnie ale mam podobny przypadek (Samsung 830 128GB
    od 10.2012 w T60 z XP)
    Trim robię co 2-3 miesiące oprogramowaniem samsunga. Aktualny wykorzystany
    zapis ok 5TB.

    --
    marfi

  • 9. Data: 2015-04-08 12:56:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tasiorsa pisze tak:

    > Z ciekawości. Jakim softem robisz TRIM i jak często?

    Przyznam się, że niezbyt często. Raz na 2 miesiące.

    programem Samsung Magician

    http://www.samsung.com/global/business/semiconductor
    /minisite/SSD/global/html/support/downloads.html

  • 10. Data: 2015-04-08 13:12:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Heraklit wrote:
> [...]
    > byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od "starej"
    > 160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

    Ja bym brał SSHD Seagate 500 GB, ew. 1000 GB.
    Wrażenia użytkowe jak SSD, pojemność HDD, cena niewiele wyższa niż
    konwencjonalnego HDD. Zabawa z kieszonkami to podwójne koszta i podwójna
    upierdliwość.