  • 1. Data: 2010-10-11 14:27:42
    Temat: STM problem
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Próbuję uruchomić STM32F10X-128K-EVAL (z prockiem STM32F103). W miarę
    bezboleśnie podłączyłem się tym za pomocą Wigglera na LPT i OpenOCD.
    Niestety nie mogę zmusić go do działania. Wygląda na to że nie mogę
    znaleźć dobrych skryptów linkera (program testowy kompiluję za pomocą
    gcc z pakietu CodeSourcery). Spośród kliku skryptów, które znalazłem
    ten: http://pastebin.com/dUpCfLV5 wygląda na najbardziej 'popularny'.
    Niestety ld generuje mi tylko takie komunikaty:

    /home/moonwolf/CodeSourcery/Sourcery_G++_Lite/bin/..
    /lib/gcc/arm-none-
    eabi/4.4.1/../../../../arm-none-eabi/bin/ld: section .init loaded at
    [080002ac,080002b7] overlaps section .data loaded at
    [080002ac,080002af]
    /home/moonwolf/CodeSourcery/Sourcery_G++_Lite/bin/..
    /lib/gcc/arm-none-
    eabi/4.4.1/../../../../arm-none-eabi/bin/ld: section .init_array loaded
    at [080002b0,080002b3] overlaps section .init loaded at
    [080002ac,080002b7]
    /home/moonwolf/CodeSourcery/Sourcery_G++_Lite/bin/..
    /lib/gcc/arm-none-
    eabi/4.4.1/../../../../arm-none-eabi/bin/ld: section .jcr loaded at
    [080002b8,080002bb] overlaps section .fini loaded at
    [080002b8,080002c3]

    Niestety zbyt mało wiem na temat linkera (i ARMów) żeby to zrozumieć.
    Próbowałem kliku innych skryptów (przyznaję: na ślepo. Trochę się
    dzięki temu nauczyłem, ale zbyt mało widocznie), ale też bez
    pozytywnych efektów, choć binarka się generowała (według tego co udało
    mi się ustalić za pomocą gdb to program wylatywał w krzaki po kilku
    pierwszych rozkazach startupu, zanim jeszcze doszedł do main(). To z
    resztą zależało od skryptu - czasem już pierwsze 'stepi' w gdb
    powodowało SIGINT).

    Co robię źle? Przede wszystkim - dlaczego nie działa mi ten skrypt (na
    elektrodzie go bodajże odkopałem)?

    FUT warning.
    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|I rage, i glaze, i hurt, i hate
    (::) (::)|

  • 2. Data: 2010-10-11 16:21:16
    Temat: Re: STM problem
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Na stronie Freddiego Chopina (http://www.freddiechopin.info/) znalazłem
    projekt z działającym skryptem, tak więc przynajmniej ta część problemu
    została rozwiązana (nie działa mi to dalej swoją drogą, ale to już inna
    sprawa).

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|It's time to rise
    (::) (::)|

  • 3. Data: 2010-10-11 16:23:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-11 16:27, MoonWolf wrote:
    > Próbuję uruchomić STM32F10X-128K-EVAL
    > Niestety ld generuje mi tylko takie komunikaty:

    Przygotuj gdzies minimalny zestaw plików które generują błąd, się zobaczy.

  • 4. Data: 2010-10-11 16:39:58
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Sebastian Biały denied rebel lies:

    > Przygotuj gdzies minimalny zestaw plików które generują błąd, się
    > zobaczy.

    Dzięki, strona Freddiego pomogła (;)
    Procek ruszył i choć program (miganie nóżką) nie działa jeszcze, to
    myślę, że jutro sobie poradzę.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Trust me