  • 1. Data: 2010-10-03 11:37:11
    Temat: System kontroli wersji.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Szukam systemu kontroli wersji, który będę bazował tylko na serwerze www
    i bazie danych MySQL bez konieczności dostępu do shella.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-10-03 13:17:34
    Temat: Re: System kontroli wersji.
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-10-03 13:37, Andrzej W. pisze:
    > Witam,
    >
    > Szukam systemu kontroli wersji, który będę bazował tylko na serwerze www
    > i bazie danych MySQL bez konieczności dostępu do shella.

    I jak znajdziesz taki wynalazek, zaufasz mu?

  • 3. Data: 2010-10-03 20:04:04
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-03 15:17, Jacek Czerwinski pisze:

    > I jak znajdziesz taki wynalazek, zaufasz mu?

    A o co dokładnie pytasz?
    Czy nie ufasz np. phpMyAdmin, dlaczego?
    Czy sposób uwierzytelniania http nie może zostać rozwiązany poprawnie,
    czy np. svn nie używa interfejsu www?
    Czy aplikacja napisana w php lub perlu, będzie wielokrotnie gorsza od
    tej napisanej w C++?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-10-03 20:36:02
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-03, Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij> wrote:

    > A o co dokładnie pytasz?
    > Czy nie ufasz np. phpMyAdmin, dlaczego?

    a) ze względu na historię błędów
    b) ze względu na tendencję środowisk okołopehapowych i okołomysqlowych,
    a przecięcia tych dwóch zbiorów w szczególności, do pisania
    kiepskiego kodu

    > Czy sposób uwierzytelniania http nie może zostać rozwiązany poprawnie,
    > czy np. svn nie używa interfejsu www?

    Zakładasz że SVN jest sensownie zrobionym systemem kontroli wersji.

    > Czy aplikacja napisana w php lub perlu, będzie wielokrotnie gorsza od
    > tej napisanej w C++?

    Statystycznie, jeśli ktoś pisze głównie w PHP, to na ogół jest kiepskim
    programistą. Ci piszący głównie w Perlu wybrali go z jakiegoś powodu, bo
    Perl jednak jest dość wymagającym językiem.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 5. Data: 2010-10-03 21:09:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-03 13:37, Andrzej W. wrote:
    > bazował tylko na serwerze www
    > i bazie danych MySQL

    Możesz to jakoś rozsądnie uzasadnić? Bo może wcale tego nie chcesz.
    Pytam z ciekawosci jakie zastosowanie systemu kontroli wersji narzuca
    ograniczenia komunikacji i przechowywania danych.

  • 6. Data: 2010-10-03 21:14:13
    Temat: Re: [OT] System kontroli wersji.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-03 22:36, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Zakładasz że SVN jest sensownie zrobionym systemem kontroli wersji.

    Wystarczy że jest wystarczający do całkiem sporej ilości zastosowań. W
    gruncie rzeczy nie ma sensownego systemu kontroli wersji *ogólnie*,
    każdy ma wady.

    > Ci piszący głównie w Perlu wybrali go z jakiegoś powodu, bo
    > Perl jednak jest dość wymagającym językiem.

    "Wymagający język" mogą obsługiwac imbecyle czego dowodem sa miliony
    lini kodu Perla. Powodów nie znam, ale być może ze względu na
    szyfrowanie kodu źródłowego on-the-fly albo funckjonalność write-only
    nieznane z innych języków.

  • 7. Data: 2010-10-03 21:40:18
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Wystarczy że jest wystarczający do całkiem sporej ilości zastosowań.

    SVN wystarcza do momentu, gdy potrzebujesz *czegokolwiek* innego niż po
    prostu "zapisz to co ostatnio robiłem". Na przykład pracy z gałęziami (w
    SVN to wygodne jak wrzód na dupie).

    > gruncie rzeczy nie ma sensownego systemu kontroli wersji *ogólnie*,
    > każdy ma wady.

    Na przykład Visual SourceSafe?

    > "Wymagający język" mogą obsługiwac imbecyle

    C, C++ i Pythona też. Tak, widziałem krapowaty kod w Pythonie. Goście
    nawet spieprzyli wcięcia (sic!). Ale na dzień dzisiejszy gównianego kodu
    już się nie pisze w Perlu. Od tego są tzw. łatwiejsze języki, Java, C#
    i PHP właśnie. Jeśli ktoś się bierze za poważne używanie Perla, to tak
    czy siak już ma wyrobione umiejętności programistyczne. A kiedyś po
    prostu nie było popularnych alternatyw, dlatego w Perlu powstało tyle
    paskudnego kodu.

    > czego dowodem sa miliony
    > lini kodu Perla.

    A co powiesz o Javie albo C#?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 8. Data: 2010-10-03 21:48:20
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > Możesz to jakoś rozsądnie uzasadnić? Bo może wcale tego nie chcesz.
    > Pytam z ciekawosci jakie zastosowanie systemu kontroli wersji narzuca
    > ograniczenia komunikacji i przechowywania danych.

    Ano bardzo proste, nie dam obcemu człowiekowi dostępu do domowego
    komputera (mojego svna), nie będę się też zastanawiać czy mogę wyłączyć
    maszynę idąc spać, czy może właśnie ktoś coś tam zatwierdza.
    Mam za to wykupiony hosting, jest na nim postawione forum projektu, bug
    tracker, to czemu nie ma być jakiegoś prostego systemu kontroli wersji?
    Projekt jest naprawdę skromny, a że doszedł mi do niego współpracownik
    to potrzebujemy jakiegoś prostego sposobu archiwizowania zmian i
    wymieniania się kodem.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2010-10-03 21:50:55
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-03, Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij> wrote:

> [...]
    > Projekt jest naprawdę skromny, a że doszedł mi do niego współpracownik
    > to potrzebujemy jakiegoś prostego sposobu archiwizowania zmian i

    No OK. A jakie problemy z postawieniem gitosisa albo czegokolwiek na
    WebDAV-ie?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 10. Data: 2010-10-03 21:59:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-03 23:40, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > SVN wystarcza do momentu, gdy potrzebujesz *czegokolwiek* innego niż po
    > prostu "zapisz to co ostatnio robiłem". Na przykład pracy z gałęziami (w
    > SVN to wygodne jak wrzód na dupie).

    Wygodne jeśli wspełnia twoje oczekiwania czego w *twoim* wypadku
    widocznie nie można powiedzieć. Jednak SVN spełnia oczekiwania bardzo
    dużej grupy ludzi co łatwo zaobserwować po ilości tworzonego w nim kodu
    szczególnie jesli ktoś migruje z SS, CVS czy nawet CC. W dodatku coś mi
    się wydaje ze spełnia również potrzeby "Andrzeja W." tylko on jeszcze o
    tym nie wie.

    PS. Na codzien pracuje z gałęziami w SVN i jeszcze nie biorę fluoksetyny
    podobnie jak masa ludzi na około. Widocznie trzeba wiedziec jak tego używać.

    > Na przykład Visual SourceSafe?

    To jakaś złośliwość że wybrałeś warunek brzegowy (a w tym wypadku nawet
    pozabrzegowy)?

    > Jeśli ktoś się bierze za poważne używanie Perla, to tak
    > czy siak już ma wyrobione umiejętności programistyczne.

    Po co brać Perla do poważnych zastosowań programistycznych poza
    skłonnościami SM? Serio pytam - gdzie Perl ma sens poza jednolinijkowcem
    w bashu i w czym jest lepszy od jezyka X, gdzie X jest prawie dowolne?

    > A co powiesz o Javie albo C#?

    Że języki sa "mniej wymagające" i jakby łatwiej pisząc mniej można
    spiperzyć przy pierwszym kontakcie. Przynajmniej składnia była tworzona
    na trzeźwo w przeciwieństwie do Perla czy innego PHP.