  • 1. Data: 2009-09-25 13:51:48
    Temat: Scalak do CANa
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Potrzebuje zrobić sniffer do CANa: CAN->RS232. Pasywny. Zasilanie bez
    znaczenia.

    Jaki scalak mogę w tej chwili wybrać jako najwygodniejszy do tego celu?
    Chcę wyjście SPI albo jakieś inne rozsądne, które sobie wepnę w AtMegę.
    Swoja drogą szukałem AtMeg z CANem ale jakoś kłopotliwa rzecz w dostaniu
    w rozsadnych cenach.

    Wiec czy jest coś co moge dostać w miesnym na rogu?

  • 2. Data: 2009-09-25 14:11:58
    Temat: Re: Scalak do CANa
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > w rozsadnych cenach.
    >
    > Wiec czy jest coś co moge dostać w miesnym na rogu?

    Jeśli chcesz, to mam kilka niepotrzebnych, oryginalnie zapakowanych
    AT90CAN128 (czyli atmeg128 z CAN). Sprzedam po cenie zakupu.

    Swoją drogą - procesor używam i polecam.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2009-09-25 14:27:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Michal Smolnik wrote:
    > Jeśli chcesz, to mam kilka niepotrzebnych, oryginalnie zapakowanych
    > AT90CAN128 (czyli atmeg128 z CAN). Sprzedam po cenie zakupu.

    Po ile ;) ? Jak obudowa ?

    > Swoją drogą - procesor używam i polecam.

    128 była by za duża, ale jesli ma kosztowac mniej niż inna mega + scalak
    to czemu nie.

    Mimo wszystko pytanie o zewnętrzny scalak jest ciągle aktualne.

  • 4. Data: 2009-09-25 16:29:51
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Mimo wszystko pytanie o zewnętrzny scalak jest ciągle aktualne.

    Np. kontroler CAN MCP2515 (na SPI) i do niego driver linii MCP2551 (oba
    dostępne w bodajże "Gamma" - dawno nie kupwałem)

    W trudnych warunkach jako driver linii można wykorzystać również MAX3055.
    Ciekawy układ. Mi jednak i on nie pomógł. Musiałem sobie wymyśleć własny
    driver odporny na dość duże zakłócenia.

    Pozdrawiam
    ELP

  • 5. Data: 2009-09-25 17:04:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    ELP wrote:
    > Np. kontroler CAN MCP2515 (na SPI) i do niego driver linii MCP2551 (oba
    > dostępne w bodajże "Gamma" - dawno nie kupwałem)

    Hmmm, wolałbym nie mnożyć scalaków. Jeden od razu z CAN L/H jest? Zalezy
    mi na tym, żeby pobierał ramki pasywnie i wszystkie (coś jak promisc w
    ethernecie). Nie wiem czy takie funkcje w ogole są dostepne w takich
    scalakach.

    > wymyśleć własny driver odporny na dość duże zakłócenia.

    Tu magistrala ma 1m i na pewno jest czysta. Interesują mnie jednak
    nieudokumentowane ramki które sterują pewnym urzadzeniem no i dlatego
    chce podsłuchac co tam biega.

  • 6. Data: 2009-09-25 18:50:23
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > mi na tym, żeby pobierał ramki pasywnie i wszystkie (coś jak promisc w
    > ethernecie). Nie wiem czy takie funkcje w ogole są dostepne w takich
    Z wbudowanym driverem nie znam. A ten MCP2551 to tylko SO8 :-)
    Co do MCP2515, to jest w pełni programowalny. Ramki możesz filtrować lub
    przyjmować jak jecą, jedna za drugą. Oczywiście o długości standardowej i
    rozszerzonej. Jak odbierze jakąkolwiek ramkę, to poinformuje Cię zewn.
    przerwaniem lub możesz czytać odpowiedni rejestr i sprawdzać co się na CAN
    dzieje (odebrana ramka, błąd, itd.)

    Jakieś 3 lata temu byłem zmuszony zrobić parę urządzeń komunikacyjnych
    pracujących z BARDZO WREDNYM medium - szynoprzewód.
    Wybrałem wtedy protokół CAN (odporność na wszelkie przekłamania, ect.) i
    MCP2515. Nie miałem z nim żadnych problemów.

  • 7. Data: 2009-09-25 19:41:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    ELP wrote:
    > Z wbudowanym driverem nie znam. A ten MCP2551 to tylko SO8 :-)
    > Co do MCP2515, to jest w pełni programowalny.

    Super, zastanwie się wobec tego, bo jak widze w TME są.

  • 8. Data: 2009-09-25 20:26:31
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Po ile ;) ? Jak obudowa ?

    AT90CAN128-16AU TQFP64
    39 zł netto+przesyłka, mam 3 sztuki zafoliowane przeciwwilgociowo
    (istotne, jak ktoś lutuje w piecu), mogę wystawić fakturę.

    Projekt już skończyłem, leżą niepotrzebnie. Najchętniej sprzedałbym 2
    sztuki, ale jak komuś zależy to mogę 3.

    Do tego układu trzeba jeszcze dołączyć driver - ja używałem ATA6660.
    Bierze dużo prądu, ale nie miałem z nim problemów (otoczenie
    falownikowo-przetwornicowe, więc warunki dość trudne, szczególnie że to
    były prototypy falowników).

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 9. Data: 2009-09-25 20:46:39
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    ELP pisze:
> [...]
    > Wybrałem wtedy protokół CAN (odporność na wszelkie przekłamania, ect.) i
    > MCP2515. Nie miałem z nim żadnych problemów.

    Zaciekawiłaś mnie. A jaki driver - MCP2551? Jakie prędkości uzyskałeś i
    co na drugim końcu szynoprzewodu? coś przemysłowego czy też własne
    urządzenie?

    MD

  • 10. Data: 2009-09-25 20:51:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Michal Smolnik wrote:
> [...]
    > (istotne, jak ktoś lutuje w piecu), mogę wystawić fakturę.
    >
    > Projekt już skończyłem, leżą niepotrzebnie. Najchętniej sprzedałbym 2

    Dziekuje za propozycję, ale chyba nie ma to sensu, zewnatrzny CAN+Driver
    = 15zl + jakaś mega do zamiany na uart wyjdzie taniej i chyba wygodniej
    niż 2x can128. Nie kupie więc, ale dziękuje za ofertę.