  • 1. Data: 2009-09-25 14:04:49
    Temat: Trigger na Tektronixie TDS 220
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy jest tu ktoś, kto zna dobrze oscyloskop TDS 220?

    Próbuję właśnie pomóc komuś zdalnie uchwycić jakiś szczegół sygnału
    na tym oscyloskopie go nie znam (sam używam oscylków HP/Agilent).

    Czy można na tym oscyloskopie ustawić trigger na czas trwania
    impulsu? Np. aby synchronizował się gdy impuls jest większy niż 14ms?

    Ktoś zna tą prastarą maszynkę?

  • 2. Data: 2009-09-25 14:10:34
    Temat: Re: Trigger na Tektronixie TDS 220
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Czy jest tu ktoś, kto zna dobrze oscyloskop TDS 220?
    > Czy można na tym oscyloskopie ustawić trigger na czas trwania
    > impulsu? Np. aby synchronizował się gdy impuls jest większy niż 14ms?
    Mam na biurku TDS224, to pewnie ten sam firmware. Niestety nie da się tutaj
    wyzwalać czasem impulsu. Taki ficzer miały dopiero dwukrotnie droższe TDO.
    Te oscyloskpy miały jeszcze opcję modułu rozszerzajacego o port
    komunikacyjny i jakieś dodatkowe funkcje, być może tryby wyzwalania.
    Niestety nie mam tego modułu i nie znam szczegółów. Goła wersja na pewno nie
    ma tego czego szukasz.

    > Ktoś zna tą prastarą maszynkę?
    Bez przesady, to przestało być produkowane zaledwie kilka lat temu :-)
    Przez prastare narzędzie to ja rozumiem take majace >50lat

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 3. Data: 2009-09-25 14:21:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
    > komunikacyjny i jakieś dodatkowe funkcje, być może tryby wyzwalania.
    > Niestety nie mam tego modułu i nie znam szczegółów. Goła wersja na

    A orientujesz się jaką czułość ma wejście "external trigger"?
    Czy da się to synchronizować sygnałem 0-3.3V jak podłączę
    ten sygnał na wejście ext-trig przez zwykłą sondę 10:1 ?

    Czyli na tym wejściu będzie sygnał od 0-330mV. Zsynchronizuje się to?

    > Bez przesady, to przestało być produkowane zaledwie kilka lat temu :-)
    > Przez prastare narzędzie to ja rozumiem take majace >50lat

    No przepraszam - pewnie trochę rozpieszczony jestem bo na
    codzień używam Agilent MSO6034... Widzę że TDS220 nie jest już
    produkowany od 2002 roku. W elektronice 7 lat to jednak kawał historii.

  • 4. Data: 2009-09-25 14:58:47
    Od: "u" <...@w...yz>

    > Czy jest tu ktoś, kto zna dobrze oscyloskop TDS 220?

    > Czy można na tym oscyloskopie ustawić trigger na czas trwania
    > impulsu? Np. aby synchronizował się gdy impuls jest większy niż 14ms?

    nie

  • 5. Data: 2009-09-25 15:09:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "u" <...@w...yz> wrote in message news:h9ilrd$jlo$1@news.wp.pl...

    > nie

    Dzięki.

    Używałeś może wejścia zewnętrznego wyzwalania? (external trigger)
    Orientujesz się może jaką to wejście ma czułość?

  • 6. Data: 2009-09-25 17:59:40
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > ten sygnał na wejście ext-trig przez zwykłą sondę 10:1 ?
    > Czyli na tym wejściu będzie sygnał od 0-330mV. Zsynchronizuje się to?

    Tutaj już zaczynają się różnice. W TDS224 nie mam wejścia external trigger.
    Przekartkowałem user manual. W specyfikacji pisze:
    Trigger sensitivity, coupling DC and AC : EXT = 100mV from DC to 10MHz;
    150mV from 10MHz to full
    coupling NOISE REJ: reduces the DC-coupled trigger sensitivity by 2 times
    for >10mV/div, to5V/div
    coupling HF REJ: same as DC-coupled limit from DC to 7kHz, attenuates
    signals above 80kHz
    ... LF REJ.....attenuates signals below 300kHz

    Trigger Level Range: EXT +-1,6V; EXT/5 +-8V

    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Jeżeli sonda 10:1 jest dzielnikiem przez 10 to
    powinieneś się załapać w zakresie +-1,6V.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 7. Data: 2009-09-25 18:39:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Nie wiem czy dobrze rozumiem. Jeżeli sonda 10:1 jest dzielnikiem przez 10
    > to powinieneś się załapać w zakresie +-1,6V.

    Dziękuję bardzo za sprawdzenie tego.
    Też nie bardzo rozumiem jak zestawić ze sobą te dane - Sensitivity EXT 100mV
    a z drugiej strony Level range EXT +- 1.6V.
    Być może EXT/5 to dla sondy dzielącej sygnał przez 5 i dlatego musisz mieć
    aż 8V.
    (8:5 = 1.6V). Szczerze przyznam, że nie kapuję o co im chodzi... :-)

  • 8. Data: 2009-09-25 20:27:25
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Też nie bardzo rozumiem jak zestawić ze sobą te dane - Sensitivity EXT
    > 100mV
    > a z drugiej strony Level range EXT +- 1.6V.

    Ja to rozumiem w ten sposób, że minimalny sygnał wyzwalający to te 100mV a
    maksymalny to 1,6V

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 9. Data: 2009-09-25 20:40:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja to rozumiem w ten sposób, że minimalny sygnał wyzwalający to
    > te 100mV a maksymalny to 1,6V

    Jeśli tak, to spoko...

    A czy byłbyś tak miły i sprawdził czy jest jakieś ustawianie poziomu
    tego triggera z zewnętrznego wejścia EXT?
    Niby są to impulsy dosyć "oczywiste", od 0 do 3.2-3.2V ale nie wiem
    czy nie trzeba tam ustawić jakiegoś progu na 1.5V, czyli z sondą 10:1
    progu 150mV.

  • 10. Data: 2009-09-25 20:55:31
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > A czy byłbyś tak miły i sprawdził czy jest jakieś ustawianie poziomu
    > tego triggera z zewnętrznego wejścia EXT?
    Jest pokrętło do ustawiania poziomu wyzwalania (LEVEL), są przyciski
    ustawiające poziom na 50% i przycisk pokazujący poziom wyzwalania.
    Instrukcja jest mało wylewna i nie wyszczególnia czy dotyczny to wszystkich
    źródeł wyzwalania (oba kanały i EXT). U siebie mam tylko 4 kanały i nie wiem
    jak sie do tego ma EXT. Podejrzewam że jest tak samo traktowany jak wejścia
    kanałów, ale to tylko moje domysły.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl