  • 1. Data: 2009-08-03 08:34:40
    Temat: Sezon burzowy zabezpieczenie
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    Witam, znajomym już 2 razy poszła kosztowna elektronika pieca gazowego
    od uderzenia pioruna (mieszkają pod miastem i pewnie mają jakieś linie
    napowietrzne). Może doradzicie jakieś dobre zabezpieczenie przed takimi
    wyładowaniami? Znalazłem na necie listwy APC np ta:
    http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=PF8VNT3-FR
    Jako że często zabezpiecza się komputery przed wyładowaniami, to może
    macie jakąś wiedzę w tym temacie? Czy może lepiej do tego jakiś UPS
    podłączyć albo stabilizator napięcia jak ten?
    http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=LE1200I&tab=models

    Co lepsze?

  • 2. Data: 2009-08-03 10:42:15
    Temat: Re: Sezon burzowy zabezpieczenie
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > macie jakąś wiedzę w tym temacie? Czy może lepiej do tego jakiś UPS
    > podłączyć albo stabilizator napięcia jak ten?

    na wejściu sieci do budynku obranicznik przepięć B przy następnej
    rozdzielnicy ogranicznik C oddalona musi być o ileś tam metrów przewodem (z
    racji że rozdzielnica pewnie jest tylko jedna obranicznik B+C scalony, a nie
    2 oddzielne), no i przy samym piecu listwa czyli ogranicznik klasy D no i
    elektryka który to zamontuje poprawnie

  • 3. Data: 2009-08-03 11:38:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    spider pisze:
> [...]
    > macie jakąś wiedzę w tym temacie? Czy może lepiej do tego jakiś UPS
    > podłączyć albo stabilizator napięcia jak ten?

    Odpowiedni UPS lepszy. BTW, czemu nie rodzimy produkt np:
    http://www.ever.com.pl/pl/prod.php?prod=specline

    Niestety Fideltronik nie ma takiego odpowiednika.

    Cóż troszkę ten UPS kosztuje, ale można do niego Akumulator samochodowy
    podłączyć i w razie braku prądu trzyma dłuuugo.

  • 4. Data: 2009-08-03 11:54:01
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Odpowiedni UPS lepszy. BTW, czemu nie rodzimy produkt np:
    > http://www.ever.com.pl/pl/prod.php?prod=specline

    Zabezpieczenie takie realizuje sie poprzez ochronniki przeciwprzepieciowe -
    tak pisal o tym wyzej Piter.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-08-03 13:57:55
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 03-08-2009 o 10:34 spider napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > od uderzenia pioruna (mieszkają pod miastem i pewnie mają jakieś linie
    > napowietrzne). Może doradzicie jakieś dobre zabezpieczenie przed takimi

    Przed takimi wyładowaniami stosuje się ochronniki B+C w zleżności
    od instalacji i spodziewanego prądu udarowego. Na ten temat tu:
    http://www.muratorplus.pl/technika/instalacje-elektr
    yczne/sp-bc_63617.html
    Niestety to dość drogie urządzenia, a do tego na rynku występują takie
    podróby, które nie spełniają norm. Uznanym producentem jest np. DEHN.

    W końcowej części instalacji elektrycznej (gniazda), dość skuteczne mogą
    okazać się listwy przeciwprzepięciowe lub ochronniki klasy D.
    Na zastosowanie tych urządzeń (razem lub pojedyńczo) wplywa bardzo wiele
    czynników, ważny jest dobór i prawidłowy montaż.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 6. Data: 2009-08-03 18:43:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    spider pisze:
> [...]
    > od uderzenia pioruna (mieszkają pod miastem i pewnie mają jakieś linie
    > napowietrzne). Może doradzicie jakieś dobre zabezpieczenie przed takimi

    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2009-07&id=94
    8

    http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2009-07&id=94
    9

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-08-04 12:00:29
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    > http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2009-07&id=94
    8

    > http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2009-07&id=94
    9

    nie stosuje się UPSów jako ograniczników przepięć, a tym bardziej
    "bezpieczników przeciwprzepięciowych"

  • 8. Data: 2009-08-04 16:55:48
    Od: spider <"spajder78[WYTNIJ]"@wp.pl>

    Wiesław pisze:
    > Dnia 03-08-2009 o 10:34 spider napisał na pl.comp.pecet:
    > Przed takimi wyładowaniami stosuje się ochronniki B+C

    Dziękuję wszystkim za odpowiedź, ciekawe informacje, póki co znajomi nie
    mają tyle kasy żeby zrobić taką instalację z zabezpieczeniami, kupię im
    jakąś dobrą listwę przeciwprzepięciową i dalej będą wyciągać wtyczkę
    podczas burzy. Listwa może im jednak czasem uratuje sprzęt jak im się
    zapomni wyłączyć piec :)
    --
    spider

  • 9. Data: 2009-08-04 18:11:12
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 04-08-2009 o 18:55 spider napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > dalej będą wyciągać wtyczkę podczas burzy. Listwa może im jednak czasem
    > uratuje sprzęt jak im się zapomni wyłączyć piec :)

    Tak myślałem. Elektronika droga, ale zabezpieczenia jeszcze droższe :)
    Ci na przykład nawet dają ubezpieczenie na sprzęt.
    http://www.return.com.pl/tow_szczegoly.php?tow_id=64
    17&gru_id=176
    Jeżeli piorun uderzy daleko w linię, jest szansa na uratowanie elektroniki.

    Wiesław
    Opera Mail

  • 10. Data: 2009-08-04 19:31:09
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 20:11:12 +0200, Wiesław napisał(a):

> [...]
    17&gru_id=176
    > Jeżeli piorun uderzy daleko w linię, jest szansa na uratowanie elektroniki.

    Czytałem warunki takiego ubezpieczenia (ale innej firmy): nie dostaniesz
    ani grosza jeśli nie będziesz miał *pełnej* ochrony przeciwprzepięciowej
    całej instalacji elektrycznej. Czyli ubezpieczenie wątkotwórcy nie będzie
    obejmowało.

    --
    GLaF