  • 1. Data: 2012-10-22 20:20:48
    Temat: Sigma DP2 do czego ten aparat?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czytam sobie recenzję w Fotopolis tego cuda techniki produkcji sigmy (5000
    zeta)

    i rozwaliły mnie zdjęcia testowe oraz wnioski recenzenta.

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=15841&p=3

    imho to efekty widoczne na zdjęciu całkowicie podważają sens zakupu tego
    czegoś.

    "Sigma 30mm f/2,8 dość przeciętnie radzi sobie z odblaskami, więc przyszli
    użytkownicy powinni wziąć to pod uwagę i zaopatrzyć się w osłonę
    przeciwsłoneczną." chyba w dekielek albo lizaka na drucie do wymaskowania
    ostrych źródeł światła w kadrze. Jeśli takie efekty specjalne dadzą np lampy
    podczas zdjęć nocnych to dzięki wielkie.

    za 5000 dostajemy mydelniczkę z ciemną byle jaką stałka 30mm 2.8, bez
    wizjera. Czy ktoś to coś kupi?

    warto przeczytać całą recenzję...

    powstaje pytanie po kiego diabła Sigma wypuszcza takie coś?

  • 2. Data: 2012-10-22 20:38:34
    Temat: Re: Sigma DP2 do czego ten aparat?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-22 20:20, Marek Dyjor pisze:
    > za 5000 dostajemy mydelniczkę z ciemną byle jaką stałka 30mm 2.8, bez
    > wizjera. Czy ktoś to coś kupi?

    Tak, ci co w szkole jedli kredę, żeby być innymi.

    > powstaje pytanie po kiego diabła Sigma wypuszcza takie coś?

    Takie hobby :)

    --
    pozdrawia Adam
    /najpiękniejsze sny są własne/

  • 3. Data: 2012-10-22 20:45:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Tak, ci co w szkole jedli kredę, żeby być innymi.

    chiba... szczególnie ze X100 kosztuje 3300.

    może sie pomylili i ta sigma ma kosztowac 500 złotych ;-)

    > Takie hobby :)

    hłe hłe hłe...

  • 4. Data: 2012-10-22 20:47:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > wymaskowania ostrych źródeł światła w kadrze. Jeśli takie efekty
    > specjalne dadzą np lampy podczas zdjęć nocnych to dzięki wielkie.

    Ciekawe skąd te tajemnicze wzorki?
    http://www.fotopolis.pl/obrazki/SDIM0139.JPG Artefakty z odbicia obrazu
    słońca od Foveona? (chociaż maleją wraz z otworem przysłony...)

    [mr.]

  • 5. Data: 2012-10-22 21:07:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] wrote:
> [...]
    > http://www.fotopolis.pl/obrazki/SDIM0139.JPG Artefakty z odbicia
    > obrazu słońca od Foveona? (chociaż maleją wraz z otworem przysłony...)

    to są efekty specjalne... ;-) prawdopodobnie to efekt tej ich cudownej
    wielowarstwowej matrycy ;-)

  • 6. Data: 2012-10-22 22:48:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > za 5000 dostajemy mydelniczkę z ciemną byle jaką stałka 30mm 2.8, bez
    > wizjera. Czy ktoś to coś kupi?

    Przecież tak jak pozostałe DP stanieje do 1000 zł jak nikt tego nie będzie
    kupował :)