  • 1. Data: 2012-10-22 10:52:30
    Temat: Czyszczenie matrycy
    Od: mariusz <m...@o...pl>

    Witam

    Mam canona 10D i ostatnio zauważyłem plamki na fotkach. Często zmieniam
    obiektywy więc pewnie się zakurzyła matryca. Czy macie doświadczenie w
    samodzielnym czyszczeniu matryc w lustrzankach? Moglibyście się
    podzielić taką wiedzą? Chodzi mi głównie o sposób czyszczenia,
    materiały, preparaty itp. Nie chcę go wysyłać do serwisu bo koszt to
    chyba by przekroczył cenę tej puszki.... :D

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2012-10-22 14:55:42
    Temat: Re: Czyszczenie matrycy
    Od: "artek" <b...@k...chip.pl>

    mariusz wrote:
> [...]
    > zmieniam obiektywy więc pewnie się zakurzyła matryca. Czy macie
    > doświadczenie w samodzielnym czyszczeniu matryc w lustrzankach?

    ja ostatnio pozbyłem sie plamy/paprocha podnosząc lustro i przedmuchując
    matrycę gumową gruszką. obyło sie bez bezpośrednich ingerencji.

    --
    artek

  • 3. Data: 2012-10-22 15:14:48
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    warto poczytać najpierw grupę: https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups=#!
    search/Czyszczenie$20matrycy/pl.rec.foto.cyfrowa/B6O
    vvNPWMb8/cUHG9QHbcP4J

    W skróci:
    - małe i świeże syfki - gruszka
    - stare i przyschnięte - patyczek plastikowy z nawiniętym papierkiem do optyki +
    spray do optyki - czyścić matrycę i przedmuchać gruszką
    - jak nie pomaga to powtórzyć

    Pozdrawiam
    Les