  • 1. Data: 2016-07-07 15:30:17
    Temat: Silnik 1f a 3f
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
    samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
    obrotowe.
    Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
    Tu cytat z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
    "Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika
    spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
    eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
    rozruchowy."

    O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np. 25%?
    Pytam w kontekście pojawiających się elektrowrzecion 1f. Dlaczego są tak
    dużo tańsze od 3f?

    1f
    http://allegro.pl/wrzeciono-elektrowrzeciono-cnc-2-2
    kw-woda-ciecz-i6253370349.html#thumb/1

    3f
    http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2
    -kw-er20-nowe-gw-i6106631260.html

    Robert

  • 2. Data: 2016-07-07 15:53:08
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał
> [...]
    >25%?
    >Pytam w kontekście pojawiających się elektrowrzecion 1f. Dlaczego są

    Hm, "wyjscia U, V, W falownika" ... czy aby na pewno to jest wrzeciono
    1f ?

    Czy tylko falownik zasilany z 1f, produkuje 3f i zasilala 3f wrzeciono
    ?

    >3f
    >http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-
    2-kw-er20-nowe-gw-i6106631260.html

    wielkiej roznicy w cenie nie widze ...

    J.

  • 3. Data: 2016-07-07 16:49:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 15:53, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Czy tylko falownik zasilany z 1f, produkuje 3f i zasilala 3f wrzeciono ?

    Na pewno jest to jednofazowe wrzeciono.
    Tu masz drugie.
    http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2
    -kw-er20-nowe-gw-i6216280375.html

    -kw-er20-nowe-gw-i6106631260.html

    > wielkiej roznicy w cenie nie widze ...

    70% to niewielka różnica? :-)

    Robert

  • 4. Data: 2016-07-07 16:51:21
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > rozruchowy."
    >
    > O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np. 25%?

    To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
    magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
    strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
    musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.

  • 5. Data: 2016-07-07 16:55:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    >>> http://allegro.pl/wrzeciono-elektrowrzeciono-cnc-2-2
    kw-woda-ciecz-i6253370349.html#thumb/1

    > Na pewno jest to jednofazowe wrzeciono.

    Według mnie jedno wrzeciono jest 3x230V, a drugie jest 3x380V. Pewnie,
    że UVW może oznaczać styk fazy głównej, pomocniczej i wspólny, ale jaki
    jest sens tak komplikować, jeśli symetryczny falownik trójfazowy
    zbudować łatwiej?

  • 6. Data: 2016-07-07 17:04:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
    > musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.

    Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
    wrzecion to 1,5 kg.

    http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2
    -kw-er20-nowe-gw-i6216280375.html

    http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2
    -kw-er20-nowe-gw-i6106631260.html

    Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
    upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
    55 h 20 [mm]

    Robert

  • 7. Data: 2016-07-07 17:08:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    kw-woda-ciecz-i6253370349.html#thumb/1

    >Na pewno jest to jednofazowe wrzeciono.

    I trzy kable ?
    Dalbys jakis link do strony producenta i danych
    technicznych/katalogowych.
    Ewentualnie do falownika, ktory ma to zasilac.

    To ma jedno uzwojenie czy dwa ?

    Cos mi sie pomylily ceny :-(

    J.

  • 8. Data: 2016-07-07 17:10:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 16:55, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > że UVW może oznaczać styk fazy głównej, pomocniczej i wspólny, ale jaki
    > jest sens tak komplikować, jeśli symetryczny falownik trójfazowy

    Zerknij na opis.
    http://allegro.pl/elektrowrzeciono-wrzeciono-cnc-2-2
    -kw-er20-nowe-gw-i6216280375.html
    Nawet zadzwoniłem, aby zapytać sprzedawcę. Widocznie porządna firma i po
    15 nie pracują. :-) Spróbuję jutro, albo mailem.

    Robert

  • 9. Data: 2016-07-07 21:22:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
    > wrzecion to 1,5 kg.
    Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
    cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
    napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
    wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
    Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia

    "Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
    falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"

    > Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
    > upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
    > 55 h 20 [mm]
    Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2016-07-07 22:03:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 21:22, janusz_k pisze:

> [...]
    >
    > "Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
    > falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"

    No to wszystko jasne.
    Tylko skąd ta różnica w cenie?
    I czy są różnice w użytkowaniu?

    Robert