  • 1. Data: 2013-02-03 20:18:06
    Temat: Skad wzrost cen pamieci DDR3?
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Na poczatku listopada 2012 kupowalem 2x8GB DDR3 za ok. 230zl.
    (AD3U1600W8G11)
    Obecnie te same pamieci w tym samym sklepie stoja po 390zl.
    Najtaniej udalo mi sie je znalezc za ok 300zl.

    Dolar caly czas sie oslabia.
    Skad wzial sie taki wzrost pamieci DDR3?

  • 2. Data: 2013-02-04 08:52:54
    Temat: Re: Skad wzrost cen pamieci DDR3?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Q nabazgrał(a):

> [...]
    > Najtaniej udalo mi sie je znalezc za ok 300zl.
    > Dolar caly czas sie oslabia.
    > Skad wzial sie taki wzrost pamieci DDR3?

    Ile można dopłacać .... myślałem że już na początku zeszłego roku będzie
    drożej.

  • 3. Data: 2013-02-04 10:43:52
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-02-04 08:52, Chris pisze:
    > Q nabazgrał(a):

    > Ile można dopłacać .... myślałem że już na początku zeszłego roku będzie
    > drożej.

    Tak, przez rok firmy dopłacały do pamięci.
    Ty naprawdę jesteś kretynem.

  • 4. Data: 2013-02-04 11:23:26
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-02-03 20:18, Q pisze:
> [...]
    > Najtaniej udalo mi sie je znalezc za ok 300zl.
    >
    > Dolar caly czas sie oslabia.
    > Skad wzial sie taki wzrost pamieci DDR3?

    A ty nie siej paniki, bo nic nie drożeje.
    Skoki cen o 10-20zł to normalka.
    http://www.amigopc.pl/dimm_ddr3_16gb_1600mhz_cl11_ki
    t_2x8gb_adata_retail-p-15356-425-398.425.html
    Zmień sklep jak robią takie numery.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-03-26 03:03:17
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A ty nie siej paniki, bo nic nie drożeje.
    > Skoki cen o 10-20zł to normalka.

    Przypadkowo dowiedzialem sie o aktualnych cenach DDR3 -
    - pamieci za ktore dalem ok. 230 zl "siejac panike"
    teraz stoja za 480zl (w tym samym sklepie).

    To jest 2x drozej i widze, ze trend wzrostowy jest wszedzie.
    I co, dalej sieje panike? :)

  • 6. Data: 2013-03-26 23:38:13
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-26, Q <n...@s...org> wrote:
> [...]
    > teraz stoja za 480zl (w tym samym sklepie).
    >
    > To jest 2x drozej i widze, ze trend wzrostowy jest wszedzie.

    Bez przesady. Trochę drożeją, ale nie ma tragedii.

    A czemu drożeją? Drożeją, bo były za tanie. Podobnie jak dyski
    przed pamiętną powodzią. Nie wydarzył się żaden kataklizm w okolicy
    fabryk, więc trzeba będzie cenę podnieść bez powodu - czyli nie będzie
    to taka rewolucja jak w HDD.

    Ogólnie jak ktoś chce kupić, to pewnie lepiej teraz niż liczyć, że
    "niedługo ceny spadną".

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 7. Data: 2013-03-27 08:51:05
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Kosu nabazgrał(a):

> [...]
    > to taka rewolucja jak w HDD.
    > Ogólnie jak ktoś chce kupić, to pewnie lepiej teraz niż liczyć, że

    Masz niestety 100% racji, ceny pamięci były na styku opłacalności i dla tego
    zdrożały i jest sansa że będą jeszcze szły w góre.
    W branży prognozowało się że już zeszłym roku ceny pójdą w górę ale
    producenci toczyli ze sobą walnę na marże 0.5-1% i to nie sprawdziło się
    niestety. Ja sam spóżniłem się 3 dni, w systemie miałem jeszcze zakup po xx$
    ale jak już brałem FA to cena nowej dostawy była po parę $$ większa i 30%
    musiałem dać więcej. :(