  • 1. Data: 2012-10-21 13:41:58
    Temat: Słabszy i tańszy "odpowiednik" AD8221
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!

    Czy zna ktoś może jakiś wzmacniacz różnicowy tańszy (i może być
    słabszy) niż AD8221, ale o takim samym pinoucie, czyli:
    1 i 4 - wejścia - i +
    2 i 3 - rezystor ustalający wzmocnienie
    8 i 5 - Vs+ i Vs-
    7 - wyjście
    6 - Vref

    Chciałbym po prostu zastosować w miejscu AD8221 coś tańszego, może być
    też mniej dokładnego. Ale kynarowanie nie wchodzi w grę, dlatego
    kluczowy jest dla mnie taki sam rozkład wyprowadzeń. Resztę parametrów
    sam sobie sprawdzę, czy pasują. Niestety, o ile można szukać po różnych
    parametrach, to ciężko z automatu wyszukać układy, o tym samym
    "pinoucie". Dlatego liczę, że ktoś, kto więcej siedzi w analogówce może
    rzuci mi jakimś symbolem z głowy :). Będę wdzięczny.

    Konop

  • 2. Data: 2012-10-22 20:52:33
    Temat: Re: Słabszy i tańszy "odpowiednik" AD8221
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-10-21 13:41, Konop pisze:
> [...]
    > "pinoucie". Dlatego liczę, że ktoś, kto więcej siedzi w analogówce może
    > rzuci mi jakimś symbolem z głowy :). Będę wdzięczny.

    18 zł za porządny wzmacniacz instrumentalny? Wydawało mi się, że to jest
    bardzo dobra cena za wzmacniacz różnicowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2012-10-23 12:04:23
    Od: Konop <k...@g...com>

    > 18 zł za porządny wzmacniacz instrumentalny? Wydawało mi się, że to jest
    >
    > bardzo dobra cena za wzmacniacz różnicowy.

    Nie zaprzeczam. Cena jest dobra, ale chcę mieć możliwość wstawienia zamiennie czegoś
    tańszego, co może być dużo słabsze niż "porządny wzmacniacz instrumentalny". Coś
    pokroju AD623, który jest ponad 2x tańszy, ale niestety ma inny "pinout". Ale coś
    czuję, że nie znajdę niczego tańszego i gorszego, ale "pasującego". A szkoda... .

    Konop

  • 4. Data: 2012-10-23 14:45:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > "pinoucie". Dlatego liczę, że ktoś, kto więcej siedzi w analogówce może
    > rzuci mi jakimś symbolem z głowy :). Będę wdzięczny.
    To ja się dołączam do pytania, ale w drugą stronę - jaki pinout przyjąć,
    tak by dało się wkładać w to samo miejsce jakiś porządny wzmacniacz,
    właśnie klasy ad8221, oraz coś najtańszego, nawet ua741 by wystarczył.
    Miejsca na PCB nie ma za wiele, tak by dało się zrobić dwa miejsca
    oddzielne, a wzmacniacz musi być w jednej wersji urządzenia "bardzo
    dobry" - a w innej - w zasadzie dowolny.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-10-24 11:50:43
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.10.2012 14:45, schrieb BartekK:

> [...]
    > oddzielne, a wzmacniacz musi być w jednej wersji urządzenia "bardzo
    > dobry" - a w innej - w zasadzie dowolny.

    To jest akurat łatwiejsze, bo klasyczny pinout (741) mają prawie
    wszystkie wzmacniacze operacyjne. Instrumentalne mają inny pinout ze
    względu na przesłuchy między zasilaniem a wejściami, "klasycznym"
    osiągniesz może 100dB CMRR max. Dlatego masz w instrumentalnym wejścia z
    jednej strony, daleko od siebie, wyjście i zasilanie z drugiej. Są też
    operacyjne z tym pinoutem, ale rzadko spotykane (widziałem tylko u AD) i
    też nietanie (rzędu AD8221)

    Waldek