  • 1. Data: 2015-01-02 18:23:11
    Temat: Słaby sygnał DCF?
    Od: w...@g...com

    Od prawie 2 tygodni trzy zegary DCF nie chcą się synchronizować (Warszawa).
    Ani w stałych miejscach umieszczenia ani w żadnym innym, gdzie kiedyś był chyba
    mocniejszy sygnał.
    Synchronizuje się tylko budzik za kilkanaście zł z Lidla, też nie w każdej
    lokalizacji w mieszkaniu.
    Czy ktoś zauważył osłabienie mocy nadajnika czy to wina złej propagacji przy
    aktualnej pogodzie?
    U mnie ilość potencjalnysh zakłócaczy nie zmieniła się, nie wiem, jak u sąsiadów.
    Mieszkanie w bloku na dwie strony, okna na płd-zachód i płn-wschód, kiedyś było OK
    w środku mieszkania - teraz synchronizuje się tam tylko lidlowa tandeta.

    Niechcący wczoraj wysłałem na grupę pl.misc.samochody, myślę że tutaj więcej
    fachowców.

  • 2. Data: 2015-01-02 19:01:09
    Temat: Re: Słaby sygnał DCF?
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-02 o 18:23, w...@g...com pisze:

    > Mieszkanie w bloku na dwie strony, okna na płd-zachód i płn-wschód, kiedyś było OK
    > w środku mieszkania - teraz synchronizuje się tam tylko lidlowa tandeta.

    Nie będzie lepiej, w mieszkaniach coraz więcej jest świetlówek
    kompaktowych i żarówek ledowych. Sygnał po prostu nie przebija się przez
    zakłócenia.

  • 3. Data: 2015-01-02 19:55:04
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 2 Jan 2015 09:23:11 -0800 (PST), w...@g...com
    wrote:

> [...]

    >Niechcący wczoraj wysłałem na grupę pl.misc.samochody, myślę że tutaj więcej

    W Europie sa tylko dwie stacja nadajace syngal czasu: we Frankfurcie i
    w Anglii (nie pamietam gdzie). Nadaja na czestotliwosci 75KHz i 60 KHz
    (fale dlugie). Moc nadajnikow jest okolo 50 KW. Dosyc malo.

    Do Polski z obu lokalizacji dozyc daleko. Teoretycznie, transmisja
    powinna odbywac sie fala przyziemna, ale tez sa efekty jonosferyczne.
    Obwaiam sie za sama fala przyziemna w Polsce jest dosyc slaba i
    widoczny wplyw moga miec efekty jonosferyczne. A te maja swoje
    kaprysy.

    Podobne problemy mam w USA - czasem sie synchronizuje a czasem nie.
    Zalezy od pogody, miedzy innymi Do nadajnika mam ponad 1000
    kilometrow. Pomaga umieszczanie blisko okna albo na parapecie

    Rozne radia maja rozne odbiorniki i rozne anteny, wiec nektore
    synchronizuja sie lepiej a niektore gozrej. Nic sie nie poradzi

    A dlaczego tanie synchronizuja sie szybciej? Jedna z teorii (nie moja,
    nie pamietam zrodla) ze te lepsze dokonuja kilku prob synchronizacji i
    usredniaja, a te tansze biora pierwsza tylko. Jezeli ktoras z tych
    prob sie nie powiedzie, zegar sie nie synchronizuje

    A.L.

  • 4. Data: 2015-01-02 23:49:07
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    w...@g...com wrote:
    Takie małe wtrącenie:
    Od kiedy pamiętam (15 lat) chińskie zegary i zegarki zawsze się szybciej
    synchronizowały niż jakieś wynalazki budowane przez amatorów na popularnych
    scalakach i kwarcach.

    jp

  • 5. Data: 2015-01-03 00:26:57
    Od: "w...@o...pl" <w...@g...com>

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 23:49:05 UTC+1 użytkownik jacek pozniak napisał:
> [...]
    > synchronizowały niż jakieś wynalazki budowane przez amatorów na popularnych

    To są wszystko "kupne" sprzęty.
    Najstarszy wskazówkowy ma z 15 lat, kupiony za grosze na Wolumenie bo sprzedawca nie
    wiedział, jak to się synchronizuje.
    Po włożeniu baterii sekundnik i minutnik lecą do 12:00 a godzinowa staje na 12 lub 4
    albo 8 i tak się dosyć długo czają aż złapią synchronizację i wtedy wskazówki jadą do
    prawidłowego czasu.
    Chyba są tam dwa silniki krokowe.

    Drugi to prosty termometr IN/OUT z DCF - nawet o tym nie wiedziałem zanim zauważyłem,
    że bez mojej ingerencji zaczął prawidłowy czas pokazywać.

    Ostatnio dostałem na gwiazdkę skomplikowaną stację pogody i ta nie chce się
    zsynchronizować - nie wiem, czy reklamować bubel czy poczekać do wyżowej pogody na
    obszarze od Frankfurtu do Warszawy.
    Może fala doleci.

  • 6. Data: 2015-01-03 00:33:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 2 Jan 2015 15:26:57 -0800 (PST), "w...@o...pl"
    <w...@g...com> wrote:

> [...]
    zsynchronizować - nie wiem, czy reklamować bubel czy poczekać do wyżowej pogody na

    Moze jest dostrojony do stacji w Szanghaju?...

    A.L.

  • 7. Data: 2015-01-03 11:08:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:54a72060$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > Od kiedy pamiętam (15 lat) chińskie zegary i zegarki zawsze się szybciej
    > synchronizowały niż jakieś wynalazki budowane przez amatorów na

    Mam inne doświadczenie.
    Miałem jeden chiński. Z opisu wynikało, że ręcznie da się też ustawiać, ale
    to za żadne skarby nie działało a w mieszkaniu się nie synchronizował - dwa
    razy do roku (zmiana czasu) musiałem z nim wychodzić na balkon, wyjmować na
    chwilę baterię i poczekać aż złapie nowy czas.
    Ze względu na oszczędność baterii miał jakoś tak, że jak przez kilka minut
    nie złapał to sobie darowywał na dłuższy czas. Na parapecie przy oknie łapał
    tak słabo, że dobre ustawienie wymagało resetowania z 5 do 10 razy i za
    każdym razem odczekania 2..3 minut. Zostawiony na tym parapecie aby sobie
    sam złapał mógł nawet po tygodniu mieć jeszcze stary czas. Na szczęście
    kilka lat temu spadł był i się rozbił i już nie kwitnę na balkonie :).

    Natomiast moja samoróbka w postaci odbiornika podłączanego do COM komputera
    (zasilanie z tego COM i analiza sygnału na PC) nie miała żadnych problemów.
    Poza układowymi dwie potencjalne przyczyny:
    - mój odbiornik miał pręt ferrytowy z jakiegoś Kolibra czy coś podobnego, a
    ten chiński rzędu 4-5cm,
    - mój odbiornik używałem jakieś 15 lat temu, a ten chiński coś 7-3 lata temu
    (może poziom zakłóceń wzrósł).

    Najbardziej mnie dziwiło, że ten mój odbiornik działał również dość dobrze
    (na parapecie) w miejscu zasłoniętym od południ i zachodu wysokim
    wzniesieniem. W zimie słońce w okna świeciło tylko gdzieś tak do 10-rano i
    potem zachodziło za górę.
    Gdańsk ma dość daleko do DCF.
    P.G.

  • 8. Data: 2015-01-03 20:32:43
    Od: a...@p...pl

    wrote:

> [...]
    >w środku mieszkania - teraz synchronizuje się tam tylko lidlowa tandeta.

    03.01.2014 godz. 20:20 - Zielona Gora,

    chinski budzik - 2 min. (okno na wschod, zdala od telewizora, 1m
    wlaczony notebook)

    od 01.01.2014 Niemcy wylaczyli/wylaczaja stacje dlugofalowe ale DCF 77
    to chyba nie rusza, bo cala Europa by ich zlinczowala za to.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2015-01-04 11:35:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-01-03 o 00:26, w...@o...pl pisze:

> [...]
    zsynchronizować - nie wiem, czy reklamować bubel czy poczekać do wyżowej pogody na

    Jesteś pewien, że jest umie odbierać z Niemiec i ustawiona na odbiór z
    Niemiec?

    Np. zegarki Casio odbierają z kilku różnych źródeł w zależności od
    wybranej strefy czasowej.

    MJ

  • 10. Data: 2015-01-04 14:22:09
    Od: w...@g...com

    W dniu niedziela, 4 stycznia 2015 11:35:57 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Jesteś pewien, że jest umie odbierać z Niemiec i ustawiona na odbiór z
    > Niemiec?

    Na angielskiej instrukcji TE 657 z internetu napisali:

    After the batteries are installed. The clock will
    search the radio signal automatically (DCF77 from
    Germany)

    w polskiej wersji:
    - Zegar stacji synchronizowany jest drogą radiową poprzez sygnał DCF-77 nadawany z
    Niemiec

    W drukowanej instrukcji od tej stacji jest:
    AUTOMATYCZNE USTAWIANIE ZEGARA PRZEZ SYGNAŁ
    DCF-66 NADAWANY Z FRAKKFURTU/N MENEM

    Myślę, że redaktorowi omsknął się palec i zamiast w 7 trafił w 6.

    Trzeba więc czekać na poprawę propagacji, niech najpierw moje stare zegary załapią
    się - czają się już ze dwa tygodnie