  • 1. Data: 2009-06-03 08:03:38
    Temat: Słuchawki bezp. TV+HDplayer - podłączenie
    Od: "Aga" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cześć wszystkim. Mam b. nietypowy problem z podłączeniem słuchawek
    bezprzewodowych do telewzora i hd playera. Bardzo ładnie proszę o pomoc /
    poradę co robić. Sprawa wygląda tak.

    Mam telewizor LCD bez wyjścia słuchawkowego. Słuchawki bezprzewodowe
    podłączam w ten sposób, że kupiłam sobie kabel scart-scart+jack. Czyli wtykam
    kabel do wyjścia scart w telewizorze, druga końcówka scart sobie dynda a do
    odgałęzienia jack wtykam kabel od bazy słuchawek bezprzewodowych. Wszystko
    elegancko działa. Mam głos w słuchawkach, mogę wyciszyć pilotem telewizor
    albo wyłączyć dźwięk (mute). Ale niedawna kupiłam sobie WD HD Player. I
    zaczął się problem. Pod podłączeniu do telewizora przez kable cinch (do AV3)
    mam obraz i dźwięk na telewizorzez z Playera ale w słuchawkach mam dźwięk z
    telewizji (wejścia antenowego). Gdy z kolei do AV3 w telewizorze daję tylko
    kabel cinch zółty (video) a pozostałe kable czerwony i biały (audio)
    podłączam do słuchawek to działa, bo mam obraz z telewizora a dźwięk ze
    słuchawek. Ale gdy chcę przełączyć na telewizję to oczywiście nie mam dźwięku
    ze słuchawek, bo te są podłączone pod Playera.

    Uff. Mam nadzieję, że zrozumielieście :) Jeśli tak to fajnie. I teraz chcę
    zrobić tak, żebym za każdym razem nie musiała podłączać kabli od słuchawek
    raz do telewizora (gdy chcę obejrzeć telewizję z anteny) a raz do Playera
    (gdy chcę obejrzeć telewizję z Playera) żeby mieć dźwięk.

    Jak to zrobić? Czy może jest jakiś przełącznik (switch), w który mogłabym
    wetknąć kable z Playera i telewizora a jednocześnie ze słuchawek i tylko
    jakimś przyciskiem przełączać, skąd chcę mieć dźwięk? To i tak byłoby
    wygodniejsze niż ciągłe przekładanie kabli. Albo jeszcze jakiś inny sposób.
    Oczywiście telewizor i Player mają złącze HDMI ale chyba przez to się nie
    uda.

    Naprawdę ładnie prosze o pomoc i porady jak mogę rozwiązać ten problem. Jeśli
    coś niedokłanie wytłumaczyłam to uzupełni, nawet zdjęcia mogę zrobić sprzętu
    i połączeniom. Pomóżcie :)

    Z góry dziękuję,
    Aga

  • 2. Data: 2009-06-03 11:59:42
    Temat: Re: Słuchawki bezp. TV+HDplayer - podłączenie
    Od: "inz. Balecki" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > słuchawek i tylko jakimś przyciskiem przełączać, skąd chcę mieć
    > dźwięk? To i tak byłoby wygodniejsze niż ciągłe przekładanie

    Witaj,
    Jestem inż. Janusz Balecki, od 7 lat zajmuję się profesjonalną
    naprawą telewizorów w tym plazmowych i LCD.
    Z tego co piszesz widze, że problem tkwi w tym, że Twój
    telewizor na złącze euro podaje tylko dźwięk uzyskany z
    wejścia antenowego. To się nieczęsto zdarza, ale widocznie
    producent Twojego telewizora zastosował takie rozwiązanie.
    Wymagane będzie więc stworzenie rozgałęzienia, które przyjmie
    zarówno dźwięk z Twojego hdplayera i telewizora a później
    w zależności od tego jaki obraz jest nadawany, poda odpowiednią
    ścieżkę do słuchawek. Nie będziesz musiała nic przełączać ani
    przekładać kabli.
    Takie rozwiązanie kosztuje około 500 zł. Nie daj się skusić
    naciągaczom, którzy oferują to taniej. Mam odpowiednie
    certyfikaty, w tym inżyniera Microsoftu, doświadczenie i
    sprzęt. Napisałem Ci na maila wiadomość z namiarami. Jakbyś
    chciała odezwij się jeszcze na mój email a na pewno Ci
    pomogę.

    inż. J. Balecki
    i...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2009-06-03 12:45:09
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 13:59:42 +0200, inz. Balecki napisał(a):

    > Takie rozwiązanie kosztuje około 500 zł.

    Za 500 zł panie inżynier to można kupić kupić już jakiś mały telewizor lcd
    w tych czasach.

    --
    - Kucing -

  • 4. Data: 2009-06-03 13:55:00
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "inz. Balecki" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ścieżkę do słuchawek. Nie będziesz musiała nic przełączać ani
    > przekładać kabli.
    > Takie rozwiązanie kosztuje około 500 zł.

    LOL ubawiłeś mnie kolego, ubawiłes mocno

  • 5. Data: 2009-06-03 14:34:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik inz. Balecki napisał:
    > Jestem inż. Janusz Balecki,
    [...]

    Przypomniał mi się dowcip Andrzeja Mleczki: "Jestem magister. Dla
    przyjaciół Megi".

    > Takie rozwiązanie kosztuje około 500 zł.

    Za 500 zł to Autorka wątku mogłaby kupić amplituner lub wzmacniacz,
    który załatwiłby przełączanie źródeł dźwięku i przy okazji jeszcze parę
    innych spraw ;-)

    > Mam odpowiednie certyfikaty, w tym inżyniera Microsoftu,

    To tłumaczy cenę ;-)

    > doświadczenie i sprzęt.

    Ale Autorka nie szuka kochanka!!! ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-06-03 14:35:48
    Od: "sesam" <s...@o...pl>

[...]

    (ciach)

    > LOL ubawiłeś mnie kolego, ubawiłes mocno

    Postaraj się z rozpisu wejść i wyjść TV, lub organoleptycznie wkładając
    przejściówkę w różne eurozłącza (1,2,3 etc),
    ustalić które zawsze wypuszcza sygnał widoczny na ekranie, tj. w Twoim
    przypadku dźwięk. Wtedy obojętnie co wchodzi do TV,
    na tym złączu się pojawia (sygnał antenowy, sygnał z wejść euro, etc).
    Może być jeszcze opcja (tak miały TV Sony), że w menu wybiera się który
    sygnał ma się pojawić na wyjściu głównym eurozłacza nr 1.
    (sygnał antenowy, sygnał z wejść euro, etc).

    Powodzenia

  • 7. Data: 2009-06-03 16:34:59
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik sesam napisał:
    > Może być jeszcze opcja (tak miały TV Sony), że w menu wybiera się który
    > sygnał ma się pojawić na wyjściu głównym eurozłacza nr 1.

    W moim Panasoniku też jest coś podobnego, z tym że wybiera się między
    eurozłączami a "Monitorem", co w praktyce oznacza sygnał na ekranie oraz
    odpowiadający mu dźwięk, ale niezależnie od tego, skąd pochodzą. Może
    być z anteny, a może z innego źródła podłączonego przez eurozłącza lub
    wejście AV.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 8. Data: 2009-06-04 07:59:33
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Witaj,
    > Jestem inż. Janusz Balecki, od 7 lat zajmuję się profesjonalną
    > naprawą telewizorów w tym plazmowych i LCD.

    Bardzo dobrze ale co to ma do rzeczy?

> [...]
    > wejścia antenowego. To się nieczęsto zdarza, ale widocznie
    > producent Twojego telewizora zastosował takie rozwiązanie.

    To się zgadza ale nie powoduje rozwiązania problemu.

    > Takie rozwiązanie kosztuje około 500 zł. Nie daj się skusić
    > naciągaczom, którzy oferują to taniej.

    Człowieku naciągaczem to jesteś ty. Jesteś pewnie inżynier oszust i
    kanciarz. Myślisz, że dorwałeś kobietę którą łatwo naciągniesz?

    > Mam odpowiednie
    > certyfikaty, w tym inżyniera Microsoftu, doświadczenie i
    > sprzęt.

    Powiedz oszuście co ma wspólnego Microsoft z telewizorem? Mam nadzieję,
    że nikt nie da się tobie naciągnąć na te głupie teksty o posiadanych
    tytułach.

  • 9. Data: 2009-06-04 08:13:16
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Mam telewizor LCD bez wyjścia słuchawkowego. Słuchawki bezprzewodowe
    > podłączam w ten sposób, że kupiłam sobie kabel scart-scart+jack.

    Czyżby posłuchałaś mojej podpowiedzi na tej grupie :)

> [...]
    > słuchawek. Ale gdy chcę przełączyć na telewizję to oczywiście nie mam dźwięku
    > ze słuchawek, bo te są podłączone pod Playera.

    Skoro masz player HD i telewizor HD to może powinnaś pomyśleć nad
    połączeniem przez HDMI. Dzięki temu uzyskasz obraz HD którego jakość
    jest o wiele lepsza od SD. Nie wiem jak się zachowa z dźwiękiem twój
    telewizor po takim połączeniu. Prawdopodobnie dźwięk pozostanie z tunera
    ale warto po testować z różnych wyjść. Może uda się uzyskać dźwięk.

    Pisałaś, że masz kabel scart -> scart+jack Może powinnaś ten kabel
    wetknąć w player HD a pod drugie wyjście podłączyć telewizor i słuchawki
    standardowo pod wyjście jack w kabelku? Może zdarzyć się tak, że jak
    będzie wyłączone odtwarzanie w playerze to on będzie przepuszczał przez
    siebie dźwięk z telewizora. Napisz jeszcze proszę jaki to dokładnie typ
    telewizora?

  • 10. Data: 2009-06-04 10:09:35
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Gienek napisał:
    > Napisz jeszcze proszę jaki to dokładnie typ telewizora?

    LG 37LG2000.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *