  • 11. Data: 2024-02-27 10:50:22
    Temat: Re: Smartwatch do ciągłego pomiaru cukru
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.02.2024 o 04:53, J.F pisze:
> [...]
    -smartwatchow-do-pomiaru-poziomu-glukozy-we-krwi-120
    8926

    > No ale to nie jest "juz dawno udowodniono, ze sie nie da", tylko
    > "obecnie zadnego takiego nie ma".
    >
    > Klient powinien więc byc sceptyczny, ale naukowcy ... niech próbują
    > :-)
    >

    > P.S. NMR w zegarku ... nie da się?

    A da się?
    Czy to tak jak z kamerą kieszonkową w Latającym cyrku Monthy Phytona?
    Chciałem to zilustrować, ale chyba tylko w mojej pamięci pozostał ten skecz.

    Robert

  • 12. Data: 2024-02-28 13:30:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Feb 2024 10:50:22 +0100, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > Chciałem to zilustrować, ale chyba tylko w mojej pamięci pozostał ten skecz.

    https://www.youtube.com/watch?v=JO_EHceV9sk

    Teraz tylko kwestia czy moze to być denko zegarka, czy raczej
    bransoletka.

    No i czy da sie tak zmierzyc glukozę we krwi, w człowieku, czy w ogole
    nie ...

    https://www.pnas.org/doi/abs/10.1073/pnas.89.3.1109

    https://ieeexplore.ieee.org/document/7060028

    https://www.youtube.com/watch?v=-qjjxIIpw-w

    J.

  • 13. Data: 2024-02-29 18:40:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 24.02.2024 o 09:54, Ewa pisze:

    > Szukam smartwatcha do ciągłego pomiaru cukru.

    Nie istnieje taki smartwatch.
    Od lat 80 ubiegłego wieku jesteśmy powiadamiani o próbach, że to już-już.
    Pierwszy zademonstrowany oficjalnie ćwierć wieku temu, nazywał się nawet
    oficjalnie: Glucowatch. :D
    Od 2022 roku miała ruszyć sprzedaż takiego zegarka polskiej produkcji. I
    to w różnych wersjach, nawet stacjonarna miała być do gabinetów
    lekarskich. Od tego czasu cisza. Ot, potrzeba było pieniędzy, więc ktoś
    wymyślił sobie taki "startup".
    Apple też od początku wieku się chwali, że już za chwileczkę, już za
    momencik...

    Ale nie istnieje żaden zegarek mierzący glikemię.
    Systemy CGM muszą siedzieć w ciele pacjenta, na razie nie da się inaczej.

    --
    -
    Akarm