  • 1. Data: 2023-12-30 17:57:42
    Temat: Sonoff i jego pieszczoty
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Grzebałem przy nagrzewnicy powietrza zasilanej za pomocą Sonoffa S26...w
    każdym razie, sonoff rozłączony (jego przekaźnik) i jak mnie popieściło.

    Ja tu czegoś nie rozumiem, ale Sonoff ma bolec. Jest wpięty do gniazda z
    bolcem (i podłączonym trzecim przewodem). Do sonoffa podłączam
    nagrzewnice za pomocą wtyczki z "dziurką" na bolec i przewód ochronny
    jest dokręcony do metalowej obudowy nagrzewnicy. Bezpiecznik nie
    wyskoczył, różnicówka także nie.

    Podłączam do sonoffa oświetlenie ledowe, grzałkę, rPI - wszystkie
    urządzenia załączają się dopiero gdy załączę przekaźnik w sonoffie -
    czyli prawidłowo.

    A jednak gdy przekaźnik jest rozłączony, to "wsadzam" próbnik i w obu
    otworach sonoffa świeci dioda!

    Pomyślałem - pewnie do wyrzucenia. Miałem pod ręką jeszcze coś z innej
    parafii - Termostat Novatek TP-12 - takie coś
    https://electrus.pl/product-pol-6811-TERMOSTAT-NOVAT
    EK-TP-12-TERMOREGULATOR-SCHUKO.html.

    I to zachowuje się tak samo! Te smart gniazdka tak mają czy ja czegoś
    nie rozumiem?!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-12-30 18:21:11
    Temat: Re: Sonoff i jego pieszczoty
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyli prawidłowo.
    >
    > A jednak gdy przekaźnik jest rozłączony, to "wsadzam" próbnik i w obu

    Raczej neonówka :)

> [...]
    EK-TP-12-TERMOREGULATOR-SCHUKO.html.

    > I to zachowuje się tak samo! Te smart gniazdka tak mają czy ja czegoś

    Przekaźnik w tych urządzeniach, działa tylko na zasadzie zamykania
    obwodu w sensie "na jedną żyłę" a nie na obie...i nie ma tam "magicznie"
    zgadywania, gdzie masz w gniazdku na ścianie zero czy fazę. Jeśli masz
    taki układ, że styki przekaźnika rozłączają "zero" a nie fazę, to nadal
    wszystko jest prawidłowo :)... i wtedy Cię jebnie. I słusznie :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-12-31 00:12:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:umpi65$1b6m9$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Grzebałem przy nagrzewnicy powietrza zasilanej za pomocą Sonoffa
    > S26...w każdym razie, sonoff rozłączony (jego przekaźnik) i jak
    > mnie popieściło.

    Zapomniałes wyjąć wtyczkę czy zawierzyłeś sonoffowi?
    Tak się nie robi. Liczba porażeń jest ograniczona.
    Zatrzyma się pompka i gudbaj. A w styczniu ziemia zimna.

    Kazdy kabel (żółto zielony też) skrętkę, ekran
    należy traktować jak pod napięciem

> [...]
    > podłączam nagrzewnice za pomocą wtyczki z "dziurką" na bolec i
    > przewód ochronny jest dokręcony do metalowej obudowy nagrzewnicy.

    bo nie było zwarcia do obudowy

    > różnicówka także nie

    a powinna, sprawdź ją, reaguje na test?

    > A jednak gdy przekaźnik jest rozłączony, to "wsadzam" próbnik i w
    > obu otworach sonoffa świeci dioda!

    bez obciążenia to być może układ wewn przenosi fazę na drugi otwór?

    > I to zachowuje się tak samo! Te smart gniazdka tak mają czy ja
    > czegoś nie rozumiem?!

    Nie rozumiesz różnicy dziurka świeci (potencjał) a da się z niej pobrać
    sensowny prąd który wykona pracę. Sprawdź żarówką.

    --
    Piter

    www.vivaldi.com

  • 4. Data: 2023-12-31 10:08:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 17:57 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    EK-TP-12-TERMOREGULATOR-SCHUKO.html.

    > I to zachowuje się tak samo! Te smart gniazdka tak mają czy ja czegoś

    Tak jak Lord już Ci napisał - w tym urządzeniu masz galwanicznie połączony
    pin AC IN z AC OUT:

    https://elty.pl/en_US/p/Sonoff-uniwersalny-przelaczn
    ik-sterowany-WiFi-1/3179

    W zależności od tego jak podepniesz AC IN to przekaźnik rozłączy L lub N.
    Neonówka świeci bo masz kondensatory filtrujące i tyle wystarczy aby
    zaświeciła na obu drutach.
    Nie przeczytałeś instrukcji! :-) tam jest to w kilku miejscach wyboldowane.

    Przyjrzyj się różnicówce - nie miała obowiązku wyskoczyć, ale jak piszę,
    że Cię "popieściło" to być może powinna, zależy jak mocne to było
    popieszczenie. Być może byłeś dobrze odizolowany od ziemi i prąd był
    jednak mniejszy od 30mA, a może masz tam różnicówkę 100mA?

    TG

  • 5. Data: 2023-12-31 10:14:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 10:08 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > popieszczenie. Być może byłeś dobrze odizolowany od ziemi i prąd był
    > jednak mniejszy od 30mA, a może masz tam różnicówkę 100mA?

    No i najważniejsze, do odważnych świat należy, ale ja bym tym
    przekaźniczkiem nie rozpinał więcej niż 1-5 AC. Jak piszesz o jakiejś
    nagrzewnicy (1000-2000W?) to raczej tym sonoffem wysteruj jakiś stycznik,
    wtedy będzie bardziej prawilnie.

    TG

  • 6. Data: 2023-12-31 10:30:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.12.2023 18:21, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Raczej neonówka ?

    Zgadza się.

> [...]
    rozłączają "zero" a nie fazę, to nadal wszystko jest prawidłowo :)... i wtedy Cię

    Gdzieś z tyłu głowy miałem taką myśl jako 3-4 rozwiązanie tego
    zagadnienia. Ok, ale skoro rozpina jedną żyłę...u siebie w gniazdku mam
    "prawilnie" - faza po lewej, neutralny po prawej. Chińczyki zrobili na
    odwrót i rozpinają prawy otwór w gniazdku? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2023-12-31 10:38:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.12.2023 00:12, PiteR wrote:
> [...]
    > Zatrzyma się pompka i gudbaj. A w styczniu ziemia zimna.
    >
    > Kazdy kabel (żółto zielony też) skrętkę, ekran

    Zawierzyłem bo w tego Sonoffa był wpięty jeszcze jeden przekaźnik - ten
    novatek...mój błąd.

    > bo nie było zwarcia do obudowy

    Nie było, paluchami dotknąłem przewodu.

    > a powinna, sprawdź ją, reaguje na test?

    Działa. Ale ona potrzebuje żeby prąd przepłynął przez przewód ochronny
    (nie dotknąłem obudowy więc nie płynął) czy wystarczy różnica między L i
    N (tutaj poszło przeze mnie zamiast przez N ale może prąd za mały)?

    > Nie rozumiesz różnicy dziurka świeci (potencjał) a da się z niej pobrać
    > sensowny prąd który wykona pracę. Sprawdź żarówką.

    Teraz już rozumiem. Ale zależy jak definiujemy "sensowny" :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2023-12-31 10:42:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.12.2023 10:14, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]

    Mam 30mA założone. Czyli wychodzi na to, że prąd był po prostu mniejszy
    niż 30mA? Ale jeżeli założyć że rozłączyło N i L w pełni przewodzi, to
    większy prąd nie popłynął bo byłem w kla

  • 9. Data: 2023-12-31 10:43:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > "prawilnie" - faza po lewej, neutralny po prawej. Chińczyki zrobili na
    > odwrót i rozpinają prawy otwór w gniazdku? :-)

    Może tak być. Standard o którym piszesz, w sumie nie jest standardem
    wymaganym. Wyciągnij z gniazda sonoffa i sprawdź omomierzem, który z
    bolców nie leci przez przekaźnik, wtedy będziesz wiedział czy prawy czy
    lewy bolec jest galwanicznie podłączony "zawsze".
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-12-31 10:47:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Mam 30mA założone. Czyli wychodzi na to, że prąd był po prostu mniejszy
    niż 30mA? Ale jeżeli założyć że rozłączyło N a L w pełni przewodzi, to
    większy prąd nie popłynął bo...byłem w gumowych klapkach i niczego
    innego nie dotykałem drugą ręką?

> [...]
    > nagrzewnicy (1000-2000W?) to raczej tym sonoffem wysteruj jakiś
    > stycznik, wtedy będzie bardziej prawilnie.

    Grzałka oporowa ma 1050W. Ten sonoff dopuszczalne niby 16A. To choćby
    opisali zbyt optymistycznie, to obciążam do 1/3.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz