  • 1. Data: 2010-06-24 12:57:37
    Temat: Spacer zoom do D500
    Od: Grzegorz tata Teresy <k...@o...pl>

    Witam,

    Po kradzieży sprzętu (D90+16-85+SB800) z resztek posiadanych funduszy
    kupiłem D5000+18-55VR. Obiektyw niestety nie jest najwyższej jakości a
    i egzemplarz który trafiłem nie powala jakością. Poszukuje więc pilnie
    zoom`a di focenia w trakcie wakacji. Głównie to zdjęcia dzieci na
    plaży, w plenerze, niewielkie grupy osób, trochę reporterki z
    wykorzystaniem SB900, ewentualnie dzieci w domu (ale do tego jest 35
    1,8). Znam zalety 16-85VR i pewno bym się zdecydował w ciemno ale
    aktualnie jest sporo zamienników na rynku i da się trochę
    zaoszczędzić. Tylko czy warto. Informacje i recenzje o nowej Sigmie
    (17-70 HSM) mnie trochę powstrzymują przed tym szkłem. Nie znam
    nikogo, kto posiada 18-125 HSM. A może coś z innej stajni. Do tej pory
    zawsze obstawałem przy konfiguracji wyłącznie Nikosia ale teraz każdy
    ruch budżetowy jest dla mnie bardzo istotny.
    Poproszę o pomoc w wyborze.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-06-25 05:14:34
    Temat: Re: Spacer zoom do D500
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Jeszcze jest 18-105mm, sporo tańszy jak 16-85.
    Ogólnie zbiera bardzo dobre opinie za ostrość w całym zakresie.
    Zobacz test na optyczne.pl
    Autofocus na pewno sobie poradzi z dziećmi,
    mój bez problemu łapie Wilczka biegającego w tempie
    2x większym od mistrza olimpijskiego sprintu ;)
    http://www.flickr.com/photos/48529391@N06/tags/nikon
    /

    Na pewno ten obiektyw jest wyraźnie lepszy optycznie
    od kitu Canona 18-55IS lub Nikona 18-55 (zwykłego bo VR nie miałem
    okazji używać).
    Fotki są dużo ostrzejsze, koleżanka z pracy właśnie zmieniła
    18-55 bez VR Nikona na ten model i była bardzo zaskoczona
    wyraźnie widocznym wzrostem ostrości.