  • 1. Data: 2010-06-24 14:06:34
    Temat: Timelaps
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieco z innej bajki, mam wkrótce zamiar zrobić dla siebie sterownik to
    cyklicznego wyzwalania m.in. aparatów. Wiem, że jest takich dużo, ale ja
    chcę swój z pewnych względów (potrzebuję specyficzny). Ale podzielę się
    wynikami na wzór tej strony:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/n/0.htm

    Temat rzucam, ponieważ skoro już to mam zamiar zrobić, to może ktoś ma
    jakieś szczególne życzenia? Może ''polifonia''? (wyzwalanie sekwencyjne
    wielokanałowe do robienia ''matrixa'' - tylko komu się to przyda :).
    Procesor ma dużo wyjść więc można sobie wymyślać najdziwniejsze pomysły.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2010-06-24 14:38:58
    Temat: Re: Timelaps
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 16:06:34 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > wielokanałowe do robienia ''matrixa'' - tylko komu się to przyda :).
    > Procesor ma dużo wyjść więc można sobie wymyślać najdziwniejsze pomysły.

    Jak już wiele wyjść to z jakimś sterowaniem po szynie (i2c?) - wtedy można
    podpiąć bardziej skomplikowane moduły wykonawcze (na przykład wyzwalające
    dodatkowo błysk).

    Fajnie jakby wyzwalanie było nie tylko czasowo (co x czasu, o konkretnych
    godzinach - na przykład codziennie o 8:00), ale też ze zdarzeń zewnętrznych
    - fotokomórka, czujnik ruchu. Chodzi na przykład o to żeby zastawić pułapkę
    na zwierza wyzwalaną czujnikiem ruchu lub barierą, a automat zrobi 3
    kolejne zdjęcia co 2 sekundy. To już nie "timelaps" ale kiedyś myślałem o
    czymś takim (tylko że elektronika poszła w kąt).

    No i najważniejsze - zrób na AT89S52 - bo akurat taki mi zalega w
    szufladzie ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2010-06-24 14:52:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:
    > Jak już wiele wyjść to z jakimś sterowaniem po szynie (i2c?) - wtedy można
    > podpiąć bardziej skomplikowane moduły wykonawcze (na przykład wyzwalające
    > dodatkowo błysk).

    Tylko nie wiadomo, co tam wysyłać.
    Myślę, że ok. 20 wyjść klasycznych z impulsami przesuwanymi co interwał
    wystarczą do najbardziej dzikich pomysłów

> [...]
    > kolejne zdjęcia co 2 sekundy. To już nie "timelaps" ale kiedyś myślałem o
    > czymś takim (tylko że elektronika poszła w kąt).

    Też można...
    I zegar czasu rzeczywistego jak najbardziej.

    > No i najważniejsze - zrób na AT89S52 - bo akurat taki mi zalega w
    > szufladzie ;-)

    U mnie zalega takich trzydzieści, na wypadek ''jak by co'' więc właśnie
    ten wybieram.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 4. Data: 2010-06-24 15:08:05
    Od: scooby <s...@g...pl>

    W dniu 2010-06-24 16:06, Janko Muzykant pisze:
    > Nieco z innej bajki, mam wkrótce zamiar zrobić dla siebie sterownik to
    > cyklicznego wyzwalania m.in. aparatów. Wiem, że jest takich dużo,

    no właśnie, dużo - nie lepiej machnąć taki korzystając z arduino ?
    łatwiej tak i całkiem znośnie, może jeszcze coś ...nie ;)

    pzdr, scby

  • 5. Data: 2010-06-24 15:21:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    scooby pisze:

    > no właśnie, dużo - nie lepiej machnąć taki korzystając z arduino ?
    > łatwiej tak i całkiem znośnie, może jeszcze coś ...nie ;)

    I w ten sposób zaraz ktoś napisze, że najsensowniej zrobić coś takiego
    na komórkę albo i-cośtam :)
    A ja powiem tylko jedno - cena. Lepiej wydać złotych 20 niż 120.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 6. Data: 2010-06-24 16:08:21
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hvvt5c$pgf$1@news.onet.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:

    > I w ten sposób zaraz ktoś napisze, że najsensowniej zrobić coś takiego
    > na komórkę albo i-cośtam :)

    O właśnie, zdecydowanie pod iMaca!!!1!~

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie

  • 7. Data: 2010-06-24 22:26:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Tylko nie wiadomo, co tam wysyłać.
    > Myślę, że ok. 20 wyjść klasycznych z impulsami przesuwanymi co
    > interwał wystarczą do najbardziej dzikich pomysłów

    A właśnie - zdaje się, że czujki IR od systemów alarmowych są chyba
    dość znormalizowane...

    Byle nie skończyło się tak, jak z iberyjskim wilkiem... :))
    http://www.museon.nl/files/Museon%20WPY%20Jose%20Lui
    s%20Rodriquez%20-%20The%20storybook%20wolf.jpg

    (wilk miał być dziki, kilka lat prób z czujnikami, a okazał się
    tresowany, nagroda anulowana i wstyd na całą ulicę... ;-)

    > Też można...

    A może przyjrzyj się jak to robi CHDK? Jako znane i rozwijane open
    source powinno zawierać większość tego, o czym marzą kobiety (i nie
    tylko :) (choć świeżo po przejściu na jeszcze mocniej rozwijanego
    Firefoxa mocno w to zwątpiłem - miał być taki super, a tu dość rażące
    niedoróbki? :-> ).

    Swoją drogą, gdyby ktoś mógł to potwierdzić... - ktoś w jednym
    miejscu napisał, że ustawienie w CHDK na wyzwolenie zmianą jasności
    obrazu pozwala na złapanie pioruna w kadrze? Aż się nie chce wierzyć, że
    reakcja może być tak szybka. No chyba że jest to łapanie po fakcie -
    łapanie obrazu w trybie ciągłym i wybieranie z bufora po zaistnieniu
    zdarzenia? Z drugiej strony przy takiej metodzie dość szybko grzeje się
    matryca i szumy rosną w kosmos...

    > Nieco z innej bajki, mam wkrótce zamiar zrobić dla siebie sterownik to
    > cyklicznego wyzwalania m.in. aparatów. Wiem, że jest takich dużo

    No to może wystarczyłoby zebrać wszystkie strony z "features" do
    kupy i wybrać te najbardziej sensowne?

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 8. Data: 2010-06-24 23:53:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-06-24, Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl> wrote:
    > A właśnie - zdaje się, że czujki IR od systemów alarmowych są chyba
    > dość znormalizowane...

    Tam nie ma chyba w tym kontekście czego normalizować: przekaźnik z
    obwodem NC lub NO i to wszystko. Wystarczy pewnie podpiąć do dowolnego
    wyzwalacza, przynajmniej dla pojedynczego strzału.

    > Swoją drogą, gdyby ktoś mógł to potwierdzić... - ktoś w jednym
    > miejscu napisał, że ustawienie w CHDK na wyzwolenie zmianą jasności
    > obrazu pozwala na złapanie pioruna w kadrze? Aż się nie chce wierzyć, że

    I nie pokusiło Cię aby sprawdzić google images po chdk lightning? :)
    Sprawdź.

    > reakcja może być tak szybka. No chyba że jest to łapanie po fakcie -
    > łapanie obrazu w trybie ciągłym i wybieranie z bufora po zaistnieniu

    Reakcja nie jest tak szybka. Błyskawica wbrew pozorom jest widoczna
    dość długo. To nie jest czas jaki zajmuje przejście ładunku z chmurek do
    ziemi, a czas w jakim święcą rozgrzane gazy czyli to co widać.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2010-06-25 00:06:19
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

> [...]
    > miejscu napisał, że ustawienie w CHDK na wyzwolenie zmianą jasności
    > obrazu pozwala na złapanie pioruna w kadrze? Aż się nie chce wierzyć, że

    Pewnie sa rozne skrypty, ale kiedys sie bawilem jakims i byl
    zdecydowanie za wolny... Teraz trudno mi powiedziec czy opoznienie
    wynosilo 1s, 0,5s czy jeszcze mniej, ale napewno bylo wyczuwalne.

    Pozdr.

  • 10. Data: 2010-06-25 13:58:10
    Od: eman <e...@g...com>

    On 25 Cze, 02:06, Konrad L <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zdecydowanie za wolny... Teraz trudno mi powiedziec czy opoznienie
    > wynosilo 1s, 0,5s czy jeszcze mniej, ale napewno bylo wyczuwalne.

    średni czas reakcji wynosi 100ms dla kompaktów z DIGIC III. W moich
    testach A570IS schodził niekiedy do 90ms.