  • 1. Data: 2012-03-23 07:21:28
    Temat: Spadające obroty silnika przy naciskaniu hamulca
    Od: KA-RAM-BA <k...@w...pl>

    Witam.

    Samochód to Renault Megane z 1999 r, 1.9 D.

    Mam problem tego typu:
    Silnik pracuje na "biegu jałowym". Prawą nogą zwiększam obroty silnika
    np: do 3000. Lewa noga na hamulec i obroty wówczas spadają do 900.
    W czym jest problem? Co sprawdzić?

    KA-RAM-BA

  • 2. Data: 2012-03-23 08:10:02
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.03.2012 07:21, KA-RAM-BA pisze:
> [...]
    > Silnik pracuje na "biegu jałowym". Prawą nogą zwiększam obroty silnika
    > np: do 3000. Lewa noga na hamulec i obroty wówczas spadają do 900.

    To jest normalne.

  • 3. Data: 2012-03-23 08:13:02
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    ...Lewa noga na hamulec i obroty wówczas spadają do 900.
    W czym jest problem? Co sprawdzić?

    Problem w tym że komputer silnika dostaje sygnał o naciśnięciu pedału
    hamulca i zmniejsza moc. To nie Megane Sport.
    Tak się robi od lat w wielu samochodach.

  • 4. Data: 2012-03-23 08:31:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To jest normalne.

    Chyba nie w kazdym wozku.
    Do watkotworcy: Od serwa hamulca idzie rurka do kolektora ssacego, lub
    do pompy podcisnienia. Prawdopodobnie jakis zawor powoduje zmniejszenie
    ilosci powietrza w kolektorze dolotowym. Ale jak to zabojady wymyslily w
    szczegolach, to juz Pan Bog raczy wiedziec. Znajac ich zamilowanie do
    elektroniki i jakosc tejze moze byc jakis czujnik informujacy kompa o
    wcisnieciu hamulca i w efekcie zmniejszenie dawkowania paliwa do takiej,
    jak na biegu jalowym (co by mialo sens - hamowanie silnikiem). Kluczowe
    jest pytanie, czy tak bylo zawsze, czy to nowosc w tym samochodzie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2012-03-23 13:33:08
    Od: KA-RAM-BA <k...@w...pl>

    W dniu piątek, 23 marca 2012, 08:13:02 UTC+1 użytkownik PaweL napisał:
> [...]
    > hamulca i zmniejsza moc. To nie Megane Sport.
    > Tak się robi od lat w wielu samochodach.

    Koledzy mają nowsze modele i u nich tak nie ma. To co mój jest jakiś nietypowy
    "doświadczalny" :-)

  • 6. Data: 2012-03-23 13:34:59
    Od: KA-RAM-BA <k...@w...pl>

> [...]
    > jak na biegu jalowym (co by mialo sens - hamowanie silnikiem). Kluczowe
    > jest pytanie, czy tak bylo zawsze, czy to nowosc w tym samochodzie.

    Czy może to być przyczyna odłączonego zaworu EGR?

  • 7. Data: 2012-03-23 13:37:29
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 23.03.2012 13:34, KA-RAM-BA pisze:

    > Czy może to być przyczyna odłączonego zaworu EGR?

    Odpowiesz najpierw na jedno pytanie (i to wazne) zanim zaczniesz zadawac
    nastepne?

  • 8. Data: 2012-03-23 13:43:43
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    >Czy może to być przyczyna odłączonego zaworu EGR?

    mało prawdopodobne, ale....
    może, ktoś szukał wczęsniej przyczyczyny i dlatego odłączył EGR. ;-))

  • 9. Data: 2012-03-23 15:02:34
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Koledzy mają nowsze modele i u nich tak nie ma. To co mój jest jakiś
    nietypowy "doświadczalny" :-)

    Nowsze, czyli megane2. Inne auto, inne zachowanie.

  • 10. Data: 2012-03-24 18:24:04
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Koledzy mają nowsze modele i u nich tak nie ma. To co mój jest jakiś
    > nietypowy "doświadczalny" :-)
    > Nowsze, czyli megane2. Inne auto, inne zachowanie.

    No ale przecie od lat...
    "Problem w tym że komputer silnika dostaje sygnał o naciśnięciu pedału
    hamulca i zmniejsza moc. To nie Megane Sport.
    Tak się robi od lat w wielu samochodach"

    pozdr
    lublex