eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpowalnianie zegara taktującego rdzen jako ochrona przed spaleniem procka › Spowalnianie zegara taktującego rdzen jako ochrona przed spaleniem procka
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Spowalnianie zegara taktującego rdzen jako ochrona przed spaleniem procka
    Date: Sun, 28 Aug 2011 13:01:40 -0500

    Jak pewnie wszystkim wiadomo procesory Intela mają taki "sprytny"
    ficzerek który się nazywa "throttling" czyli spowalnianie zegara taktującego
    rdzeń procesora gdy procesor wykryje pracę przy zbyt dużej temperaturze.
    Efektem takiego zachowania się procesora jest mocne spowolnienie
    pracy komputera ale nie zawieszanie się w przypadku np. awarii
    wiatraczka czy też mocnego zablokowania radiatora kurzem...

    Czy procesory AMD też mają coś takiego? Jeśli tak, to od którego modelu?

    Kumpel ma jakiegoś starszego Athlona 64 X2 3600+ (nie wiem czy to jest
    100-wattowy socket 939 czy 65-wattowy socket AM2) i mu bardzo wolno
    działa pecet Della mimo 3GB pamięci i Windows XP - nie wiem czy
    zakurzenie może być przyczyną?