  • 1. Data: 2009-04-12 08:04:15
    Temat: Sprzedaż motocykla a jazda próbna
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Mam takie pytanko/dylemat. Jaki macie doświadczenia z jazdą próbną podczas
    sprzedaży swojego moto? Czy pozwolić na jazdę próbną bez żadnych obwarowań?
    Czy może braż równowartość moto przed jazdą? Czy może jakąś kaucję w w
    ysokości powiedzmy 1000-2000 zł na pokrycie ewentualnych kosztów naprawy po
    szlifie (ewentualnym). Chodzi mi o Wasze konkretne doświadczenia, nie
    imaginacje i teorie. Sprzedałem w życiu parę motocykli. Niektórzy chcieli
    jeździź na próbę inni nie. Jakoś tak głupio mi było wołać o kasę przed
    zakupem. Ci co jeździli, wrócili cało:-) Ale raz miałem dylemat - przyjechał
    chłopaczek jakieś 18 lat na małym pierdzipedzie oglądać BMW F650. Chłopak
    ważył jakieś 55 kilo, nie jeździł wcześniej na większych maszynach. Chciał
    się przejechać. Pozwoliłem mu, pojechał wrócił. Wszystko OK. Ale co jakby
    ktos się rozwalił podczas próby? Takie dywagacje świąteczne:-)

    --
    Grzybol

  • 2. Data: 2009-04-12 08:18:27
    Temat: Re: Sprzedaż motocykla a jazda próbna
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    bierze się kasę, równowartość motocykla, zawsze, dokładnie
    przeliczając i sprawdzając czy prawdziwe.

    kochajmy się jak bracia, rozliczajmy się jak żydzi.. baaardzo mądre
    przysłowie.

    --
    wiadro

  • 3. Data: 2009-04-12 09:23:34
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Grzybol pisze:
    > Mam takie pytanko/dylemat. Jaki macie doświadczenia z jazdą próbną podczas
    > sprzedaży swojego moto? Czy pozwolić na jazdę próbną bez żadnych obwarowań?
    Na forum XTZ była opisana taka sytuacja.
    Pojawił się klient pod oferowany silnik do XTZ750, jeszcze nie
    wymontowany, a motocykl daleki od stanu doskonałego. Jazda próbna
    silnika i klient już nie wrócił.
    Przez grzeczności nie dopytywaliśmy się o szczegóły udostępnienia, wszak
    potencjalnym nabywcom był kolega-motocyklista :-(
    --
    AL F650 & LC4

  • 4. Data: 2009-04-12 14:21:35
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:grs7dq$4k1

> [...]
    > większych maszynach. Chciał się przejechać. Pozwoliłem mu, pojechał
    > wrócił. Wszystko OK. Ale co jakby ktos się rozwalił podczas próby? Takie

    jazda zawsze po zostawieniu konkretnej gotowki, w momencie gleby klient musi
    kupic motocykl, o czym mowisz wczesniej,

    pozdr.

  • 5. Data: 2009-04-12 15:57:00
    Od: Jacek Różański <j...@e...pl>

    Andrzej Luczak pisze:
> [...]
    > Przez grzeczności nie dopytywaliśmy się o szczegóły udostępnienia, wszak
    > potencjalnym nabywcom był kolega-motocyklista :-(

    No właśnie i będziemy sie pozdrawiać na trasie :)

    --
    Pozdrowienia, Best regards
    Jacek Różański, ETZ-251, XJ-900S, V-740

  • 6. Data: 2009-04-12 16:06:27
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

> [...]
    > większych maszynach. Chciał się przejechać. Pozwoliłem mu, pojechał
    > wrócił. Wszystko OK. Ale co jakby ktos się rozwalił podczas próby? Takie

    A może umowa typu że jak zepsuje to kupuje lub pokrywa koszt naprawy. Zabrać
    dowód (na samym PJ tez można jechać) i niech jedzie? W zeszłym roku
    sprzedając moto facet poprosił o przejażdżkę i z lekkim niepokojem dałem mu.
    Wrócił i jeszcze nie wyłączając silnika krzyczał BIERĘ!!!

    Wojtek

  • 7. Data: 2009-04-12 16:18:16
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 12 Apr 2009 18:06:27 +0200, Alti <a...@g...pl> wrote:

    [...]
    > A może umowa typu że jak zepsuje to kupuje lub pokrywa koszt naprawy.
    > Zabrać dowód (na samym PJ tez można jechać) i niech jedzie?

    Dobra, a co z takim scenariuszem - jadę kupić motocykl, wygląda OK,
    wiec umawiam się na przejażdżkę próbną, płacę kaucję w wartości motocykla,
    odpalam, jadę, po pięciu minutach silnik się zaciera, zawory eksplodują,
    rama pęka w połowie, hamulce nie działają, nadludzkim wysiłkiem zeskakuję
    z padaki i cudem przeżywam nietknięty (ale kask i kombinezon tekstylny do
    śmieci), motocykl wbija się w betonową ścianę i zostaje góra złomu.

    No dobra, może trochę przerysowałem. ;-) Ale właśnie, co z sytuacją
    kiedy motocykl ulega podczas jazdy awarii z uwagi na swój kiepski stan
    techniczny? A sprzedający stwierdza że "widziały gały co brały, podczas
    jazdy próbnej awaria - znaczy, zatrzymuję pieniądze, na pewno z winy
    kierowcy".

    > Wojtek
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 8. Data: 2009-04-12 16:22:37
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Leszek Karlik wydusił z siebie te słowy:
> [...]
    > (...)A sprzedający stwierdza że "widziały gały co brały,
    > podczas jazdy próbnej awaria - znaczy, zatrzymuję pieniądze, na pewno

    nic, wszytskie wypowiedzi tu są mocno przesadzone... choć ostrożnosć należy
    zachować to jasna sprawa.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 9. Data: 2009-04-12 16:37:56
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 12 Apr 2009 18:22:37 +0200, Kuba (aka cita) <y...@w...pl>
    wrote:

    [...]
    > nic, wszytskie wypowiedzi tu są mocno przesadzone... choć ostrożnosć
    > należy zachować to jasna sprawa.

    Nieno, opcja że kupujący przyjeżdża na przejażdżkę testową, odjeżdża
    i nie wraca to całkiem realna i nie przesadzona niestety jest. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 10. Data: 2009-04-12 17:28:59
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "WIADRO" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > bierze się kasę, równowartość motocykla, zawsze, dokładnie
    > przeliczając i sprawdzając czy prawdziwe.
    > kochajmy się jak bracia, rozliczajmy się jak żydzi.. baaardzo mądre
    > przysłowie.

    Jedna tylko sprawa w takiej sytuacji jest głupawa. Gość przyjeżdża kupić
    motor, jest miły, grzeczny, ładnie się rozmawia, on mówi, że się przejedzie,
    a jua wtedy dobra misiek dawaj kase i se jedź. I wtedy psuje cały nastrój.
    Klient se myśli, że trafił na jakiegoś chama i spada.

    --
    Grzybol