eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySprzęgło, załączanie biegów › Sprzęgło, załączanie biegów
  • Data: 2010-10-04 19:15:20
    Temat: Sprzęgło, załączanie biegów
    Od: mic49 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dzień dobry,

    Proszę o pomoc w diagnozie, co to może być. Toyota diesel Verso,
    sprzęgło hydrauliczne. Po kupnie nowego samochodu wszystko, po kilku
    tys. km - co jakiś czas przy zmianie z jedynki na dwójkę (dokładnie w
    momencie jedynka - luz) wrażenie, jakby ta jedynka się ześlizgnęła czy
    zeskakiwała. Tak, jakby nie było dobrze załączona - chodzi tylko o
    ruch jedynka - luz - dwójka.

    Przy okazji różnych wizyt u dielera, stwierdzono, że sprzęgło coś za
    mocno pracuje i była wymiana. Objawy ustąpiły - i znów kilka tys. km i
    podobne odczucia przy wysprzęglaniu jedynki.

    Dwa miesiące temu pojechałem z tym do dielera, serwisant stwierdził,
    że jest nieco za duży luz na pedale sprzęgła, chodzi o odległość, jaką
    trzeba pokonać wciskając pedał do wyczuwalnego oporu. Było to ok. 5-6
    cm podczas gdy zwykle w tych samochodach ten luz jest ok. 2 cm.
    Wymieniono płyn i odpowietrzono układ.

    Objawy ustąpiły (raz na dwa dni się zdarzyło wspomniane wcześniej
    wrażenie). No i teraz znów - po kilku tys. km to wrażenie, że bieg się
    ześzlizguje - przy zmianie z jedynki - luz na dwójkę.

    Jeszcze jedno - nie jestem jeszcze tego do końca pewien, ale wydaje mi
    się, że czasami przy ruszaniu bieg bierze prawie przy podłodze, a
    czasami delikatnie wyżej.

    Co to może być, wszak nie jest to normalne zachowanie?

    Michał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: