eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySprzęgło, załączanie biegów › Sprzęgło, załączanie biegów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!postnews.google.com!j18g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
    From: mic49 <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Sprzęgło, załączanie biegów
    Date: Mon, 4 Oct 2010 10:15:20 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 37
    Message-ID: <8...@j...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 89.76.144.232
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1286212520 30888 127.0.0.1 (4 Oct 2010 17:15:20 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Oct 2010 17:15:20 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: j18g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=89.76.144.232;
    posting-account=SK8QMAkAAAAuQGZX6vW65lOdILjGASoE
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0;
    .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.1),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2315348
    [ ukryj nagłówki ]

    Dzień dobry,

    Proszę o pomoc w diagnozie, co to może być. Toyota diesel Verso,
    sprzęgło hydrauliczne. Po kupnie nowego samochodu wszystko, po kilku
    tys. km - co jakiś czas przy zmianie z jedynki na dwójkę (dokładnie w
    momencie jedynka - luz) wrażenie, jakby ta jedynka się ześlizgnęła czy
    zeskakiwała. Tak, jakby nie było dobrze załączona - chodzi tylko o
    ruch jedynka - luz - dwójka.

    Przy okazji różnych wizyt u dielera, stwierdzono, że sprzęgło coś za
    mocno pracuje i była wymiana. Objawy ustąpiły - i znów kilka tys. km i
    podobne odczucia przy wysprzęglaniu jedynki.

    Dwa miesiące temu pojechałem z tym do dielera, serwisant stwierdził,
    że jest nieco za duży luz na pedale sprzęgła, chodzi o odległość, jaką
    trzeba pokonać wciskając pedał do wyczuwalnego oporu. Było to ok. 5-6
    cm podczas gdy zwykle w tych samochodach ten luz jest ok. 2 cm.
    Wymieniono płyn i odpowietrzono układ.

    Objawy ustąpiły (raz na dwa dni się zdarzyło wspomniane wcześniej
    wrażenie). No i teraz znów - po kilku tys. km to wrażenie, że bieg się
    ześzlizguje - przy zmianie z jedynki - luz na dwójkę.

    Jeszcze jedno - nie jestem jeszcze tego do końca pewien, ale wydaje mi
    się, że czasami przy ruszaniu bieg bierze prawie przy podłodze, a
    czasami delikatnie wyżej.

    Co to może być, wszak nie jest to normalne zachowanie?

    Michał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: