  • 1. Data: 2015-05-13 20:01:31
    Temat: Stan konta w Play - jak sprawdzić?
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    Zwracam się z pytaniem do użytkowników tej grupy,
    bo odpowiedniejszej nie znalazłem.
    Do połączeń internetowych korzystam z karty Play,
    którą mam w modemie podłączanym do portu USB
    w laptopie. Na samym modemie, też firmy Play, jest
    program umożliwiający łączenie z Internetem, a także
    pozwalający na wysyłanie i odbieranie SMSów.
    Chciałbym od czasu do czasu móc sprawdzać stan
    środków na karcie, ale jedyny sposób jaki znam to
    wybieranie *101# ... na klawiaturze komórki. Zatem
    dla sprawdzenia stanu konta muszę wyjmować właściwą
    kartę z komórki (Orange) i na chwilę wkładać tę z modemu.
    Czy istnieje sposób sprawdzania stanu konta przez wysłanie
    SMSa i otrzymanie odpowiedzi też tą drogą? W Orange
    wystarczyło wysłać SMS na numer 411, a w treści wpisać ILE.
    Ewentualnie możliwość sprawdzania na jakiejś stronie WWW,
    po podaniu numeru telefonu, byłoby satysfakcjonujące, ale nie
    wiem czy coś takiego istnieje, bo skąd wiadomo, że pytam
    o stan mojej karty, a nie kogoś innego?

    Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie. Z Internetu na laptopie
    korzystam z różną intensywnością. W związku z tym byłoby
    wygodnie móc przedłużyć ważność środków na karcie
    na na przykład rok, bez konieczności doładowywania.
    Tak jest w Orange i jest to bardzo wygodne. Doładowuje się
    wtedy gdy środki się kończą, a nie będąc zmuszonym do pamiętania
    terminu. Czy coś takiego jest możliwe w Play? Pytałem sprzedawcę
    w punkcie Play, ale twierdził, że nie jest to możliwe w przypadku
    mojej karty, chociaż nie potrafił tego uzasadnić.
    Nie chcę w tej chwili wchodzić w to dlaczego mam obecnie kartę
    w Play, ale posiadane środki na tej karcie nie pozwalają mi na razie
    z niej zrezygnować i jestem zmuszony dokonywać doładowań,
    które ten problem jeszcze pogłębiają.

    Będę wdzięczny za odpowiedzi w obu kwestiach.

    Pozdrawiam
    Antek

  • 2. Data: 2015-05-13 20:14:09
    Temat: Re: Stan konta w Play - jak sprawdzić?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 13 May 2015 20:01:31 +0200, Antek napisał(a):

    > Ewentualnie możliwość sprawdzania na jakiejś stronie WWW,
    > po podaniu numeru telefonu, byłoby satysfakcjonujące, ale nie
    > wiem czy coś takiego istnieje, bo skąd wiadomo, że pytam
    > o stan mojej karty, a nie kogoś innego?

    A 24.play.pl próbowałeś? Rejestrujesz kartę za pomocą PUK i kodu, który
    dostaniesz SMS'em.

> [...]
    > wygodnie móc przedłużyć ważność środków na karcie
    > na na przykład rok, bez konieczności doładowywania.

    To robi trayfa Play na Karte Rok Ważności Konta.

> [...]
    > w Play, ale posiadane środki na tej karcie nie pozwalają mi na razie
    > z niej zrezygnować i jestem zmuszony dokonywać doładowań,

    Sprawdź przez Play24 czy naprawdę nie możesz zmienić taryfy na RWK. Jeżeli
    nie możesz, to wyrzuć tą kartę do śmietnika, kup dowolną kartę Play do
    połączeń głosowych, włącz jej taryfę RWK i doładowuj miarę potrzeby: 9PLN
    za 1GB, 20PLN za 3GB. Na tej karcie będziesz miał w końcu 300PLN, których i
    tak nie będziesz miał na co zużyć. Im szybciej przetniesz wrzoda, tym
    lepiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2015-05-14 00:15:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Antek" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po podaniu numeru telefonu, byłoby satysfakcjonujące, ale nie
    > wiem czy coś takiego istnieje, bo skąd wiadomo, że pytam

    W Play24 możesz założyć konto i zarządzać usługami na numerach, które są
    nawet zarejestrowane na innego abonenta. Wszystko jest opisane na ich
    stronie, może trochę niejasno, ale za drugim przeczytaniem już wszystko się
    rozumie. Można nawet ustawić, żeby SMS z kodem potwierdzającym zmiany
    ustawień przychodziły na inny numer telefonu niż ten podlegający zmianom.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2015-05-14 05:47:09
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Wed, 13 May 2015 20:01:31 +0200, "Antek" <n...@p...pl> wrote:

    >Zwracam się z pytaniem do użytkowników tej grupy,
    >bo odpowiedniejszej nie znalazłem.
    >Do połączeń internetowych korzystam z karty Play,

    Nie pamiętam już bo z tego dawno nie korzystałem czy aplikacja play
    posiada opcje do wysyłania ussd. Na pewno jest to możliwe używając do
    łączenia z netem programu topnet_info. Wtedy wklepujesz tylko kod i
    dostajesz odpowiedź bez problemu.
    Możesz też zarejestrować nr na play24 wtedy będiesz na bieżąco widział
    stan środków, to chyba najlepsze rozwiązanie.
    Co do rocznej ważności konta to jak najbardziej są takie taryfy
    głosowe w play, teraz tylko pytanie czy przypadkiem nie posiadasz
    taryfy internetowej czyli play online czy play internet na kartę bo
    jeśli tak to nie da się przejść na taryfy głosowe. Ale skoro piszesz o
    *101# to rozumiem że jest to jakaś taryfa głosowa?
    Sprawdź kodem jaka *111*49*1#
    Zmiana taryfy spowoduje utratę wszystkich dodatkowych usług/pakietów.
    Tu szczegóły taryf:
    http://forumplay.pl/showthread.php/6765-FAQ-Taryfy-p
    lay-fresh-z-roczn%C4%85-wa%C5%BCno%C5%9Bci%C4%85-kon
    ta

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-05-15 09:41:18
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-05-13 o 20:01, Antek pisze:
> [...]
    > z niej zrezygnować i jestem zmuszony dokonywać doładowań,
    > które ten problem jeszcze pogłębiają.
    >
    > Będę wdzięczny za odpowiedzi w obu kwestiach.

    Przełożyć kartę do telefonu, pobrać z Google Play aplikację Play24,
    uruchomić ją i za jej pomocą założyć konto, i zaznaczyć automatyczne
    logowanie. teraz kliknięcie na ikonkę Play24 przenosi cię do danych z
    konta, karta SIM nie musi być w telefonie.

    Nie ma rocznej ważności konta przy usługach internetowych w Play. Ja za
    100zł wykupuję limit 30GB i 4miesięcznym terminem ważności.

  • 6. Data: 2015-05-16 08:35:02
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Co do przedłużenia na rok, to okazuje się że nie ma
    szans, bo moja karta to "PLAY Online na kartę" :-(
    Po przełożeniu tej karty do komórki mogę z niej
    również telefonować, stąd pewnie możliwość
    korzystania z takiego numeru jak *101#.
    Zatem nie pozostanie mi nic innego jak kupić kartę
    do połączeń głosowych i włączyć taryfę RWK.
    Przedtem jednak sprawdzę obecną taryfę internetową
    w Orange, bo może się ona okazać korzystniejsza.
    W Orange również taryfy internetowe można przedłużać
    na rok. Sprawdzę jeszcze także u innych operatorów.

    Natomiast odnośnie wykorzystania posiadanych środków,
    to widziałem na tej grupie dyskusję na ten temat i ktoś
    sugerował wykorzystanie ich do wysłanie SMSów do
    Chomika i ściągania stamtąd jakichś plików. Nigdy z tego
    nie korzystałem, chociaż czasami szukając czegoś w necie
    okazywało się, że jest to dostępne tylko w Chomiku.
    Chyba jakiś czas temu Chomik miał przestać działać,
    ale widzę, że nadal funkcjonuje. Czy okazał się legalny?

    Ewentualnie inne sposoby zapłacenia za coś SMS-ami
    wchodziłyby w grę, ale zupełnie nie mam pomysłu za co.
    Wiem, że pewnie byłoby to drożej niż przy płaceniu
    bezpośrednim, ale skoro te środki mają i tak zostać
    zmarnowane, to już lepiej zapłacić nimi za coś drożej
    niż w ogóle z nich nie skorzystać.

    Pozdrawiam
    Antek

  • 7. Data: 2015-05-16 20:23:41
    Temat: Re: Stan konta w Play - dalsze wątpliwości
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    > Co do przedłużenia na rok, to okazuje się że nie ma
    > szans, bo moja karta to "PLAY Online na kartę" :-(
    Zauważyłem dzisiaj jeszcze jedną, dziwną dla mnie, rzecz.
    Od poprzedniego sprawdzenia stanu konta do tego przed
    chwilą używałem karty tylko do połączeń internetowych.
    Stan konta nie zmienił się jednak jeśli chodzi o stan w zł,
    natomiast zmniejszył się stan promocyjnego konta w MB.
    Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć?
    Czy to jest tak, że dopiero po wykorzystaniu podawanych
    ilości MB zaczną być "pobierane" zasoby złotówkowe,
    bo te MB to jest rodzaj bonusu?

    Pozdrawiam
    Antek

  • 8. Data: 2015-05-18 16:17:11
    Temat: Re: Stan konta w Play - nieudane próby
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    > A 24.play.pl próbowałeś? Rejestrujesz kartę za pomocą PUK i kodu, który
    > dostaniesz SMS'em.

    Do tej pory nie udało mi się zarejestrować mojej karty.
    Chciałem to zrobić żeby móc sprawdzać stan mojego
    konta (zasoby na mojej karcie) przy pomocy SMSa
    wysyłanego i odbieranego z modemu, bez konieczności
    przekładania karty SIM do smartfona i wysyłania kodu
    *101# ... Tego kodu, ani innego związanego ze stanem
    konta, nie można wysłać z modemu.

    Na podanej stronie 24.play.pl są 3 drogi Rejestracji:
    Facebook, Google i e-mail. Wybrałem e-mail, bo
    z pozostałych nie korzystam.
    O PUKa nie pytał, podałem numer telefonu, adres e-mail,
    hasło, zaakceptowałem regulamin i nacisnąłem Dalej.
    Otrzymałem SMSa z hasłem, które wpisałem pole z napisem
    Hasło jednorazowe i nacisnąłem Dalej.
    W wyniku tej operacji pojawił się komunikat:
    Wystąpił błąd systemu.
    Całość powtórzyłem 3 razy, otrzymując różne hasła,
    wynik był zawsze taki sam.
    Na adres e-mail, który podałem, nic nie przyszło.
    Próby robiłem z kartą w modemie.
    Nie wiem czy cokolwiek zmieniłoby się gdybym kartę
    przełożył (znowu!) do smartfona. Smartfon otwiera się
    opornie, więc jest to operacja nieprzyjemna.

    Chciałem także zapłacić SMSem za plik do ściągnięcia z Chomika,
    na wyłącznie własny użytek, co jest legalne.
    Pomimo, że na stronie Chomika jest napisane, że usługa płacenia
    SMSem działa m.in. w PLAYu, próba wysłania SMSa kończy się
    komunikatem: "Nie udało się wysłać wszystkich SMSów"
    (chociaż próbowałem za każdym razem wysłać tylko ten jeden).
    Tę próbę robiłem wczoraj zarówno z modemu, jak i ze smartfona,
    z takim samym skutkiem.

    Czy Play się do niczego nie nadaje?

    Pozdrawiam
    Antek

  • 9. Data: 2015-05-18 16:38:34
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 18 May 2015 16:17:11 +0200, "Antek" <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    >(chociaż próbowałem za każdym razem wysłać tylko ten jeden).
    >Tę próbę robiłem wczoraj zarówno z modemu, jak i ze smartfona,

    Z play24 musisz próbować , może to jakieś chwilowe problemy.
    Co do reszty z tego co pisałeś to masz Play Online na kartę, niestety
    w taryfach internetowych play nie ma możliwości korzystania z sms
    premium.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-05-18 18:21:39
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    > Z play24 musisz próbować , może to jakieś chwilowe problemy.
    Miałeś rację. Udało mi się założyć konto, chociaż nie dostałem
    jeszcze e-maila z odnośnikiem potrzebnym do potwierdzenia
    mojego adresu. Ma to zapewnić dostęp do konta, gdy zapomnę
    hasło.
    Nie wiem natomiast jak posiadając to konto mam sprawdzać moje
    zasoby. Jakaś podpowiedź by się przydała. :-)

    Pozdrawiam
    Antek