  • 1. Data: 2009-01-09 14:27:52
    Temat: Sterowanie urządzenia 2.9V z 5V
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się czy coś się spali jak posteruję z procka 5V (8051)
    urządzenie wykonane w standardzie 2.9V. W procku porty podciagnięte są do
    zasilania przez conajmniej 100k więc co się może uszkodzić od tak małego
    prądu?

  • 2. Data: 2009-01-09 18:35:57
    Temat: Re: Sterowanie urządzenia 2.9V z 5V
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    :-) pisze:
> [...]
    > zasilania przez conajmniej 100k więc co się może uszkodzić od tak małego

    Czyli w procku masz wyjscia typu OC? Swoja droga czym sterujesz skoro
    "1" jest wymuszana przez tak duze rezystory?

  • 3. Data: 2009-01-09 19:29:48
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    > Czyli w procku masz wyjscia typu OC? Swoja droga czym sterujesz skoro "1"
    > jest wymuszana przez tak duze rezystory?

    Chodziło mi o pull-upy. Teraz sobie uświadomiłem, że palnąłem głupotę. Jakie
    100k!! Przez 100k to jest rozladowywany kondensator na resecie. Zrobię
    dzielnik i pewnie zadziała.

    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-01-09 20:24:31
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    :-) pisze:

    > Chodziło mi o pull-upy. Teraz sobie uświadomiłem, że palnąłem głupotę. Jakie
    > 100k!! Przez 100k to jest rozladowywany kondensator na resecie. Zrobię
    > dzielnik i pewnie zadziała.

    Niekoniecznie dzielnik jest potrzebny. Zapewne wystarczy szeregowy
    rezystor dobrany tak, aby nie przekroczyc dopuszczalnego pradu dla
    wejscia sterowanego ukladu, reszte zalatwi ci dioda zabezpieczenia
    przeciwprzepieciowego w strukturze IC. Zapewne cos kolo kilkuset om -
    kilku kom.
    Jesli szybkosc jest krytyczna to zastosuj bufor 5V tolerant, np. cos z
    serri 74LVX, LVCX.

  • 5. Data: 2009-01-09 21:15:24
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    To jest modem, wsparty bardzo skompą dokumentacją. Zasilanie 3.3V~4.25V,
    wejścia TTL 2.9V. Nie ma nic o maksymalnych, dopuszczalnych wartościach
    napięć i prądów. Chyba, że definiuje to standard.

    Pzdr.

  • 6. Data: 2009-01-09 22:12:03
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    PC pisze:
    > To jest modem, wsparty bardzo skompą dokumentacją. Zasilanie 3.3V~4.25V,
    > wejścia TTL 2.9V. Nie ma nic o maksymalnych, dopuszczalnych wartościach
    > napięć i prądów. Chyba, że definiuje to standard.

    No to przyjmij jakis prad, 0,1mA raczej go nie uszkodzi, to ci da
    (5V-2,9V)/0,1mA=21kOm, w praktyce chyba mozesz przyjac, ze skoro uklad
    toleruje 4,25V, to toleruje ok. 4,25V+0,6V na wejsciu, czyli 5V z malym
    rezystorkiem mu krzywdy nie zrobi. A jak bardzo sie boisz to wrzuc bufor
    i po klopocie. W obudowie TTSOP zajmie mniej miejsca niz te rezystory.

  • 7. Data: 2009-01-09 23:26:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    PC pisze:

    > To jest modem, wsparty bardzo skompą dokumentacją. Zasilanie 3.3V~4.25V,
    > wejścia TTL 2.9V. Nie ma nic o maksymalnych, dopuszczalnych wartościach
    > napięć i prądów. Chyba, że definiuje to standard.

    Zastosuj bufor 74LVC244 lub 74LVC245. Zasil go z twojego niższego
    napięcia (3,3V modemu) i spokojnie bezstresowo podłącz po jednej stronie
    procesor 5V, a po drugiej modem. Zwróć uwagę na kierunkowość sygnałów
    (niektóre idą do modemu, inne z modemu do procka).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/