  • 1. Data: 2009-01-09 12:52:39
    Temat: [Protel99SE] Wypełnienie polygon na warstwie Internal
    Od: "Miro" <a...@g...pl>

    Witam.

    mam pewien problem przy płytce 4-warstwowej. Nie potrafię zmusić protela,
    aby narysować polygon na warstwie wewnętrznej (power plane). Niestety
    kształt wypełnianego obszaru musi być niereguralny, więc rysowanie
    prostokątami odpada.
    Wie ktoś może jak ten problem rozwiązać??

    PS. Modyfikacja gerberów odpada.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-01-09 17:00:58
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niestety kształt wypełnianego obszaru musi być niereguralny, więc
    > rysowanie prostokątami odpada.
    > Wie ktoś może jak ten problem rozwiązać??

    Czy przypadkiem na tych warstwach nie stosuje się split plane czy coś
    takiego,czyli tak na prawdę tylko rozdzieleń obszaru miedzi.
    Tak więc tam trudno zrobić 'nie-polygona'.
    --
    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2009-01-09 19:45:29
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Miro wrote:
    > Witam.
    >
    > mam pewien problem przy płytce 4-warstwowej. Nie potrafię zmusić
    > protela, aby narysować polygon na warstwie wewnętrznej (power plane).

    Na warstwie wewnetrznej (w domysle sygnalowej) czy na power plane?
    Jak na power plane - to widzisz go w negatywie, on jest caly pokryty
    miedzia. Zeby porobic 'wyspy' mozesz uzyc split plane.
    Na warstwie sygnalowej poligon rysujesz tak samo jak na top/bottom (w
    properties poligonu sprawdz czy jest dobra warstwa ustawiona).

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2009-01-12 07:27:57
    Od: "Miro" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:gk89k3$ro5$3@news3.onet...

    > Na warstwie wewnetrznej (w domysle sygnalowej) czy na power plane?
    płytka 4L, wewnętrzne warstwy ustawione jako Power Plane

    > Jak na power plane - to widzisz go w negatywie, on jest caly pokryty
    > miedzia. Zeby porobic 'wyspy' mozesz uzyc split plane.
    ok, to przecież wiem. Split plane jest jakby odwrotnością Polygon - tylko
    dotyczą one innych warstw.
    Split używa się na warstwach zasilających (rysowanych w negatywie),
    natomiast polygon na wszystkich pozostałych.

    Tylko jak chcę narysować w Protel99 na warstwie PP wypełniony obszar (tj.
    brak miedzi) to pozostaje mi tylko składanie prostokątów.
    W DXP ten problem rozwiązano - jest Solid Region - tyle tylko, że w pracy
    używamy starego protela.

  • 5. Data: 2009-01-12 08:35:13
    Od: "Tomasz Grodnicki" <g...@k...net.pl>

    Użytkownik "Miro" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (tj. brak miedzi) to pozostaje mi tylko składanie prostokątów.
    > W DXP ten problem rozwiązano - jest Solid Region - tyle tylko, że w

    Można narysować polygon na innej warstwie, rozbić go, zaznaczyć wynikowe
    ścieżki i zmienić im warstwę na odpowiednią InternalPlane.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-12 09:24:43
    Od: "Miro" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Grodnicki" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Miro" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Można narysować polygon na innej warstwie, rozbić go, zaznaczyć wynikowe
    > ścieżki i zmienić im warstwę na odpowiednią InternalPlane.

    próbowałem tej sztuczki. Rozbiłem polygon na tracki. Tylko przy zmianie
    warstwy nie chce działać opcja globalnej zmiany parametrów.
    Protel wykrywa 0 ścieżek o takich właściwościach.

  • 7. Data: 2009-01-12 09:39:24
    Od: "Tomasz Grodnicki" <g...@k...net.pl>

> [...]
    > zmianie warstwy nie chce działać opcja globalnej zmiany parametrów.
    > Protel wykrywa 0 ścieżek o takich właściwościach.

    U mnie działa.

    Po rozbiciu polygona zaznaczyłem wynikowe ścieżki. Zmieniając warstwę
    jednej z nich wybrałem zaznaczenie jako atrybut podobieństwa.
    Powinno działać jak dla ścieżek narysowanych w zwykły sposób - popróbuj.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-12 12:21:11
    Od: "Miro" <a...@g...pl>

> [...]
    > jednej z nich wybrałem zaznaczenie jako atrybut podobieństwa.
    > Powinno działać jak dla ścieżek narysowanych w zwykły sposób - popróbuj.

    narysowałem polygon na warstwie TopLayer. Odchaczyłem opcję "lock
    primitives". Zaznaczyłem obiekt i kliknąłem na jedną ze ścieżek, a następnie
    zmieniłem jej warstwę na PowerPlane. Włączyłem opcję Global oraz filtr
    Selection (Same). Dałem OK. Wynik: nie znaleziono ścieżek o podanych
    właściwościach. Efekt ten sam dla zmiany na warstę BottomLayer.
    Chyba sobie dam z tym spokój.

  • 9. Data: 2009-01-12 12:34:59
    Od: "Tomasz Grodnicki" <g...@k...net.pl>

> [...]
    > o podanych właściwościach. Efekt ten sam dla zmiany na warstę
    > BottomLayer. Chyba sobie dam z tym spokój.

    Prawdopodobnie nie rozbiłeś polygona. (Tools - Convert - Explode Polygon
    to Free Primitives). Nie wspominasz o tym.
    Przed rozbijaniem nie ma potrzeby odznaczać opcji "lock primitives".

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-12 19:54:12
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>