  • 1. Data: 2011-09-07 16:31:03
    Temat: Sterowniki do kart ATI w laptopach.
    Od: "_THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Po całodniowej walce podzielę się sposobem dojścia do ostatecznego zwycięstwa
    ze sterownikami dla kart ATI Mobility Radeon w laptopie.
    Celem była wygodna praca z dodatkowym monitorem, a co więcej: obracanie tego
    monitora o 90 stopni do pionowego formatu (tzw. pivot).

    Oryginalny sterownik OEM do karty ATI (z BIOSem ver. 8.031) wraz z programem
    Catalyst Center miał wersję 6.14
    Ten oryginalny sterownik OEM nie dawał możliwości piwotowania dodatkowego
    monitora.

    Próbowałem różnych kombinacji, w tym programu iRotate (powodował jedynie
    krzaki na dodatkowym monitorze), instalacji sterowników Omega (polecane w
    sieci, ale u mnie nie było możliwości rotacji dodatkowego monitora, a i obraz
    na panelu laptopa się nie obracał).
    Nie chciałem inwestowac w jakiś zaawansowany program do piwotowania, bo
    istniejący oryginalny sterownik ATI mógł na to po prostu nie pozwalać.

    Trafiłem na stronę Hardware Heaven z programikiem Mobility Modder.NET
    Po wypróbowaniu innych sposobów zdecydowałem się na użycie podanego przez
    autorów Mobility Modder.NET sposobu krok po kroku.
    Do zmiany (Mobility Modder zmienia po kilka linijek kodu w sterownikach ATI)
    zastosowałem ściągniety ze strony AMD-ATI driver i CCC ver. 9.3
    Wg strony AMD-ATI 9.3 to ostatnia wersja pracująca z układami m.in. Mobility
    Radeon 9600 (a taki jast w notku).
    Co ciekawe, po instalacji Hardvare_Manager pokazuje wersję sterownika 8.591
    (ATI nie wiedzieć czemu do wersji 8.5 zablokował mozliwość piwotowania).

    Ponieważ efekt zmiany sterownika i Catalyst Center jest bardzo dobry - laptop
    pracuje teraz doskonale z dodatkowym monitorem z możliwością wygodnego
    piwotowania obrazu - nie próbuję już nieco nowszej wersji ATI 10.2, bo i po
    co.

    TO DZIAŁA.

    Przyznam, ze swego czasu podobna walka z Intel Graphics Media Accelerator
    Driver for Mobile była nieco łatwiejsza.
    THX

  • 2. Data: 2011-09-08 05:19:48
    Temat: Re: Sterowniki do kart ATI w laptopach.
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 7 Sep 2011 16:31:03 +0000 (UTC), _THX napisał(a):

    >...nie próbuję już nieco nowszej wersji ATI 10.2, bo i po
    > co...

    A może jednak? Catalisty od 11 w górę ponoć nie wymagają modowania.